Rengârenk Hansa Evleri ile Bergen

Öncelikle turistlerin uğrak yerlerinden bir tanesi Bergenve gerçekten görülmeye değer bir şehir. UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde bulunmayı fazlasıyla hak ediyor. Başkent Oslo’dan sonra Norveç’in en büyük ikinci kenti. Ahşap renkli evleri ile muhteşem bir sahil kasabası görünümünde çok şirin bir yer.

Bergen’e ulaşımım tren ile oldu ve Bergen tren istasyonundan renkli ahşap evlerin bulunduğu yere yani kentin kalbine gelmek sadece yürüyerek 10 dakika bile sürmedi. Küçük ama şirin bir tren garı var. Hiçbir şey karmaşık değil. Ne sokaklar ne de şehir...

Rengarenk Hansa Evleri ile Bryggen Bölgesi ve Bergen Evleri ..

Rengarenk Hansa Evleri ile Bryggen Bölgesi ve Bergen Evleri

Bryggen Evleri ..
Bryggen Evleri

Sabahın erken saatlerinde Bryggen Bölgesindeyim ..
Sabahın erken saatlerinde Bryggen bölgesindeyim

Hansa evleri olarak bilinen renkli ahşap evlerin gözüktüğü köşede turist information var. Tüm turları bilgileri ve ücretsiz interneti buradan bulabiliyorsunuz. Hemen önünde ise meşhur balık pazarı kuruluyor ama fiyatlar o kadar pahalı ki anlatamam. En iyisi marketten alışveriş yapıp o güzelim rengarenk ahşap Bergen evlerinin önünde bulunan bankolara oturup afiyetle ve keyifle ekonomik olarak karnını doyurmak. Daha sonra ise bu Bergen evlerinin önündeki kafelerde bir kahve içersiniz. Dediğim gibi sahil kasabası olan Bergen’de renkli ve ahşap Bergen evlerinin birbirinden güzel fotoğraflarını çekebilir, balık pazarını gezebilir, fiyortları gezmek ve görmek için fiyords yazılı vapurlarla günübirlik geziler yapabilirsiniz. Bu arada unutmadan, Hansa evlerinin bulunduğu bölgenin adı ise Bryggen.

Bergen Fish Market .. Bergen Balık Pazarı ..
Bergen Fish Market

Bergen de güneşin açtığı vakitler .. Turistlerin bir şeyler içme keyfi ..
Bergen'de güneşin açtığı vakitler... Turistlerin bir şeyler içme keyfi...

Bergen evleri sadece göründüğü gibi değil elbette, evlerin arasından bir girdim ki burada gezilecek bir sürü yer varmış. Evlerin çoğu hediyelik eşya satan dükkanlar olarak kullanılıyor. Restoran, gece kulübü ve bar olarak kullanılanlar da var. Evlerin arasına girip kaybolmayı hatta ikinci katlarını da gezmeyi ihmal etmeyin. Eğer güneşli bir havaya denk gelirseniz dışarıdan izlemek mükemmel. Ama yağmurlu bir havaya gelirseniz ki burası sonuçta Norveç, doğruca evlerin arasına sığınabilirsiniz. Bende gün içerisinde hem yağmurlu hem de güneşli havayı defalarca yaşamadım değil.

Bergen Evlerinin arasında dolaşmayı unutmayın ..
Bergen evlerinin arasında dolaşmayı unutmayın

Evlerin arka tarafında bu ağaçtan yapılmış Norveç Balık figürünü bulacaksınız.
Evlerin arka tarafında bu ağaçtan yapılmış Norveç Balık figürünü bulacaksınız

Hediyelik eşya satan dükkanlarda Geyik boynuzları ve geyik derisi bulabilirsiniz.
Hediyelik eşya satan dükkanlarda geyik boynuzları ve geyik derisi bulabilirsiniz

Ben burada bir gün kaldım ve Trondheim’a giden trenim öğleden sonra 16.10'da kalkacaktı. Sabah erken saatlerde gelmenin avantajı ile zamanım fazlasıyla yetti ve çok da tat aldım. Burada yapılacak bir diğer aktivite Floyen Tepesi'nden Bergen’i yukarılardan görebilmekti aslında ama nedense benim ilgimi çekmedi. Her gittiğiniz yerde her şeyi yapmak zorunda değilsiniz tabii ki... Önemli olan size tat vermesi ve size hitap etmesi. Ben de o nedenle Floyen Tepesi'ni tercih etmedim. Ancak gitmek isterseniz zaten tepeye çıkan füniküler denilen raylı araçları şehirden görmek mümkün. O bölgeye gidip cüzi bir rakam karşılığında finükülerler ile Floyen Tepesi’ne çıkabilirsiniz.

Birine rica edip bir Bergen Hatırası yapmak gerek ..
Birine rica edip bir Bergen Hatırası yapmak gerek

Ayrılmadan bir fotoğraf karesi daha ..

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.