Yeryüzündeki Cennet: Phuket

Soğuk kış günlerini yaşarken Phuket  gibi şu anda sıcak olan yerler en ideal gezi noktaları. Ben yazıyı biraz geç yazıyorum ama Phuket için tam zamanı diyorum.

Varşova’dan Phuket’e doğru giderken uçakta aklıma Phuket’i ilk ne zaman duyduğum sorusu geldi. Galiba 2004 yılındaki tsunami öncesi Phuket’i bilmiyordum ya da hafızamda geriye gittiğimde bulduğum tek bilgi sadece buydu. Doğaüstü güzelliği nedeniyle Phuket Adası uzun zamandır listemdeydi. İki kere niyetlenmemize rağmen gidememiştik ama bu sefer denk geldi diyeceğim çünkü Temmuz ayında gittiğimiz için low-season fiyatlarından yararlanmış olduk.

Muson yağmurları için Mayıs-Ekim arası deniyor ama okuduğum birçok yabancı kaynakta Ağustos ayından başlayarak muson yağmurlarının daha etkin olduğunu okuyunca ‘hadi yapalım’ dedik. İyi ki de gitmişiz son bir gün hariç diğer günler günlük güneşlikti. Sıcaklık hep 30 - 32 derece civarındaydı bu da aslında yağmur bile yağsa denize girmemize engel olmadı. Ayrıca kapalı alanda da yapılacak birçok aktivite Phuket’te mevcut.

Qatar Havayolları'nın Doha aktarmalı uçuşunu da inanılmaz bir fiyata bulunca, kalacağımız yerleri ayarlamak kaldı geriye sadece. Bu sene benim için çok hareketli ve seyahatli bir yıldı. Seyahatlerimde genelde çok koşuşturmalı geçtiği için bu kez 10 günü sadece adada geçirmeyi arzu ettim. İki farklı yerde kalarak. 17 ve 19 yaşındaki teen-ager’lara rağmen ilk 5 gece Karon Beach’te kaldık (Patong onlara daha cazip gelebilirdi) sonraki 5 gece ise adanın kuzey doğusundaki başka küçük bir ada olan Coconut Adası'na geçtik.

Nerede kalacağımız konusunda Karon ve Kata Beach arasında seçimde zorlanmıştık, sanırım tekrar gitsem bu kez Kata’yı tercih ederim. Karon’dan daha küçük olmasına rağmen daha güzel dükkanları ve restoranları var. Ama sonuçta Karon ile Kata arası 2-3 km dolayısıyla yürüyerek gitmek bile çok kolay. Gerçi adayı gerçekten görmek istiyorsanız ve motorsiklet ehliyetiniz varsa mutlaka scooterla gezin.

Kızım geçen sene Yunanistan  adalarında scooter kullandığı için bu sefer çok heveslenmişti ama maalesef eğer motorsiklet ehliyetiniz yoksa Phuket’te scooter da yok. Karon Beach, Kata’dan daha uzun bir kumsala sahip ama denizde sürekli dalga var yani öyle yüzeyim falan diyemiyorsunuz yapacağınız tek şey dalgalarla oynamak ama bazen dalgalar sizi öyle bir geriye çekiyor ki az yüzme biliyorsanız ya da kafanızı suya sokamıyorsanız tehlikeli olabilir. Denizin daha sakin olduğu koyları tercih edebilirsiniz.

Patong’da kalmadığıma ise inanın mutlu oldum çünkü benim kafamın kaldıracağından çok daha gürültülü bir hayat var orada. Gençseniz ve arkadaş grubuyla gidiyorsanız Patong müthiş ama sakinlik arıyorsanız diğer kumsallara bakın bence. Ama Patong’da kalmasanız bile Bangla Road’a uğramayı unutmayın. Patong’un en hareketli mekanlarının bulunduğu sokak burası ve sağlı sollu değişik eğlence mekanları ile dolu. Illiusion, Tiger, White Room, Seduction bunlardan bazıları.

Tayland  ayrıca vize sorunu olmadan rahatça gidebileceğimiz nadir ülkelerden. Uçakta girişte vermek üzere vize kağıdı doldurmanız gerekiyor ve bunun bir kısmı sizde kalıyor sakın ola ki sizde kalan parçayı kaybetmeyin çünkü ülkeyi terk ederken mutlaka görmek istiyorlar. Otele transferinizi Phuket’e varmadan ayarlayın çünkü her şey pazarlıkla yapılıyor ve bence seneler içinde Taylandlılar bu konuda çok uyanık olmuşlar.

Biz gitmeden phuketshuttle.com’dan taksimizi ayarladık ve adanın bir ucundan diğer ucuna 1200 bahta gittik. (220 Tl) Karon’dan Kata Beach’e 2-3 km lik yola 400 baht (75 TL) istedikleri düşünülürse oldukça ucuz bir fiyat.

Tayland parası bahta karşı kullandığınız para birimini iyi ayarlayın çünkü göz göre göre kandırmaya çalışıyorlar. Benim iki yerde başıma geldi. Birincisinde Karon Beach’te girdiğim bir t-shirt dükkanında bana ‘Happy Hour, sana indirim yapacağım’ deyip neredeyse iki katına yakına satmaya çalıştı. Çok üzerinde durmadım ama satıcıya ‘Bu nasıl Happy Hour? İndirim yapacağına fiyatı artırıyorsun’ deyip istediğim fiyata indirdim. Zaten bence çok üstünde fiyat söyleyip sonra siz ne verirseniz ona razı oluyorlar.

