St. Andrews, Golf Sporunun Merkezi

Çok güzel, geniş golf sahaları var. Burada golf müzesini geziyoruz ve içerisi tamamen kaz tüyü ile doldurulmuş olan golf toplarının olduğunu öğreniyoruz.

İçi kaz tüyü olan ve 25.000 Pound’a satılan bu golf topuna “cüce” adı veriliyormuş. 150 sene önce imal edilmiş olan bu top açık arttırma ile satılmış. 1835 yılında kuş tüyü ile doldurulan bu golf topunun dünyada eşinin bulunmadığına inanılıyor Bu golf topu normal golf toplarından daha küçük olduğu için de adına “cüce” demişler. Kaz tüyü golf topları özel kazların kafa tüylerinden yapılıyor ve daha sonra su ile nemlendiriliyor ve üzeri deri kaplanarak dikiliyormuş. Bu topların yapılması uzun ve titiz bir çalışma gerektirdiğinden 19 yüzyıla doğru yerini Hindistan kauçuğundan yapılmış, daha kolay üretilen ve daha sağlam olan toplara bırakmıştır.

İskoçya'nın en ünlü golfçülerinden biri Tom Morris'miş. Tom Morris’in samimi arkadaşı olan Harry B Wood ise ünlü bir koleksiyoncuymuş. Harry B Wood'un koleksiyonu bir kaç yıl önce dağıldığı zaman bu parçalar ile ilgilenenlerin sayısı oldukça fazlaymış.

Golf oyununun kuralları, 1754 senesinde tüm Dünya’ya ilan edilmiş.

St. Andrews Katedrali 12.-13.yy’dan kalma bir yapı. Ancak zaman içerisindeki mezhep çatışmaları nedeni ile harabeye dönmüş. Bahçesinde çok fazla sayıda mezar taşı bulunuyor.

Buradan St. Andrews kalesine gidiyoruz. Bu kalenin en etkileyici bölümü bana kalırsa zindanları. Şişe şeklinde tabir edilen zindanlar yerden 7 metre yükseklikte yaklaşık 3 metre çapında kuyu gibi bir delik. Üzeri demir kafesli.

Mahkumu yukarıdan buraya atıyorlarmış. Atıldığında ölmese bile, orada aç susuz kalarak sağ çıkma ihtimali yok. Sadece Medcezir sayesinde kurtulma ihtimali de sıfır. Yani özetle, 7 metre yükseklikten buraya atılınca en hayırlısı ölmek.

Rehberimizin anlattığına göre, ortaçağda buraya gönderilen soylu tutuklular, hizmetkârları ile birlikte burada kalıyorlarmış.

8. Henry Katoliklikten vazgeçince buradaki pek çok kiliseyi yıktırmış. O nedenle halen büyük bölümü harabe halinde.

Şehirde mükemmel yemekleri ve konumu ile 19 Snowdon B&B ve Castlecroft Bed and Breakfast otelleri konaklamak için tercih edilebilir.