Doğası ve Kültürüyle Kuveyt

4 günlük kısa ama güzel Kuveyt gezimizi taze taze anlatayım sizlere. Kuveyt çok küçük bir ülke ve tek büyük şehri ve başkenti olan Kuveyt şehri ülkeye de adını veriyor. Arabistan ve Irak’a komşu olan ülke Kızıldeniz'in kıyısında ve ArabistanÇölü’nün içinde bulunuyor. Kuveytlilerin azınlığı oluşturduğu şehirde çok fazla göçmen bulunuyor. Kuveytliler genellikle çok zenginler ama işgücünün çoğunluğunu oluşturan göçmenler için aynısını söyleyemeyiz. Kuveyt'te krallık sistemi var ancak şeriatyok, yani sokakta istediğiniz kıyafetle rahat rahat dolaşabiliyorsunuz, hiç böyle kaygılarınız olmasın. Bu yolculuk için yılın en uygun zamanı ise kış sezonu olan aralık - mart ayları. Bu dönemde 20 - 25 derece sıcaklıklarda çok rahat bir şekilde gezebilirsiniz.

Kuveyt Şehri Manzarası

Kuveyt şehrine gelecek olursak bizi karşılayan en etkileyici şeyin Arap kültürü olduğunu görüyoruz. Tarihi açıdan ya da popüler turizm anlamında pek bir şey olmadığını söyleyeyim, ama farklı kültürlerin içine girip yaşamayı seviyorsanız burayı ziyaret etmelisiniz. Şehrin kalbi olan Souq Al-MubarakiyaÇarşısı dünyanın en eski kapalı çarşılarından birisi.

Souq Al Mubarakiya

Gezinin her günü buraya gittim desem nasıl bir yer olduğunu anlarsınız. Misk aromalı parfümler, tütsüler, kurutulmuş balıklar, yöresel kıyafetler, yerel lezzetlerle dolu lokantalar ve daha saymakla bitiremeyeceğim kültür cümbüşü olan bu çarşı devasa bir kompleks. Akşam yemeklerinin vazgeçilmez adresi burası.

Balık Marketi

Benim en beğendiğim lezzetler fazlasıyla tatlı helvaları ve çok hafif bir tadı olan deve sütü oldu. İnsanların nasıl yaşadıklarını gözlemlemek ve fotoğraf çekmek istiyorsanız da burada uzun uzun zaman geçirebilirsiniz. Yeterince zaman geçirdikten sonra peçeli kıyafetin burada kültürel bir kıyafet olduğunu anlıyorsunuz. İkinci olarak Souq-Sharq isimli Kuveyt’in balık pazarına kesinlikle gitmelisiniz. Kızıldeniz'in bereketlerinden yararlanan balıkçıların, balıklarını bıraktıkları ilk adres burası. Çok büyük bir iş merkezi ve balık ile balıkçılığa dair her şey bulunuyor. Avlanan balıkların boyutlarının kontrol edilmesinden temizlenip satılışına kadar her işlemi adım adım burada görebiliyorsunuz. Buradan da Kuveyt in sembolü haline gelen Kuveyt Kulelerine gidebilirsiniz. Körfez Savaşı’ndan sonra ülkenin bağımsızlığını temsil eden Kuveyt Kulelerinin tepesinde de lüks bir restoran yer alıyor.

Kuveyt denince akla gelecek en önemli şeylerden birisi de değişik ve ilgi çekici bir habitat olan çöl habitatı. Çöl deyince aklınıza hiçbir şey olmayan sonsuz kumluklar gelebilir ama gerçek aslında bundan çok farklı. Çöle gezi turları gibi bir seçenek yok, bu yüzden kendiniz araba kiralayarak gitmelisiniz. Normal bir arabayla yolun kenarından yürüyerek gezebileceğiniz gibi, 4X4 bir arazi aracı kiralayarak çölün içine de girebilirsiniz. 70 numaralı yola gitmenizi tavsiye ederim, zaten yollar direk çölün ortasından gidiyor. Bu ortamda gerçekten sessizliği, sakinliği ve huzuru hissedebiliyorsunuz. Bir yere ulaşma amacı olmaksızın hiçliğin içine doğru yürümek, insanı barışçıl ve rahatlamış bir ruh haline sokuyor. Bu doğal harikanın içinde hiçbir şeyi düşünmeden keyfinize bakıp beynini gerçek anlamda dinlendirebiliyor insan. Bu hisleri tattıktan sonra çölde yapılması gereken en önemli şeyler gerçekten kendinize iyi bakmak ve iyi dinlemek. Kamufle olmuş çöl kertenkelelerini görebilmek, küçük çöl karıncalarının yaptığı tepecikleri fark edebilmek, çok uzaklardaki develeri seraptan ayırabilmek için dikkatli olmanız gerekiyor. Ufacık bitkileri, karıncaları ve kertenkeleleri bile o hiçliğin ortasında görmek insanı etkiliyor ve düşündürüyor.

Çöl Karıncaları

Deve sürülerinin başlarındaki çobanlarla konuşmaya çalışarak küçük bir deve sürüşü bile yapabilirsiniz. Çöl insanlarının çadırlarını zaten kendiniz fark edeceksiniz, çadırların yanlarına gittiğiniz zaman ise büyük ihtimalle sizi çadırlarına davet edecekler. Hurma ve safranlı Arap kahvesi ikramlarıyla insanı sıcak kalplilikle karşılıyorlar. Çölün denizle birleştiği yere giderseniz ise yarı bataklık şeklinde olan bir ortam sizi karşılıyor. Burada kabuklu deniz canlılarından balıklara, çöl karıncalarından deniz kuşlarına kadar geniş bir çeşitlilikle karşılaşıyoruz. Şanslıysanız deniz kuşlarının avlanışını bile izleyebilirsiniz.

Develer

Kuveyt genel anlamıyla değişik gezi imkânları sunan bir ülke, buna ek olarak ülkedeki ürünlerde vergi olmadığı için gitmişken benim yaptığım gibi gerçekten ucuza teknolojik ürünler satın alarak gezinizi çok cüzi miktarlara mal edebilirsiniz.