Bafa Gölü Gezi Notları

Kuşların Sığınağı: Bafa Gölü
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör27.03.2020

Büyük Menderes Nehri deltasının güneydoğusundaki Bafa gölü, Muğla – Aydın il sınırında yer almaktadır. Eski tarihlerde Ege Denizi'nde bir koy olan göl, Büyük Menderes'in taşıdığı alüvyonlar neticesinde denizle ilişkisi…

Antik Çağın Kehanet Merkezi Apollon Tapınağı ve Didim
Nezahat GöçmenNezahat GöçmenBronz Yazar02.10.2019

Denizi ve tarihi için geldiğim tatil cenneti Didim’in coşkulu sahili Altınkum’daydım. Bundan 15 yıl önce yanımda olan pek çok insanı kaybettiğimi farkediyorum. Bugün ise yalnızım. Didim, dünyada ne kadar fani olduğumuz…

Muğla'da Doğal Güzellikler: ​Yerküpe Yaylası ve Yerküpe Mağarası
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar18.06.2018

Gezginler için yeni yerler, yepyeni güzellikler keşfetmek her zaman keyif vericidir. Biz de bugün, dostlarımla birlikte, ilk kez duyduğum yeni güzellikleri keşfe, yemyeşil çam ormanları ile çevrili bir Yörük yerleşimi…

Bir Doğa Harikası: Aydın - Arapapıştı Kanyonu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar13.06.2018

Doğa ile tarihin iç içe olduğu, binlerce yıllık bir öykü gün ışığına çıkarak bir mücevher gibi parlamaya başladı. Yüksek tepelerini hırçın rüzgârların dövdüğü, sarp dağların arasında hayat bulan su, bir cennete dönüşmüş…

Muğla Gökçeler Kanyonu'ndan İncirliin Mağarası'na
SEMRA YEŞİLSEMRA YEŞİLSilver Yazar03.04.2018

İzmir’den Bodrum yolu üzerinde Milas’ı yaklaşık 20 kilometre geçtikten sonra sola doğru birkaç tabela görürsünüz. Gökçeler Kanyonu, Uyku Vadisi, İncirliin Mağarası…

Arpaz Konağı ve Kulesi – Aydın'da Yok Olmakta Bir Değer
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar10.01.2018

Dostlarla yine düştük yollara.. Güney Ege’de yine tarih içinde dolaşmaya çıktık. Hedefimizde tarihî yerler, ilginç rotalar ve güzel illerimiz var. Aydın - Ulubey Kanyonu ve Cam Teras, Denizli ve yakınlarındaki Laodikya…

Muğla'da Uyku Vadisi, Gökçeler Kanyonu ve İncirliin Mağarası
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar12.12.2017

UYKU VADİSİSadece deniz, güneş, kum için bu güzel kente gelenlerin birçoğu farkında olmasa da, bu güzel beldemizin içinde ve çevresinde o kadar çok tarihî ve doğal güzellikler var ki.

Muğla Milas'ta Baltalı Kapı ve Muazzam Bir Kale
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar10.12.2017

Muğla'nın Milas sokaklarında, Belediye yokuşu, Hisarbaşı ve Ahmet Çavuş Mahallelerinde 2.400 yıl öncesinin yani tarihin izlerini sürmeye devam ediyoruz.Belediye yokuşundan caddeye inerken sağlı sollu çok sayıda tarihî…

Muğla / Milas: Uygarlığın Başkenti
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar08.12.2017

5 bin yıllık geçmişiyle bir tarih ve kültür kenti, uygarlığın ve zeytinin başkenti, defalarca geçtiğim ama hiç bilmediğim ve beni çok şaşırtan Milas’ı geziyoruz bugün.

Doğa Harikası Bafa Gölü
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar07.12.2017

Yıllardır İstanbul - Bodrum arası gidip durum, Bafa’dan illa geçer yolum. Keyifle ve yavaştan geçerim doğa harikası Bafa Gölü kıyısı boyunca uzanan yollardan. Ya kahvaltı ya da kahve molası illa veririm göl kenarındaki…

Bafa'da Bir Aşk Öyküsü
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar06.12.2017

Bodrum’dan sabahın erken saatleri çıkıp Didim bölgesindeki antik kentleri gezdikten sonra, Bafa’da Beşparmak (Latmos) Dağları'na doğru ilerliyoruz.

Aydın'da Bir İyon Kenti: ​Priene Antik Kenti
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar05.12.2017

Daha önceki yazımda anlattığım Doğanbey köyü’nün güzellikleri ve huzurlu atmosferinin sarhoşluğundan sonra başka bir antik kente gidecek ve günü bitireceğiz. Aydın Güllübahçe Beldesi yakınlarında önemli bir kent olan…