Kocaeli'nin Doğa Harikası Pembe Kayalar

Yoğun bir bayram trafiğinden daha yeni kurtulmuşken, kendimizi bir anda yolda bulduk. Yeni rotamız yakın mesafede bir doğal güzellik ''PembeKayalar''. Daha önce sonbaharda gitmemize rağmen yolu biraz şaşırmıştık. İyi ki internet var!

Kocaeli'nin, Karadeniz'e açılan penceresi Kandıra'ya doğru ilerledik. Kandıra deniz kenarında olmamasına rağmen genelde emeklilerin yazları yerleştiği şirin tatil beldelerine sahip. Karadeniz'e açılan alanda tatil beldeleri sırasıyla Kandıra'nın sağında ve solunda dizilerek; Kerpe, Kefken, Kovanağzı, Cebeci, Seyrek, Sarısu gelmekte... Pembe Kayalara gitmek için Kandıra'dan sonra Kefken yönüne doğru ilerlememiz gerekiyordu.

Kerpe, Kefken, Kovanağzı sıralamasını geçtikten sonra Cebeci’ye yaklaşık 500 kilometre önce, yokuşun hemen solunda taşlık yolda ilerlediğimizde karşımıza çıktı. Yazın burası ''ana baba günü''. Denize girenler, boş boş dolaşanlar, piknik yapanlar kısacası herkes burada. Biraz hüsrana uğradık. Moralimizi bozmamamız gerekti!

Yaklaşık 2 saatlik yolculuktan sonra tepede yol arkadaşımla dinlenme molası verdik. Araç köftecisi bir ailenin yanında kısa süreli soluklandık. Karnımız aç, durur muyuz? Nefis ekmek arası köfte, bir de yanına ayran kısa süreli açlığımızı giderdi. Köftecinin yeni demlenmiş çayından da içince kendimizden geçtik. Güzel bir aile yazın bu alanda, tam donanımlı araçlarında ''köftecilik'' yapmaktalar. Ailenin evliliklerinin de 30. yılı, yanımızda bir pastayla kutladılar. Dile kolay ''otuz yıl'' birlikte!

Tepeden aşağıya indiğimizde bizi bekleyen muhteşem manzara oradaydı. Etrafta yoğun kalabalıktan dolayı bir türlü istediğimiz kareyi çekemiyorduk. Hava yavaş yavaş kararmakta, zaman fotoğraf çekmeye uygundu. Yoğun kalabalığın azalmasını bekledik. Ara sıra fırsatlar yakalayarak birkaç güzel kare çekebildik. Sonra atmosferin güzelliğine bırakarak, gün batımını sessizce izledik. Yazın yoğunluk fazla sonbahar ya da ilkbaharda gelmek gerek!

Çekilen birkaç güzel kare, gün batımında içilen çaylar, günü tamamlamamıza yetti. Eve dönüş zamanı gelmişti. Kocaeli'ye kadar sıkıntı yoktu. Ancak otoban bağlantısında yoğunluk başladı. Bayram sonrası iki saatlik trafik yoğunluğunu yaşayarak evimize vardık. Güzel bir gün, güzel bir manzara, güzel birkaç kare bizim için yeterliydi.

serap selçuk

Yazar Gezgin ve blogger 1968 yılında Niğde'de doğdu 1987-1991Ankara Üniversitesi Fizik Mühendisliği eğitimi gördü.