BAKİR LONGOZ ORMANLARI'NDA BİR HAFTA SONU

Issız ve karanlık sokaklarda bir gece vakti İğneada’ya doğru yola çıktık. 41 çılgınla… Şehrin gürültülü ve kirli atmosferinden bir süreliğine uzaklaşmak için... Daha Ankara gezisinin yorgunluğunu üzerimden atamadan rotamı İğneada Longoz Ormanları’na çevirdim.

İğneada

Sabah vakti, günümüze “Merhaba” dercesine ufuktan bir anda doğuverdi, sevgili Güneş. Koltuklarda uyanmanın vermiş olduğu rahatsız durumdan ayılma çalışmaları yaparken, güneşin doğuşu iyi gelmişti. Bir de deniz, “yaramaz çocuk” misali çılgınca karaya vurmaktaydı. Sessizliği bozarcasına…

İğneada-1

Sabah müşterilerini ağırlamak için açılan bir fırına sıcak bir çay içmek, simit yemek, kısaca açlığı kırmak için uğradık… Temiz hava, güneş, deniz… Daha ne olsun!

İğneada bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

İğneada-2

İğneada şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz İğneada Motel, İğneada Parlak Resort Hotel, Longoz Hotel İğneada.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un İğneada aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Günün geri kalan zamanını yürümek için otobüsümüzü geride bırakarak, Longoz Ormanları’na doğru ilerledik. Araç yolunun bittiği yerde, bir dere karşıladı bizi. Ormana girebilmek için bu buz gibi dereyi geçmemiz gerekiyordu. Ayakkabılar atıldı, çoraplar çıkarıldı, yavaş adımlarla buz gibi soğuk suyu hücrelerimize kadar hissederek karşıya geçmeyi başardık. Genelde trekking turlarının başlangıç noktası burası olmasına rağmen aracımızı daha geride bırakarak 8 kilometrelik yolu yürüyerek aştık. Kısaca bu rotada, bir ilki gerçekleştirdik.

İğneada-3

Uzun ve keyifli yolculuğumuzun denize kadar olan bölümü muhteşemdi. Ara sıra soluklanma molaları, yeni tanıştığımız arkadaşlarla tarih ve doğa sohbetleri, doğal güzellikleri görselleştirmek adına çekilen fotoğraf kareleri, kuş sesleri, yabani hayvanların izleri, insan sesleri, yemek molaları derken bir de baktık ki deniz göründü. Yaklaşık 14 kilometrelik bölüm yarı tok, yarı yorgun tamamlanmıştı.

İğneada-4

Yürüyüşün zor bölümü burada başladı. İğneada’ya kadar zor bir yolculuk bizi bekliyordu. İğneada ile aramızda sadece uzun bir kumsal kalmıştı. Kumda yürümek, ayağınızda demir ayakkabılarla yürümek gibi zor.  Bir taraf Longoz Ormanları, ara sıra oluşan göller, bir tarafta çılgınca karaya vuran dalgalar… Manzara anlatılmayacak kadar güzel, yolculuk zor… Bir tarafım isyan ederken, bir tarafım güzellikler karşısında dingin. Enerjinin tükendiği, çay krizinin tuttuğu an. Uzakta görünen İğneada’ya bir türlü ulaşamamanın vermiş olduğu isyan ve yaklaştıkça, içten yükselen sevinç çığlıkları… Arkada bırakılan yaklaşık 28 kilometre yolculuk, doğal güzellik, yeni arkadaşlıklar…

İğneada-5

İçimden tekrar eden ses: “Mutlaka yeniden yapmalıyım. Mutlaka!’”

serap selçuk

Yazar Gezgin ve blogger 1968 yılında Niğde'de doğdu 1987-1991Ankara Üniversitesi Fizik Mühendisliği eğitimi gördü. 1992 İstanbul Teknik Üniversitesi Nükleer fizik 1993 M armara Üniversitesi Pedagoji ve Formasyon eğitimini tamamladı. 1993 yılından beri eğitim kurumunda öğretmen olarak çalışmakta 2004 Oryantiring Antrenörlüğü Yeni keşiflere...