Covid-19 Günlerinde Güvenli Bir Yer: Çatalkaya Vadisi

Çatalkaya Vadisi

Genel;

Bugünkü yazımızın konusu; uzun yıllar İzmit Maşukiye'ye bağlı olduğunu zannederek gittiğim ve özellikle Koronavirüs günlerinde nefes almak için cankurtaran görevi gören Çatalkaya Vadisi. Aslına bakarsanız Sapanca'ya yani Adapazarı'na bağlı olduğunu bu yazı için konum bilgilerini kontrol ederken fark ettim:-)) Haritalarda KOCAELİ-SAKARYA sınırını belirleyen sınır çizgisinde ancak yine de resmi olarak Sakarya sınırları içerisinde...

Diğer gezi yazılarımda sürekli uyarıda bulunduğum "Haftasonu gitmemeye çalışın" uyarımı burası için yapmayacağım:-)) Bence bölgedeki en bakir, aynı zamanda düzgün bir işletmeye sahip olmasına rağmen, henüz keşfedilmemiş bir doğa güzelliği. Bu sebeple de her vakit gidebileceğiniz ve keyifli vakit geçirebileceğiniz bir yer.

Mevsim olarak aşırı yağmurların olmadığı dönemleri seçmekte fayda var. Buranın yağmurları genelde kuvvetli ve güvenlik açısından size problem oluşturabilecek seviyede olduğundan özellikle Kartepe yamaçlarında bulunan yerlerde dikkatli olmak gerekiyor. Zaten mangal/piknik için tercih edecekseniz yaz mevsimi ve kısmen ilkbaharın son dönemlerinden başka alternatifiniz yok. Ancak yürüyüş, at binme gibi aktiviteler için (yağmurlu günler hariç) her mevsim ziyarete gelebilirsiniz.

Buraya gelmeye karar verdiğinizde doğa ile iç içe olacağınızı, akan derede ıslanabileceğinizi hatta mevsim uygun ise dereye girebileceğinizi aklınızda tutup uygun kıyafetler ve yedekleri ile gelmeyi unutmayın...

Ulaşım;

İzmit merkezden yaklaşık 23 km., Maşukiye merkezden ise 5 km. mesafede bulunan bu doğa harikasına harita uygulamaları yol tarifleri ile kaybolmadan ulaşmak son derece kolay. Yolun son 2 km.lik mesafesi stabilize yol ancak her tür araç ile gitmek mümkün. Alana ulaştığınızda bölgenin girişinde kurulmuş bir tesis sizleri bekliyor ve tesisin otoparkını ücretsiz olarak kullanabiliyorsunuz. Otopark son derece büyük olduğu için herhangi bir problem yaşama durumunuz söz konusu değil.

Çatalkaya Vadisi Dere

Keşfet;

Alanın genel yapısından bahsedecek olursak; yazımın başında da belirtiğim gibi sizi ilk olarak geniş bir alana kurulmuş tesis bekliyor. Tesisin ilk bölümü otopark, atr/atv araç kiralama, ufak bir at binme parkuru ve yağmurlu havalarda kullanılması için yapılmış restorandan oluşuyor. Bu alanın hemen kuzeyinde ise ikinci alan olarak adlandırabileceğimiz derenin sağına ve soluna yerleştirilmiş masalardan oluşan açık hava piknik alanı mevcut. Bu alanda ayrıca temiz olarak muhafaza edilen wc/lavabo ve mescit mevcut. Son alan ise yine derenin hem sağ hemde solundan ilerleyen ve ileride birleşen yürüyüş parkurunun bulunduğu vadi kısmı. Bu arada son kısım dediğim yer başlangıçta ahşap bir köprü ile birbirinden ayrılıyor ve uzun süre de birleşmiyor.

