Santa Monica, Los AngelesDown Town’a 25 dakika mesafede yer alan en meşhur sahil bölgelerinden biri. İlk olarak trafiğe kapalı olan, pek çok mağaza, restoran ve cafeye ev sahipliği yapan Promenade yani üçüncü caddeye geliyoruz.

Bu caddede yürürken etrafta dans gösterisi yapan gruplar, sihirbazlar, palyaçolar, karikatür ve resim çizenler gözümüze çarpıyor. İklim koşullarının elverişli olması ve çok nadir yağmur yağması nedeni ile bütün restoran ve cafeler sokaklara taşmış durumda. Bu da caddeye ayrı bir renklilik ve canlılık katıyor. Buradaki cafelerden birine oturup bu renkli meydanın keyfini çıkarıyoruz.

Bu keyifli caddeyi boylu boyunca yürümenizi öneririm. İklim koşullarının uygunluğu nedeniyle her mevsim kalabalık olan caddenin bir ucunda yol okyanus kenarında bir tepede bitiyor. Burası özellikle akşam üstü saatlerinde gün batımını fotoğraflamak isteyen turistler ile dolup taşıyor.

Santa Monica’nın en meşhur bölgesi ise Pier. Burası okyanusa doğru uzanan kazıklı tahta yolu ile ünlü. Tarihi 66 no.lu yolun bitiş noktası burası. Burada roller coasterdan dönme dolaba kadar her tür aktivite mevcuttur. Bu iskelenin sonuna kadar yürüyerek okyanusun kokusunu içimize çekiyoruz.

Santa Monica’nın güneyinde Venice (Venedik) kumsalı, kuzeyinde ise Malibu kumsalı yer alıyor. Malibu kumsalı tarafı biraz daha lüks. Hatta bu sahilde Angelina Jolie ve Britney Spears’ın da evleri varmış.

Venedik kumsalına bu ismin verilmesinin nedeni, birbirine bağlı kanallar boyunca yapılmış evlerin Venedik’e benzemesiymiş. Her evin kanala açılan kapısı ve önünde de kanosu bulunuyor. Venice kumsalı da çok renkli, pek çok hediyelik eşya satan dükkânlar, sokak sanatçıları, kumdan heykeller yapanlar, kart ve el falı bakanlar, duvar boyama gösterisi yapanlarla dolu. Burada da dizili cafe ve restoranlarda oturup ortamın keyfini çıkarabilirsiniz.

Buradan sonra Santa Barbara’ya geçiyoruz. Santa Barbara’nın nüfusu yaklaşık 90.000 kişi.

Malibu Beach, Venice Beach ve Santa Barbara hepsi birbirinden güzel sahil bölgeleri. Eğer bu bölgeleri ziyaret ederseniz mutlaka bir deniz ürünleri restoranına gidip yemek eşliğinde okyanusun sesini dinlemelisiniz.

Santa Monica'da nerelerde konaklayabiliriz diyorsanız birkaç tavsiye verebilirim. Santa Monica’ya ister iş, ister seyahat için gelin her türlü otel bulunuyor. Lüks otellerden biri olan Aqua at Santa Monica Beach bunlardan bir tanesi. Santa Monica’ya tatil veya seyahat amaçlı gelmişseniz, Santa Monica Plajı’na 1 km. mesafede bulunan bu oteli tercih edebilirsiniz. Bunun yanında DoubleTree Suites by Hilton oteli ve Oceana Beach Club Hotel’ de Santa Monica Plajı’na çok yakın konumda bulunan diğer oteller. Santa Monica’da ki zincir otellerden Hotel Shangri-La iskelenin hemen kıyısında yer alıyor. Okyanus manzaralı otel alışveriş noktalarına da oldukça yakın.

Eğer ekonomik otellere bakıyorsanız iskeleye 2 kilometre uzaklıkta bulunan Ocean Park Inn fiyatı ve konumu itibariyle tercih edebileceğiniz otellerin başında geliyor. Otel ünlü Venice Beach’e ve birçok mağazanın bulunduğu Third Street yürüyüş yoluna da yaklaşık 5 dakika mesafede. Bu önerdiklerim dışında Santa Monica’da ki diğer otellere de şuradan bakabilirsiniz.