SLOVAKYA, KOMÜNİST REJİMİN DÜŞÜŞÜ

Slovakya komünist rejimden çıktıktan sonra kendini bir hayli toparlamış bir ülke. 17 Kasım-29 Aralık 1989'da Çekoslovakya'da meydana gelen olaylar ile kansız bir biçimde Komünist yönetim düşürülmüştür. Kadife Devrimin çıkışı Prag'da barışçıl bir öğrenci ayaklanması. Bu olay polis tarafından bastırılsa da diğer ayaklanmaları tetiklemiş ve 20 Kasım'da 500.000 kişi ayaklanmış. En son olarak ise 27 Kasım’da tüm Çekoslovakya vatandaşlarının katıldığı 2 saatlik bir ayaklanma sonucu Komünist rejim düşürülmüş.

Sonrasında ise 1 Ocak 1993’te Çek Cumhuriyeti ve Slovakya anlaşarak birbirlerinden ayrılıp 2 farklı ülke olmuşlar. Her iki ülkede geniş çaplı ekonomik reformlar yapılmış. Ancak bu ayrılma talebi Slovaklardan değil, Çeklerden gelmiş. Rehberimizin anlattığına göre ise Slovaklar bu ayrılıktan çok hoşnut değiller. Sebebi olarak ise “Biz zaten kendi içimizde mutlu yaşıyorduk. Böyle bir ayrılığa gerek yoktu. Mesela benim eşim Çek Cumhuriyeti vatandaşı, ben Slovak’ım. Neden böyle bir ayrıma gerek duyuldu yorum yapmak istemiyorum” diyor. Ama komünizm’den çıktıkları için çok mutlular. “Dünya ile iletişimsiz bir şekilde dünya üzerinde yaşamak kadar üzücü bir şey yok” diyor. “Her şey aynı model, her şey benzer... Bu nu ancak komünizm rejimi yıkılınca anladık. Daha önceden ise tek bildiğimiz sadece gördüğümüzden ibaretti” diyor.
Bratislava

Ardından Slovakya 29 Mart 2004’te NATO'ya ve 1 Mayıs 2004’te ise Avrupa Birliği'ne üye olmuş. 1 Ocak 2009’da ise Euro’ya geçiyorlar. Ama rehberimiz Euro’ya geçiş ile birlikte alıp gücünün düştüğüne işaret ediyor.
Bratislava-1

Bratislava bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Bratislava şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Penmoor Place - Old Town Bratislava, Kukucinova Apartment, Best Location Apt. HVIEZDOSLAVOVO NAM. güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Bratislava City big private apartment - premium location, Cosmo-polite Apartment, Heart of the Old Town Apt - Terrace&View. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Old Town Apartment Dunajska, Bratislava Downtown Apartments, Apartmán DOBRÁ LIPA gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Patio Hostel, Hostel Brickyard, Wild Elephants Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bratislava aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...