Uluslararası Biosphere Rezerv alanının bir parçası olan, Cennet “Büyük Smoky Dağları Milli Parkı”nda gezmeye devam ediyoruz.

Tennesseebölgesinde, Dumanlı Dağlarla çevrilmiş, biraz izole ama yemyeşil, huzurlu ve bölgenin en popüler yerlerinden biri de Cades Cove.

Burada yaşayan yerlilerin şirin kütük evleri değirmenler, birkaç küçük kilise görebileceğiniz gibi geyik, ayı, çakal gibi hayvanlara da rastlamanız olası. Bu bölgede ciddi park kuralları var ve bu kurallara kesinlikle uyulması gerekiyor, unutmamamız gereken şey bu vahşi yaşamın, dağların ve vadinin ev sahibi burada yaşayan hayvanlar, bizler ise sadece ziyaretçi ve misafirleriz.

Güzel bir orman gezisinin ardından Tennessee eyaleti, Great Smoky Dağları'nın eteklerine kurulmuş, yörenin popüler dağ kasabalarından biri olan şirin kasaba Gatlinburg’a geliyoruz, Dumanlı Dağlar'a geldiyseniz hem konaklamak hem de Appalachian kültür ve tarihini deneylemek için en doğru adreslerden biri.

Neden derseniz, yarı Kızılderili Marta Jane Huskey Ogle’un biraz hüzünlü ama hoş hikayesine kulak verelim. Vefat eden eşinin son dileğini yerine getirmek, onu onurlandırmak için beşi erkek, ikisi kız çocuklarını ve akrabalarını da alarak, eşinin ailesini yerleştirmek için keşfettiği "cennet arazi" ye göç eder. Sene 1807 dir, White Oak Flats denilen Doğu Tennessee Büyük Dumanlı Dağlardaki bu cennet arazi Gatlinburg’dur. Ogle Aile Kabini bu tarihte inşa edilmiş ve bugün hala ziyaret edilmekte.

Biz de bu cenneti gezmeye başlayalım mı?

Kentin ana caddesinden ilerlerken gördüğüm renkli ve süslü vitrinli dükkanlar, Noel baba ve Noel çamları kasabaya bayram havası vermiş, halen Noel devam ediyor sanki. Hafta sonu olduğu için kasaba sokakları hayli kalabalık, turistlerle capcanlı.

Biz de bu kalabalığın içine karışıyor ve ilginç mekanlar ve yapıları gezmeye başlıyoruz. Hepsi de dostlarınıza geziniz ve hoş anılarınızı anlatırken gösterebileceğiniz tam gezi fotoğraflık.

Kasabada kendimizi adeta Texas, ya da Orlando’daki Disney World ya da Los Angeles’daki Universal Studios da gibi hissettik. Çok çeşitli ve ilginç binalar, görüntüler, lunapark, müzeler, kısacası eğlenceli birçok şey var, küçük çocuklar kadar biz büyüklerin bile ilgisini çekiyor. Bu ilginç yapıları hem gündüz hem gece fotoğraflamalısınız. Bu eğlence noktaları ve ilginç binalardan kaçırmamanız gereken birkaç örnek..

TitanicMuzesiGeminin orijinal şekli biçimindeki müze binasına giren konuklar, 22.000 metrekarelik alanda 1912 yılına geri dönecek ve kaybolan canları, yolcu ve personeli bir kez daha anacaksınız.

HollywoodWaxMuseum- Dünyaca ünlü Hollywood Balmumu Müzesi, 1965 yılından bugüne Hollywood Bulvarı'nda en çok ziyaret edilen turistik eğlence binasında sevdiğiniz Hollywood yıldızlarıyla poz verin, ister kırmızı halıda yürüyün

Castle Of Chaos 5D Haunted Attraction – Sanki Pamuk Prenses’in Şatosu, her yaş için eğlenceli, heyecan verici 5D video oyunu yolculuğu.

WonderworksTers dönmüş tepetakla enteresan turistik yapı içinde çocuklarınızın saatler geçirebileceğiniz eğlenceli yer.

Beyond the Lens – Parçalara bölünerek yan yatmış bina içinde interaktif oyunlarla pop kültürünün en iyilerini keşfetmek, çok hoş ve inanılmaz tatil fotoğraflar çekmeniz ve tüm aile için eğlence.

Alışveriş sevenler için tüm markaları bulabileceğiniz büyük bir outlet, yanı sıra, çok sayıda hediyelik eşya dükkanları göreceksiniz.

Öğle yemeği için Old Mill Restaurant’ı tavsiye edebilirim. Akşam için ise Local Goat, hayli popüler, o nedenle mutlaka rezervasyon yaptırın yoksa kapıda bekleme süresi bir saati bulabiliyor.

Gatlingburg dışında konaklama yapabileceğiniz diğer iki güzel kasaba da Cherokee ve Cataloochee kasabaları.  Biz sadece hafta sonu tatili süresince geldiğimiz için gidemedik.. gelecek hafta sonu ise harika bir kente daha gidiyoruz.. Savannah’da buluşmak üzere sağlıkla ve sevgiyle…