To Rome Wıth Love

Uzun zamandır gitmeyi planladığım; ancak zamansızlıktan dolayı hep ertelediğim Roma seyahatini en sonunda gerçekleştirdim. Roma'ya İstanbul'dan yaklaşık 2 saatlik bir uçuş ile gittim. Roma'da konaklayacak yer olarak hem tren, hem otobüs hem de metronun ana ulaşım yeri olan Termini'yi seçtim. Size de Termini'de kalmanızı tavsiye ederim; ulaşım her yere çok kolay olacaktır. Termini'de her keseye uygun otel bulma şansınız olacaktır. Havaalanından Termini'ye ulaşım için taksi 60 Euro talep ederken, aynı yolu tren ile 14 Euro'ya gidebilirsiniz. Ben otobüsü tercih ettim ve 5 Euro'ya içinde wifi olan otobüs ile Termini'ye ulaştım. Otobüs ile gitmek en mantıklısı olacaktır.

Roma'da gezilecek yerlerin başında Colosseum geliyor; ancak hemen hatırlatma yapayım: Colosseum'u gezmek için devasa bir sıra sizi bekliyor. Bu sırada saatlerce beklemek yerine Roma'ya gider gitmez Romapass almalısınız. İki günlük Romapass ile bir müze girişi bedava olurken tüm otobüs ve metro ulaşımınızı sağlayabiliyorsunuz. ücretsiz oluyor. Sadece Colossum ziyareti için bile bu kart alınır. Çünkü bu kart sahipleri Colosseum girişinde sıra beklenmeden özel bölümden girilebiliyor. Biz sıra beklemezken; kart almayan bir aile dört saat sıra beklediğini iletmişti. Bu kart ile aynı yerleşimde olan Roma Forumu'nu ve Palatino Tepesi'ni de ziyaret edebiliyorsunuz.

Gelelim Colosseum'a. Colosseum, MS 72 yılında yapımına başlanan tarihin en değerli eserlerinden birisidir. 188 metre uzunluğa, 156 metre genişliğe sahip yapıda sadece tiyatro değil, hayvan dövüşleri, idamlar ve gladyatör dövüşleri yapılmıştır. Yapı, 2007 yılında dünyanın yedi harikasından birisi olarak seçilmiştir. Colosseum mimarının açılıştan hemen önce bir daha böyle görkemli bir yapı yapılmasın diye imparator tarafından hayvanlara atılarak idam edildiği efsaneler arasındadır.

Colosseum'u hemen geçince, yan tarafında Roma'nın siyasi, ticari ve fahişelik hayatının yürütüldüğü Roma Forumu'na ulaşıyorsunuz. Roma Forumu, yine tarihi olarak bulunmaz nitelikte bir alan içinde yer alan Castor Tapınağı, Romolus Tapınağı, Vesta Tapınağı gibi tapınaklar, Amelia Bazilikası, Julia Bazilikası gibi bazilikaları ile görülmesi ve uzun süre zaman geçirilip sindirilmesi gereken bir yer. Hemen yanında uzun bir yokuş çıkacağınız Palatino Tepesi'nde ise forumun manzarasını görmenizi öneririm.

Buradan çıktıktan sonra yürüyerek devam etmenizi tavsiye ederim. Yürüyerek bir çok tarihi yapıya ulaşabiliyorsunuz. En önemlilerinden birisi de artık hemen hemen her yerde replikasyonlarını gördüğümüz Bocca della Veritea'dır. Bocca della Verita, Santa Maria Cosmetin Kilisesi içinde yer alan ve kiliseden daha çok ziyaretçi çeken bir heykeldir. Eski pagan tanrılarından birinin lağım kapağı olarak tasarlanan heykelidir.

Roma'da en önemli tarihi yerleden biri de Panteon'dur. Panteon, önce Antik Roma'nın tüm tanrıları için inşa edilmiş bir yapıyken 7'inci YY'dan itibaren kilise olarak kullanılmaktadır.

Roma'da gidilmesi ve görülmesi gereken yerlerin en önemli iki yeri ise Aşk Çeşmesi diye anılan Trevi Çeşmesi ve İspanyol merdivenleridir. Trevi Çeşmesi Papa XII. Clement tarafından 1732 yılında yaptırılmaya başlanmış ve yapımı 30 yıl sürmüştür. Çeşme mimari olarak harika bir görünüme sahip olmasına rağmen asıl bu kadar ünlü olması ve ziyaretçi çekmesinin sebebi ziyaretçilerin omuzlarının arkasından çeşmeye bozuk para atarak dilek dilemesidir. Bu dileğin gerçekleşileceğine inanılır. Roma'da en önemli ve gezilmesi gereken yer ise devlet statüsünde olan Vatikan'dır; ancak orası için ayrı bir yazı yazmayı planlıyorum.

Roma'da ne yenir derseniz, bol bol dondurma, pizza ve tabi ki makarna. Ancak Roma'da bu işi yapan İtalyan'dan çok Hintli olduğunu ve bir çok Hint restoranı olduğunu belirtelim. İtalyan restoranlarına göre daha uygun fiyatlı olmakla beraber yemeklerinizi İtalyanlara ait restaurantlarda yemenizi öneririm. Aksi halde o çok iyi tatlara ulaşamayabilirsiniz.Makarna ve pizza çeşitleri 10 Euro civarında, dondurma da 5 Euro civarında.

Termini'den havaalanına dönüş için eğer otobüs kullanacaksanız biletinizi önceden almanızı tavsiye ederim; aksi halde tren ile daha yüksek bir ücret ödeyerek dönmek zorunda kalabilirsiniz. Tren kullanacaksanız kesinlikle biletinizi aldıktan sonra, trene binmeden yeşil makinalara okutmalı ve onaylatmalısınız. Aksi halde aldığınız bilet geçersiz sayıldığı için ciddi para cezaları ile karşılaşabilirsiniz.

Umarım iyi bir Roma seyahati geçirirsiniz.