Chopin'in Melodileriyle Adım Adım Varşova

Varşova havaalanının adı Chopin. Havaalanına ünlü müzisyenlerinin adını vermeleri sanata verdikleri önemin en önemli göstergesi. Havaalanı çok modern ama bir o kadar da tenha. Pasaport kontrolden hiç sıra beklemeden geçiyoruz.

Havaalanından şehir merkezi taksi ile 50 Zloty (12,5 Euro civarı) tutuyor. Eski şehir merkezine çok yakın bir residence’dan ev kiralamıştık. Verilen adresin önünde anahtarları almak ve formu imzalamak üzere Adam adında 18-20 yaşlarında zehir gibi bir genç ile buluşuyoruz. Adam evde bize hızlıca harita üzerinde, nereler önemli, nereden başlamalıyız anlatıyor. Bizde üzerimizi değiştirdiğimiz gibi düşüyoruz yollara.

Polonya’nın nüfusu yaklaşık 38 milyon civarında. Başkenti Varşova, diğer önemli şehirleri; Krakow (eski başkent), Poznan ve Wrocklav.

Şehirler arası yollar oldukça kötü. Mesela Varşova – Krakow arası 300 km, ama araba ile yaklaşık 5 saat sürüyor. O nedenle herkes daha çok tren tercih ediyor. Bu nedenle biz de ilk iş olarak tren garına gidip Krakow biletlerimizi aldık. Tren garı her daim çok kalabalık.

Polonya’nın para birimi Zloty. Şehrin içinde bozdurursanız 100Euro karşılığında 400 Zloty alabiliyorsunuz, ama havaalanında iş değişiyor. 100Euro’ya 300 Zloty veriyorlar. Dikkat!

Polonya’da Lehçe konuşuluyor. Ne de olsa eski Lehistan imparatorluğu. Lehistan imparatorluğu şu anki Litvanya ve Polonya topraklarını kapsıyor. Ardından Lehistan’a Prusya, Rusya ve Avusturya saldırıyor. Polonya ilk devlet olarak ortaya çıktığında da ilk tanıyan Türkler olmuş o nedenle bizi seviyorlar. Bir diğer önemli nokta ise, Polonyalıların savaş döneminde sığınma yeri olarak Polonezköy’ü seçmeleri. Halen burada birçok Polonyalı yaşıyor.

Tren garından çıktığımızda karşımızda “Kültür ve Bilim Sarayı” (Palac Kultury i Nauki)’yi görüyoruz.

Burası bir kule görüntüsünde olup 234,5 metre yüksekliktedir. Bu yapıyı Sovyetler 1951-1955 senesinde yapıp Polonya’ya hediye etmişler. Toplam hacmi 817.000 metreküp ve 124.000 metrekare alana sahip. Toplam 3.000 odadan oluşuyor. Binanın içinde 33 tane asansör var. Burada çeşitli konferanslar da düzenleniyormuş. Toplam 15.000 metrekare konferans alanı mevcut. İstendiği takdirde şehir manzarasını izlemek için 30. Kata çıkılabiliyor. Burası terden 114 metre yükseklikte. Varşova’nın simgesi haline gelmiş. Aslen Rusların bunu Polonya’ya armağan etmesinin altındaki amaç sürekli olarak Polonyalılar’a 45 yıl süren Rus egemenliğini unutturmamakmış. Bir çok Polonyalı bu yapının değiştirilmesi ile ilgili taleplerini dile getirmişler ancak maliyet çok yüksek olduğundan hükümet, bu eseri olduğu gibi bırakmaya karar vermiş. İçerisinde bir de Sala Kongresowa denen bir merkez var. Burası önceden komünist parti toplantılarında kullanılıyormuş ama şimdi bir çok organizasyon, kitap fuarı, turizm fuarı, rock konserleri, vb etkinliklere ev sahipliği yapıyormuş.

30. kattan görüş mesafeniz hava açık ise 20 km kadar. Muazzam bir manzara var. Biz gittiğimizde hava kapalı ve yağmurluydu, umarım siz gittiğinizde hava açık olur ve benim çekemediğim fotoğrafları çekersiniz.

Kuleden indikten sonra eve doğru yürüyoruz. Evimize 100 -150 metre uzaklıkta Polonya’nın en büyük alışveriş merkezi olan Arcadia var. Hava da yağmurlu olunca, burada yemek yemeye karar veriyoruz. Güzel ve düzenli bir alışveriş merkezi. Ama gitmemek bir kayıp değil. Özellikle de dışarıda keşfedilmeyi bekleyen onca güzel yapı varken, burayı atlamak kesinlikle serbest.

Varşova’da konaklamaya gelecek olursak, şehir tam bir cüzdan dostu diyebilirim. Birçok otelde çok uygun fiyatlarda konaklayabiliyorsunuz. Bu otellerden biri olarak Apple Inn, şehir merkezinde yer alan merkezi otellerden bir tanesi. Bilim ve Kültür Sarayı'na 400 metre mesafede yer alan otel, Varşova eski şehir merkezine de 2 kilometrelik bir mesafede bulunuyor. Eğer 3 haneli rakamlardan daha düşük otellere bakıyorsanız Ibis Warszawa Stare Miasto’yu da düşünebilirsiniz. Varşova’nın eski şehir merkezine 10 dakikalık bir mesafede yer alıyor ve Polonya'nın en büyük alışveriş merkezi Arkadia'ya sadece 15 dakikalık yürüme mesafesinde. Varşova'nın Marszalkowska ve Aleje Jerozolimskie gibi başlıca caddelerinin yakınında bulunan bir diğer ideal otelde Apartamenty SCSK Żurawia.  Otelin konumu Varşova’nın finans merkezinin içinde. Bu otellerin yanında Varşova’da ki diğer otellere isterseniz buradan booking.com’a girerek bakabilirsinizde.