Ren Nehri'nde Tekne Gezisi (Bölüm 2) - Müzeler ve Üniversiteler Şehri Nancy

Ren Nehri'nin kanallarından 'La Marne' üzerinde bulunan Nancy şehrine geldiğimizde, Lagarde'de olduğu gibi şehrin mini marinasına bağlanıyoruz. Burada konaklayacağız bu akşam - Laf aramızda bugün de benim doğum günüm :)

Fransa'nın Lorraine bölgesinin merkezi, Meurthe'in kıyısındaki şehrin ilk yapıları görünmeye başladığında etraftaki yeşil halen devam ediyor. Şehir merkezine çok yakın mini marinaya yanaşıyor, su ve elektriğimizi de bağladıktan sonra hemen şehri keşfetmeye çıkıyoruz. Küçük şehrin merkezine yürüme mesafesindeyiz; birkaç dakika sonra şehre giriş kapılarından biri olan geniş bir kapıdan -Desilles Kapısı'ndan- eski şehre girdiğimizde karşımıza büyük bir katedral çıkıyor. Katedralin cephesi fazla gösterişli değil ama yine de heybetli bir yapı.

Katedralin hemen karşısındaki sokağın ilerisindeki eski şehir meydanının son derece süslü, görkemli kapılarını seçebiliyoruz. Burası şehrin en güzel, en ilginç ve ihtişamlı bölümü, hatta kalbi diyebileceğimiz "Stanislas Meydanı". Meydan ve çevresindeki eski şehir UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde. Üzerindeki altın rengi süsleri ile siyah metal kapılardan geçerken meydanın ihtişamı hemen fark ediliyor.

Kare meydanın çevresindeki balkonları ve müthiş kapıları ile dikkat çeken tarihi yapılar ziyaretçilerinin göz zevkini fazlasıyla doyuruyor. Klasik mimarinin ve Emmanuel Here, Jean Lamour, Soentgen gibi sanatçıların eserleri ile gerçekten müthiş ve gösterişli bir meydan. Bir cephesinin tamamı Belediye Binası (Hotel de Ville), diğer iki cephesinde ise eski piskopos sarayı (Opera Binası) ve karşısında da "Güzel Sanatlar Müzesi" yer alıyor. Kare meydanın her köşesin yer alan, önündeki heykelleri, havuz ve şadırvanları ile ayrı güzellikteki kapılar meydanın adeta mücevherleri gibi.

Meydanın bir kenarında 15. Louis şerefine inşa edilen "Zafer Anıtı"ından (Triumphal Arc) geçerek başka bir meydana (Carriere Meydanı) ve şehrin en eski bölümüne geçiliyor. Buradan hareket eden mini trenle tarihi şehir gezisi yapabilir, bizim gibi vaktiniz kısıtlı ise şehrin görülmeye değer diğer yapılarını da hızlıca görebilirsiniz. Bu arada sağlı sollu çok hoş Art Nouveau yapıları da kaçırmayın.

Hükümet Sarayı binası - Meydandaki gösterişli, görkemli bir kemer bulunuyor.  Nancy Craffe Kapısı – Ortaçağdan kalma ikiz kuleli heybetli bir kapı, adeta masallardaki Pamuk Prenses'in sarayının kapısı.
Sebastian Kilisesi - 18. Yüzyıla ait Barok kilise, süslemeleri, kuleleri, heykelleri ve saati ile bembeyaz gösterişli yapı.
St. Epvre Bazilikası - Gotik mimarinin çok güzel bir örneği olan bazilija 14.yüzyılda pazar yeri olan St. Epvre Meydan'ında.
Meydanda çeşitli kafeler, alışveriş merkezi ve bir de halk pazarı da var.

Müze zengini şehirde tarih, botanik, art Nouveau, resim ve sanat meraklıları için çok sayıda önemli müze bulunuyor. (Art Nouveau sevenler için müzeden birkaç fotoğraflar ekliyorum).

Şehrin merkezindeki geniş ve uzun cadde ve sağlı sollu sokaklardaki dükkanlar, marka mağazalar alışveriş sevenler için cennet gibi. Hemen yakınındaki bir başka meydan da yine görkemli bir katedral, alışveriş yerleri ve kafeler yer alıyor.

Şehrin ortasında yer alan park yine beni kıskandıracak büyüklük, yeşillik ve güzellikte. Yaklaşık 200 dönümlük Pepiniere Parkı. 18. yüzyıldan beri şehrin nefes aldığı alanda Rodin ve birçok sanatçının eserlerinin de sergileniyor. Rengarenk çiçekler ve asırlık ağaçlarıyla çok da keyifli ve huzur veren bir park.
 Nancy'de olduğumuz gün, tesadüf, benim doğum günüm :) Bu akşam yemeğini dışarıda yemeye karar verdik. Stanislas Meydanı'nın hemen yakınında bulunan, ilginç dekorlu bir restoranda çok lezzetli ve keyifli bir yemek yedikten sonra çıktığımızda meydanda değişik ışıklar ve müzik sesleri dikkatimizi çekti. Hızlı adımlarla bizi çeken müziğe doğru ilerledik ve meydana geldiğimizde inanılmaz bir manzara ile karşılaşılaştık. Stanislas Meydanı'nın etrafındaki tarihi yapıların üzerinde coşkulu müzikler eşliğinde müthiş bir ışık gösterisi var.

Belki bir saat boyunca değişik müziklerle değişik ışık şovları izledik. Gerçekten inanılmaz ve görülmeye değerdi. Bana böyle güzel bir doğum günü sürprizi yaşattığın için teşekkürler Nancy :) Tabii dostlarıma da...