Çatalkaya Vadisi Ahşap Köprü

Gelelim tesisin imkanlarına ve sonrasında da vadinin güzelliklerine;

Tesisin kiraladığı atv/atr araçlar ile tur yapma fikri gayet mantıklı çünkü bölge bu araçlar ile tura imkan veriyor. Ayrıca at binme tecrübeniz varsa yanınızda tesis çalışanları olması kaydı ile at binme turu yapma imkanınız da mevcut. Her iki aktivitenin de eğlenceli olacağını düşünüyorum. Bunlara ilave her geçen gün yeni aktiviteleri bünyesine katmaya da devam ediyorlar.

Diğer bir imkan ise piknik alanında mangal kiralama, semaver çay hizmeti. Tüm malzemeleri kendiniz getirmeniz durumunda ise sadece masalar için ücret ödeme yapmak zorundasınız. Ancak hiçbir şey getirmemeniz durumunda da tesisin imkanları ile karnınızı doyurabilirsiniz :-)) Fiyatlar bölge için makul...

Vadi kısmına geçecek olursak ; Yukarıda ki fotoğrafta mevcut ahşap köprü ile sağ veya sol yolu tercih ediyorsunuz. Ben her ikisini de denedim ancak ikisinde de yolun sonuna kadar yürüyüş yapamadım. Yine de benim tavsiyem yürüyüşe sağ taraftan başlamanız, daha geniş ve ferah bir yola sahip... Bu arada kıyafet kısmından bahsettim ama hatırlatmakta fayda var, yürüyüş yolu ağaçlar altında ve sürekli gölge yani üşüme ihtimalinize karşı belinize yada omzunuza ince ama uzun kollu bir kıyafet almakta fayda olabilir. (Yaz mevsiminde) (Sinek vb.lerine karşıda uygun jel/sprey alınabilir.)

Vadi kısmı buranın en keyifli alanı ve doğa yürüyüşü yapan/sevenler için ideal olmakla birlikte, gündüz saatinizin tamamını başka bir yere/tesise ihtiyaç duymadan geçirebileceğiniz bir yer. En önemli husus ise halen çok keşfedilmemiş bir yer olması ve kesinlikle bu bölgede tercih edilecek yerlerin başında olması.

Unutmadan bazı internet sitelerinde bölgeye ait fotoğraflarda çadır kurulduğunu gördüm ancak ben bugüne kadar hiç rastlamadım. O yüzden bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Ancak çevrede maddi olarak orta seviyeden, üst seviyeye kadar konaklama yapabileceğiniz bir çok büyük otel, butik otel mevcut var.

Tavsiyeler;

Fotoğrafçı arkadaşlar için fotoğrafçılık adına ideal manzara, doğa, şelale görüntülerinin alınabileceği bir yer. Harika "S" patika yollar mevcut ancak yürüyüş yolunun ağaçlar altında kalması ve güneş ışığını fazla alamaması nedeniyle ışık problemi olabiliyor. Bununla birlikte ahşap köprü, kompozisyonlar için harika bir materyal, gerek tek başına gerekse modelli çekimler için son derece uygun.

Çatalkaya Vadisi sola ayrılan yol

Yazımın sonunda bahsedeceğim husus ise gitmeye değer bir yer olup/olmadığı ile ilgili; Gerek şehir dışından gelecek, gerekse Kocaeli'de yaşayan arkadaşlar için benim kesinlikle gidilmesi gereken bir yer olduğunu belirtmemde fayda var. Genel görüşüm özellikle İstanbul'dan gelen arkadaşların internet sitelerinden aldığı bilgiler doğrultusunda en çok tercih edilen yerleri bulup, ziyaret etmeye çalıştıkları ama gün sonunda büyük pişmanlık ve yorgunluk ile evlerine döndükleri yönünde... Burayı tamamen doğa ile iç içe ve huzur dolu vakit geçirmek için tercih edebilir ve günün büyük kısmını burada geçirebilirsiniz. Tabi amacınız şehrin kalabalığından kaçıp sakin bir gün geçirmek ise....

Diğer gezi yazılarım için hayat40tansonra isimli sitemi ziyaret edebilirsiniz.