Partilerle Dolu Bir Ada: Phangan

Yeni rotam olan Phangan Adası’na gitmek üzere yine bir tur acetantasından aldığım biletle ilk önce Big Buddha Pier’de bulunan iskeleye ve oradan büyük bir tekneyle Ko Phangan adasına geliyoruz. Geliyoruz diyorum neredeyse teknede bulunan herkes sırt çantalı gezginler. Yerli halktan birilerini çok nadir görüyorsunuz. Tekneden iner inmez yine otellerine müşteri kapmak için adalılar sizi karşılıyorlar. Zaten kapı kapı otel aramak istemiyorum. Fiyat konusunda anlaştığım birinin peşine takıldım ve beni bir otele götürdü. Sunset Street’te Black & White isimli otel gayet güzel. Temiz ve geniş tek kişilik bir oda veriyorlar bana. Artık bu sırt çantası beni iyice yoruyor. Belirli bir zamandan sonra sanki ağırlık iki katına çıkıyor bu sıcakta. Allah’tan odam şu ana kadar olanların en iyisi. Günbatımı ve kelebek fotoğraflarım için de son derece ideal. Çünkü önümde kelebeklerin ziyaret noktası olabilecek çok güzel bir bahçe ve ileride gün batımı için harika bir sahil var. Haad Rin Beach yürüyerek 5 dakika.

Phangan Adasına giderken sırt çantalılar teknede

Haad Rin Beach ve Phangan Adası

Haad Rin'de bir kare

Ko Phangan Adası Full Moon Partileri ile ünlü. Samui Adası’na tekneyle 40 dakika uzaklıkta çok daha farklı bir tropikal ada. En önemli sahili Haad Rinn. Full Moon Party'lerin yapıldığı bu sahil küçük ama geniş. Hiçbir şenzlong bulunmayan ve tamamı ile doğal olan bu sahilde gündüzleri sakin bir hayat ama geceleri party ve sabaha kadar eğlence var. Phanganlı'ların dolunay olmasa bile her gün sahilde parti yapmak için bir sürü sebebi var nasılsa.. Full Moon party olmazsa Half Moon Party, o da olmazsa Moon Party, en kötü ihtimalle Beach Party yapıyorlar.

Adada sahilde olmak ve gece partileri dışında pek bir şey yok. Pek bir şey yok diyorum ama zaten bunlar fazlasıyla yetiyor. Ben de akşama kadar sahildeyim. Haad Rin Beach tarif edilemeyecek kadar güzel. Bol bol fotoğraf çekiyorum elbette. Akşamları odamın önünde de kelebek fotoğrafları peşindeyim.

Phangan Adasında gün batımı

Phangan Adasında yine Phangan Sahilleri tekne turuna katılabilirsiniz. Turlar güzel, sade ve eğlenceli. Akşam 18.00 gibi de sona eriyor. Bu arada bir gece bir otelde Pool Party var. Anonsla davet ediyorlar, tabii ki katılmamak olmaz. Sahilden de pick uplarla otele servis yapıyorlar. Gittim ama aslında Pool Party çok sarmadı beni. Artık sıkıldım oradan sahile Haad Rin'e yürüdüm. Tabii ki her zaman Phangan Adası ve Beach Parti...

Artık geri dönüş yolculuğu da başlıyor ve Phangan Adasından Phuket’e geri dönmek istiyorum. Bir kaç gün daha Phuket benim için eksikleri tamamlamak olacak.  Buradan Phuket’e gece teknesi olduğunu öğrendim. Biraz da merak ettim açıkçası. Geceleme teknede nasıl olacak acaba? Yataklı bir tekne anlatıldı ama görmek için sabırsızım. Tekneye beni bir çocuk bırakıyor pick up taksisiyle. Yolda evine uğradık. Evinin olduğu yer Hindistan cevizleri altında yol kenarında güzel bi yerde. Arabadan içeriye doğru baktım. Kalabalık bir aile ama ev dar görünüyor...

Gemiye bindim tam bir şok… İçeride sadece yataklar var. Çok kötü görünüyor. Nasıl uyuyacağım? Hayatta uyuyamam! Çok sıradışı severim ama bu kadar da değil tabii ki. Neyse sonradan Meksika’lı olduğunu öğrendiğin bir sırt çantalı daha çiftte (Jerry ve Lorena) aynı tepkiyle içeri giriyor. Sadece gülüyoruz. İlk önce gemi hakkında daha sonra da koyu ve çok zevkli eğlenceli yolculuk sohbetleri başlıyor. Yolun başka türlü biteceği yok. Sırt çantalı sohbetleri her zaman güzel ve her zaman işin en zevkli tarafı tabii ki.

Gece teknesinde yatağım ve sırt çantam

Surathani’ye gemiden sabah saatlerinde indikten sonra, otobüs ile Phuket’e varmam öğleden sonra 15.30'u buldu. Bu defa bir taksi motorsiklet ile Kata Beach'e geldim. Yine oda bulmak zor olmadı. Tam merkez de temiz ve güzel bir otel buldum. Gün batımı fotoğrafları için doğru sahile. Phuket’te her sahil farklı farklı güzellikte ve ben Kata Beach’i de çok sevdim...

Kata Beach / Phuket gün batımı

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.