İğneada Longoz Ormanları'nda Kamp

İğneada'da kamp yapmadan önce internette araştırma yaptığınızda çok eski ya da güncel olmayan yazılarla karşılaşıyorsunuz ve geneli kamp hakkında detaylı bilgi vermiyor. Ben de bir gezgin olarak bu eksiği gördüğüm için ve insanların kamp yapmaya daha sıcak bakmaları adına bu yazıyı yazmak istedim. Yazıyı 'Yol', 'Kamp Yerleşimi', 'Gezilecek Yerler' olmak üzere üç bölüme ayırdım.

İğneada Longoz Ormanları'na Ulaşım

Yol İstanbul’dan (Üsküdar) 3,5 saat yol sürüyor. Kırklareli’ne varınca yollar tehlikeli bir hâl alabiliyor. Özellikle motosikletli arkadaşlar virajlara dikkat etmeli. Yollar kaymak gibi değil; asfalt ama yer yer bozukluklar var. Kırklareli’nde tek şeritli ve tehlikeli sayılabilecek yollarda dikkatli gitmek lazım. Yol boyunca durup alışveriş yapacak ve ihtiyaçları halledecek birçok nokta var.

İğneada Longoz Ormanları'na Kamp Yerleşimi

İğneada’da birçok kamp alanı var, hepsinin gözlemlediğim kadarıyla avantajı ve dezavantajını yazacağım. Sizin kamp anlayışınıza göre anlam bulacak aslında bu değerlendirmeler. Kimisi ıssız bir yer olsun ister, kimisi insanlarla iç içe olalım ister...

Çapulcu Mehmet Dede’nin Kamp Yeri

Gözlemlediğim kadarıyla daha çok ailelerin tercih ettiği bir yer. Hemen yolun kenarı. Tahminen çok fazla araba sesi ve sahildeki insanların sesi geliyordur. Gürültüden kaçıyorsanız, yine gürültülü bir yere gidiyor olabilirsiniz. Ateş yakmak yasak bu kamp alanında. Bu önemli bir bilgi. Çoğu kampçı (bilinçli şekilde ateş yakan ve doğayı ciddi anlamda önemseyen) ateşsiz kampın zevkinin çıkmayacağını düşünür. Tuvalet gibi ihtiyaçlar burada var. Ücretli. Çoooook zorda kalmadıkça tercih edeceğim bir kamp alanı değil burası.

Mert Gölü Yakınındaki Kamp Yeri

İğneada Çarşı'ya indikten sonra Mert Gölü’ne doğru gidince sağ tarafta çadırlar ve kamp alanı göreceksiniz. Burası ücretsiz. Daha çok ailelerin tercih ettiği bir yer. Her yerde tontiş amca ve tontiş teyze görebilirsiniz. Çoluk çocuk epey kalabalık. Tuvaletler var. Sahile çok yakın. Ancak çok kötü bir lağım kokusu var yakınında. Bizim kaldığımız yere bile çok az da olsa ses geliyorsa, gece burada gürültü mutlaka oluyordur. Benim kamp anlayışıma göre tercih edeceğim en son kamp alanı burası.

Sarpdere Yakınlarında Kamp Yerleri

Sarpdere yakınlarında da güzel kamp atılacak alanlar var. Yani kamp yeri yok, sadece kamp atılabilecek düz alanlar var. Ormanın içinde kamp atabilirsiniz. Buranın dezavantajı merkeze biraz uzak olması. Eğer her şeyiniz tam ise ve eksik yok ise buraları da tercih edebilirsiniz. Tuvalet, duş gibi alanlar yok.

İğneada Longoz Ormanları

Bizim Kamp Attığımız Yer

(Harita koordinasyonu: 41.8757713,27.9618809)

İğneada’ya birkaç kilometre kala sağa, araba yolu olan ormana giriş yaptıktan sonra 500 metre kadar gidip oradaki müthiş doğaya kamp atmak en mantıklısı gibi duruyor. Burası hakkında madde madde bilgi verecek olursam:

