Bulgaristan Sunny Beach Gezisi

Burgaz’ın yaklaşık olarak 35 kilometre kuzeydoğusunda bulunan Sunny Beach, Nessebar’a ise sadece 5 kilometre mesafede.

Bulgaristan’ın en çok bilinen tatil bölgesi olan Sunny Beach 8 kilometreye varan ve kesintisiz uzanan kumsalı ile özellikle İngiliz ve İrlandalı turistler için bir cazibe merkezi.

Her sene giderek artan popülaritesi açılan tesislere de yansımış. Her sene yeni yeni tesisler yapılıyor. Sezonu kısa olduğu için büyük otellerin bir kısmı kış aylarında kongre turizmine de yönelmeye başlamış.

Tesislerin tamamı sahilin yaklaşık 50-60 metre kadar gerisinden başlıyor. Çünkü burada direkt deniz kenarında yapılaşmaya izin verilmiyor. Biz gittiğimizde eylül ayı olmasına rağmen Sunny Beach yine de oldukça kalabalık, kumsalları denize giren, güneşlenen insanlarla doluydu. Deniz oldukça sakin ve pırıl pırıl. Karadeniz deyince hep akıllara hırçın dalgalar gelse de Sunny Beach bölgesi çok sakin.

Sunny Beach’te ulaşım için en çok tercih edilen şey elektrikli bisiklet. Adım başı elektrikli bisiklet kiralayan yerler var. Aynı dükkanlardan motosiklet ya da golf arabası da kiralayıp Sunny Beach’i sokak sokak gezebilirsiniz. Kiralama ücretleri seçtiğiniz araca göre 20 Leva ila 50 Leva arasında değişiyor. İster günlük ister saatlik kiralama yapabiliyorsunuz.

Bunun yanında Sunny Beach’te sahile paralel cadde boyunca tur yapan turistik minik tren-traktör benzeri bir araç da var. Ancak unutmayın binerken ödediğiniz ücret tek yön için geçerli.

Bir diğer alternatif ise fayton.

Sunny Beach’in merkezi ailece yürüyüp alışveriş yapmak ya da restoran ve kafelerin tadını çıkarmak oldukça keyifli.

Burada hediyelik eşya dükkanından çok deniz ürünleri satan mağazalar ağırlıkta.

Haa bir de erotik eşya satan mağazalar... Neredeyse her sokakta mutlaka rastlıyorsunuz.

Adım başı döviz bürosu bulabiliyorsunuz. Ve yanınızda illa Dolar ya da Euro bulundurmanız gerekmiyor. Türk Lirası’nı da rahatlıkla bozdurabiliyorsunuz. Ancak yanınızda Dolar ya da Euro varsa, yüksek miktardaki banknoteları bozmuyorlar. O nedenle 10’luk ve 20’lik halinde bulundurmanızı tavsiye ederim.

Gecesi de gündüzü de çok keyifli. Gecesi gündüzüne göre çok daha hareketli. Gecesini ben biraz Bodrum Gümbet’e benzettim. Tabii bunda sayıca fazla olan Irish pubların ve Ingiliz tarzı eğlencenin de payı büyük.

Her köşe başında bar ya da gece kulübü var. Sunny Beach’te şansını denemek için kumarhaneler de var. Kumarhaneleri ve 24 saat yaşanan sınırsız gece hayatını işin içine katarsak burası için Bulgaristan’ın Las Vegas’ı da diyebiliriz.

Akşam saatlerinde özellikle yaz aylarında plaj kenarındaki gece klüpleri çok kalabalık oluyor. Yine sahil şeridi boyunca çok sayıda restoran da mevcut.

Restoran demişken, burası yeme kültürü ile diğer Bulgar kentlerinden biraz ayrılıyor. Turistik bir merkez olmasından dolayı burada Meksika restoranından Çin’e, İtalyan mutfağından köşebaşı dönercisine kadar çok çeşitli seçenek var.

Akşam saatlerinde bir diğer seçenek ise Khan's Tent. Burası içinde sirk gösterilerinin yapıldığı, aynı zamanda yemek yiyebileceğiniz dev bir çadır.

Genelde fiks menü uyguluyorlar ve yer bulabilmek için önceden rezervasyon yaptırmanız gerekiyor. Yemekleri köşe başında bulabileceğiniz bir Bulgar restoranı ile kıyaslandığında zayıf ve fiyatı ortalamanın üzerinde. Ama şov oldukça keyifli.

Eğer İstanbul’a yakın kısa bir tatil yapmak deniz ve güneş’in tadına varmak, sabahlara kadar eğlenmek, leziz yemekler yemek üstüne bir de sirke gitmek, dahası şansınızı denemek ve de bunlar için çok düşük bir bütçe ayırmak istiyorsanız burası tam sizlik :)

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur.1997 - 1999 İstanbul Üni