İkincisinde Kata’da bir dükkanda şapka ve kızımın arkadaşlarına küçük hediyeler beğenmiştik. Ayak üstü adam beni dolandırmaya kalkınca hiçbir şey almadan dükkandan çıktım. Uyanık ilkönce indirim yapıp sonra cüzdanımda olan parayı bana kendisinin verdiğini söyledi. O yüzden dikkatli olmakta fayda var.

Ah bir de kumsalda güneşlenirken sürekli önünüzden geçen ve size ellerindeki malları satmaya çalışan satıcılar var. Onlar tam evlere şenlik, hele yanlışlıkla göz kontağı kurarsanız yandınız. Bazıları kene gibi yapışıyor maalesef. Eşim, hamak satmaya çalışan bir satıcıyı 4 saat içinde 7 kez hamak alıp almayacağımızı gelip sorunca neredeyse elindeki hamakla boğacaktı. Abartmıyorum. :)

Kata’da Kalika 76'da yediğimiz yemek harikaydı. Hatta tripadvisor’da biri ‘Kalika’dan önce meğersem hiç Tai yemek yememişim’ diye bir yorum yapmış. Orada yedikten sonra bizim yorumumuzda aynı oldu. Her şey mükemmeldi. Küçücük bir yer, genelde çok dolu oluyor ama üşenmeyin ve sabırla bekleyin. İlk boşalan masaya oturduğunuzda önünüzde nefis bir deneyim sizi bekliyor olacak.

Tayland mutfağını yerinde tadayım, sokakta yiyeyim derseniz Weekend Market’i (Haftasonu marketini) kaçırmayın. Envai çeşit yemek ve tatlılar var. Önününüzde pişirip hemen servis ediyorlar. Tai yemek kültürünü anlamak için en güzel yerlerden biri ama adı üstünde sadece haftasonu gidebiliyorsunuz.

Phuket’te iken etraftaki çok bilinen bazı adaları da ziyaret edebilirsiniz. Zaten adım başı buralara tur satan yerler var. Pazarlık etmeyi sakın unutmayın yine. Biz Phi Phi Adası'na gitmeyi tercih ettik. Muhteşem resimlerinden bildiğimiz adayı bir de dünya gözüyle biri görelim istedik zaarJ) Phi Phi Adası da James Bond Adası da öyle çok yakın değiller. Büyük hız motorlarıyla gidiliyor ve tüm günlük turlar oluyor. Deniz tutuyorsa biraz zorlanabilirsiniz ama gitmişken de değişik yerler görmek için bu turlar ideal.

Tabii özel tur kiralama imkanınız varsa o daha da hoş olabilir böylece sadece turistik olan yerleri değil istediğiniz koylarda denize girme imkanınız olur. Monkey Beach örneğin, o kadar çok tekne maymunları görmek için koya giriyor ki biz gittiğimizde koy resmen pisti. Phi phi Island’da inanılmaz kalabalık. Bir ara orada kalmak için otel bakmıştım iyi ki öyle bir delilik yapmamışız çünkü hakikaten cılkı çıkmış. Oradaki kalabalık beni çok yordu. O muhteşem resimlerin çekildiği adanın diğer yanındaki deniz ise sadece bel boyunda metrelerce giden bir denizmiş meğer.

Phuket Town’un sokaklarını mutlaka dolaşın, hatta sokaklarında kaybolun çünkü kültürü anlayabileceğiniz ve lokallerle birlikte olabileceğiniz yerler harika.

Yine yarım ya da tüm günlük turlara katılarak ada içerisindeki bazı noktaları ziyaret edebilirsiniz. Big Buddha bunlardan biri. Tsunami felaketi sonrası adayı koruması ve kollaması için adanın birçok yerinden görülebilen en yüksek tepesine yapılmış. Büyük mermer parçalarının tamamı tepenin üzerine taşınmış ve parçalar kesilerek bu devasa heykel oluşturulmuş hala da yapımı devam ediyor. Ücretsiz ziyaret edilebiliyor ama biraz faydam olsun diyorsanız metal kalplerden satın alıp orada ağaçlara bağlayabilir böylece bir miktar para bağışlamış olursunuz. İnşaat bu bağışlarla devam ediyormuş.

Phuket’te bir de mutlaka görmeniz gereken tapınağı var. 19.yüzyılın başlarında Luang Pho Chaem ve Luang Pho Chuand adında iki rahibin anısına inşaa edilmiş oldukça güzel bir tapınak. Bu iki rahip 1876’da Çin İhtilalinde Tayland adına çarpışmış rahipler oldukları için çok özeller. Tapınağın dışında belirli sürelerle büyük bir mekanizmaya takılmış çatapatlar patlıyor. Bu Taylıların inançlarına göre eğer bu sese denk gelirseniz tuttuğunuz dilek gerçek olurmuş. Ses oldukça yüksek o yüzden duymamanıza olanak yok.

Hayvanların eğitilerek insanlara şov yaptırıldığı her oluşum bana ters geldiği için artık şiddetle bu tarz eğlencelere gitmeme kararım var. Bu yüzden de bebek fillerin kullanıldığı ya da tutsak küçücük alanlarda tutulan devasa o güzelim fillere bağlanan iğrenç demir şiltelerin üzerinde file binmeye de karşıyım. Desteklemediğimiz sürece bu tarz insanları eğlendirmeye ama hayvanlara işkenceye yönelik olan aktiviteler zaman içinde bitecek diye umuyorum.

Yani aslında Phuket yaz, kış muson yağmurlarına dikkat ederek ziyaret edebileceğiniz nefis bir destinasyon.

Instagram: banuyollarda

BANU DEMİR

İstanbul Üniversitesi Radyo-TV bölümü ve Marmara Üniversitesi Contemporary Business Management’tan (gece bölümü) mezun olduktan sonra İngiltere Nescot College’da okudum.