• Gece kamp atılırsa ıssız bir yer sayılabilir. Ama gündüz gözüyle gidip keşif yaptıktan sonra kamp atılırsa müthiş bir güvenle uyuyabilirsiniz.
  • Köpek sesleri başta korkutucu gelebilir ama kampın ikinci gününde köpeklerle kanka olmanız yüksek ihtimal. Gelip sizle takılıyorlar, yemeğinize ortak oluyorlar, ateşin etrafında onlar da oturuyor. Saldırgan köpeklere denk gelmedik.
  • Vahşi hayvan göremedik. Fakat doğa bu, her şey olabilir.
  • İki tane çiftliğe yakın sayılır. Ama anayola çok yakın değil, daha iç taraflara giderseniz daha az araba sesi gelir. Ama sadece orman sesi ve doğa sesini duyuyorsunuz.
  • Sabah 7-8 civarı çoban, büyükbaş hayvanları otlatmaya çıkarıyor. Çadır kurduğumuz yerin yakınına bile gelmediler.
  • Yolun ilerisinde moloz döküldüğü için oradaki tuğla ve taşlarla korunaklı bir ateş alanı kurabilirsiniz. Ateş yakmak, üstünde çay ve kahve pişirmek, yemek yapmak bambaşka bir keyif ama lütfen çok dikkatli olalım. “Kontrol ederim ya” demeyin, etrafını taşlarla tuğlalarla mutlaka sarın.
  • Burası gece çok serin! Bildiğin soğuk! Mutlaka 10 derece uyku tulumu ya da kalın elbiseler bulundurun yanınızda. Ağaçların arasında olduğunuz için güneş rahatsız etmiyor.
  • Sinek, böcek çok var ama dumandan sonra pek kalmıyor etrafta :)
  • Oldu da bir şeye ihtiyacınız oldu, merkeze uzak gibi dursanız da 5-10 dakikada bir araçla merkeze varabiliyorsunuz.
  • Rahatsız eden, karışan yok bu alanda. Zaten kimse yok.
  • Dezavantajı: Tuvalet, duş kabini gibi alanlar yok. Çünkü doğayla iç içesin burada. Duş almadan yapamam, tuvaletimi tuvalete yapabilirim sadece diyen biriyseniz, dediğim gibi 5 dk uzaklıktaki merkeze gidip gelebilirsiniz.
  • Düz bir alan var, engebeli değil. Çadır kurmaya müsait.

İğneada Longoz Ormanları'na Gezilecek Yerler

Mert Gölü

Kimseye sormadan, kendi imkânlarımızla bulmaya çalıştığımız ama sazlıktan başka bir şey göremediğimiz ünlü Mert Gölü. Yazın bu gölü görmeniz pek mümkün olmuyormuş. Yani fotoğraflardaki görüntüyü görmeyince ağlamayın. Milli Park tabelasının olduğu yerden girerseniz tüm göller arka arkaya sıralanıyor. En yakını Mert Gölü 3 km, Hamam Gölü 8 km, Saka gölü 17 km… Yol, bozuk ve tozlu bir yol.

Hamam Gölü

Mert Gölü’nden sonra geliyor. Belli bir yere kadar arabayla gidilebiliyor; tozlu, bozuk bir yol var. Sonra ormanın içinde yürüyüş yolu başlıyor. Yaklaşık 1 km kadar yürüdükten sonra da göle ulaşıyorsunuz. Gölün kenarında oturup doğayı dinleyebilirsiniz. Saka Gölü’ne gitmedik.

Sarpdere

Sarpdere’de müthiş bir görüntü var. Buz gibi derenin içine ağaçtan yapılmış sandalye masalar atılmış. Buz gibi suların içinde ayaklarınız ve çayınızı yudumluyorsunuz. Huzur dolu bir yer. Tabii bizim gibi pazar günü giderseniz epey kalabalık…

Dupnisa Mağarası

Yaklaşık 2,5 km uzunluğunda olan mağara sulu ve kuru olarak ikiye ayrılıyor. İçerisinde yarasaların da bulunduğu mağarada ışıklandırma var. Fakat hava 30 dereceden bir anda 10 dereceye iniyor. Haberiniz olsun. Mağaranın içi aşırı soğuk. Ama içi etkileyici gerçekten. O taraflara gidiyorsanız mutlaka görün. Öğrenci için bilet 3 TL, tam 8 TL. Mağaranın etrafı gözlemeci, köfteci, çaycı gibi seyyar satıcılarla dolu. Bol sayıda piknik yapan aileler de var.

Manyetik Yol

İğneada’dan Pınarhisar’a doğru giderken yokuş yukarı manyetik bir alan var ve araba yokuş yukarı çalışmadan çıkıyor. Çok garip, evet. Böyle bir şey nasıl olabiliyor diye düşünüyorsun araba kendi kendine giderken.

İğneada Plaj

Geniş, büyük ve uzuuuun kumsal alan var. Deniz oldukça dalgalı ve soğuk. Sahilde duş kabinleri ve tuvaletler var.