Rönesans'ın Doğduğu Şehir Floransa

Toskana bölgesinin merkezi olan Floransa, 400 bine yakın nüfusu ve açık hava müzesi olması özelliğiyle İtalya'nın önemli turistik şehirlerindendir. Tarihi yapıları, meydanları, müzeleri ve sanat merkezleriyle hayran olacağınız bir şehirdesiniz. Ülkemizden direkt uçuşun bulunmadığı bir havalimanı (Amerigo Vespucci)vardır. Şehre yaklaşık 5 km uzaklıktaki havalimanından şehre 5 € karşılığında otobüs ile 20 dakikada ulaşmak mümkündür. Diğer alternatif olan taksi ile de 15-20 € karşılığı ulaşılabilmektedir.

Floransa'da şehir içi ulaşım

Şehir içinin küçük ve turistik noktalarının birbirine yakın olması nedeniyle yürüyerek gezilebilecek durumdadır. Metro bulunmamaktadır. Turistler genelde şehir dışında ama trenle ulaşımı kolay yerlerde konaklamaktadır. Floransa ana tren istasyonunun adı "Stazione di Santa Maria Novella" (SMN)'dır. Biletlerde koltuk numarası yoktur ve turuncu makinede okutmak gerekmektedir. Turistlerin genelde konakladıkları Montecatini bölgesi Floransa'ya 40 km mesafededir ve trenle seyahat yaklaşık 40-50 dakika sürmektedir. Bilet ücreti tek yön için 3,5 € ve son istasyonu SMN'dir. SMN'ye ulaştıktan sonra her yere yürüyerek gitmek mümkün olmakla beraber otobüs kullanmak durumunda kalınırsa, tek yön bilet 1,2 €, günlük bilet ise 5 €'dur. Şehir içinden SMN istasyonuna giden otobüslerin üzerinde "Firenze SMN" yazmaktadır.

Floransa'da turistler için çok kullanışlı olmayan bir tramvay (tramvia) hattı bulunmaktadır. 7,5 km uzunluğunda ve 14 duraktan oluşmaktadır. Otobüsler ile aynı bilet kullanılmaktadır. İlk durağı SMN meydanında olan tramvay 3-10 dakika arasında sıklıkla hareket etmektedir.

Hop On-Hop Off otobüslerin ilk durağı da SMN'dir. 60-120 dakika boyunca şehri keşfedebilirsiniz ancak yürüyerek 4-5 saatte önemli noktaları gezebileceğinizi hatırlatalım.

Floransa'da gezilecek yerler

Genelde turistlerin şehre ilk geldikleri nokta olan SMN tren istasyonudur ve ismini karşısında bulunan Basillica Santa Maria Novella'dan almıştır. Dışı mermer kaplı bu güzel kiliseyi gezmeden önce ön taraftaki Turist Danışma'dan (İ) harita ve diğer bilgileri almayı unutmayın.

Haritada da göreceğiniz gibi Floransa Katedrali'ne çok yakınsınız. Katedral Meydanı (Piazza del Duomo) ve Giovanni Meydanı (Piazza San Giovanni) ve bu meydanların ortasında Santa Maria del Fiore (Duomo/Floransa Katedrali), yanında Çan Kulesi (Campanile) ve Vaftizhane (Battistero di San Giovanni) bulunmaktadır. Katedrale giriş ücretsiz, asansörle çıkış ücretlidir.

Duomo'nun hemen yakınında Repubblica Meydanı (Piazza della Repubblica) ve yakınındaki Yeni Pazarı (Mercato Nuovo) gezebilirsiniz. Boş bulursanız, pazarın yanındaki domuz heykeli ile siz de fotoğraf çektirebilirsiniz.

Signoria Meydanı'nda (Piazza della Signoria), Vecchio Sarayı (Plazio Vecchio) ile Neptün Çeşmesi  (Fountain of Neptune) mutlaka çok ilginizi çekecektir. Sarayın kulesi 94 metredir. Yapıldığı yıllarda hükümet binası olarak kullanılmış daha sonra ise meşhur Medici ailesinin merkezi olmuştur. Önünde Michelangelo'nun Davut heykelinin bulunduğu sarayı, rehberli tur ile gezebilirsiniz. (Müze 10 €, kule 10 €, müze ile kule 14 €)

Signoria Meydanı'nda gücü temsil eden çok sayıda heykel ile Medici ailesi için Giovanni Bologna tarafından yapılmış Casimo'ya ait atlı heykel (Statua equestre di Casimo) dikkatinizi çekecek eserlerdir. Signoria Meydanı'na 250 metre uzaklıkta, 3 dakika yürüme mesafesindeki Dante Müzesi'ni de (Museo Casa di Dante) görmenizi öneriyoruz.

Köprüye ulaşmadan önce Uffizi Galerisi (Galleria Uffizi) boyunca heykelleri inceleyerek ilerleyin. Uffizi Galerisi dünyaca ünlü bir galeridir. Rönesans döneminden çok sayıda sanat eseri bulunmaktadır. Sanatseverler, detaylı bilgi için resmi websitesini inceleyebilirler. (Giriş 8 €)

Arno Nehri'nin kenarındayız ve muhteşem manzara önümüzde. Nehrin üzerindeki çok sayıda köprüden en muhteşemi elbette Vecchio Köprüsü (Ponte Vecchio). Köprü şehrin simge yapılarından birisidir ve Uffizi Galerisi'ni Pitti Sarayı'na (Palazzo Pitti) bağlamaktadır.

1345 yılında köprünün yapımına başlanmıştır ve o dönemde kasap, demir atölyesi gibi iş yerlerine, bugün ise genellikle altın ve mücevher satışlarına ev sahipliği yapmaktadır. Köprünün üzerinde bir kuyumcu ustası olan Cellini'nin heykeli bulunmaktadır.

San Lorenzo Pazarları, SMN Kilisesi'ne bir kaç dakika yürüme mesafesindeki  Central Market (Mercato Centrale) iki katlı ve üstü kapalı olan bir yiyecek pazarıdır. Önündeki açık sokak pazarında ise  deri çanta, giyecek ve hediyelik eşya alabilirsiniz, pazarlık yapmayı unutmayın. Pazarı gezdikten sonra karşınızda pazar ile aynı adı taşıyan (Basillica di S. Lorenzo) kiliseyi göreceksiniz.

Piazza Pitti'de bir kaç saat geçirilmesi gerekir, enerjimizin buna yetmeyeceğini düşündüğümüzden Arno Nehri'nin karşı tarafına köprüden geçip, gezmeden geri dönüyoruz. Piazza Pitti'de görülecek yerler: Modern Sanat Galerisi (Galleria d'arte Moderna), Costume Galerisi (Galleria del Costume), Palatine Galerisi (Galleria  Palatina), Argenti Müzesi (Museo degli Argenti), Pitti Sarayı'nın arkasındaki meşhur Boboli Parkı Arno Nehri'nin karşı tarafında mutlaka görülmesi gereken yerlerdir.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.