İsfahan Gezi Notları

BİR SELÇUKLU VE SAFEVİ ŞEHRİ: ISFAHAN

Tahran’dan yaklaşık altı buçuk saatlik bir otobüs yolculuğuyla Isfahan’a ulaştık. Şehre hava karardıktan sonra vardığımızdan hem yorgunluk hem de kış soğuğu dolayısıyla o geceyi sadece dinlenerek geçirdik. Ertesi sabah…

İSFAHAN VE İKİ DEĞERLİ İNSAN
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar22.12.2014

İsfahan’da çok önemli ve iki değerli insanla ziyaretimiz, sohbetimiz oldu, her ikisine de randevu ile gittik, sohbet ettik, bilgi aldık. ATEŞ TAPINAĞI İsfahan’daki son günümüzde sabah ilk randevumuz bir Ateş Tapınağı.…

DÜNYANIN 2. BÜYÜK MEYDANI: İMAM MEYDANI VE CAMİLERİ / İSFAHAN

İMAM MEYDANI (NAKŞ-I CİHAN) Bu meydan için ne desem, ne yazsam bilemedim; zira ne söylesem az söylemiş olurum, görmek, yürümek, yaşamak gerekli. Bizim böyle bir meydanımız neden yok, hatta olanı neden bozmak için gayret…

İSFAHAN'DA GÖRÜLMESİ GEREKEN YERLER
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar17.12.2014

Dün gece otelimizin güzel bahçesinin keyfini epeyce çıkardık, dün anlattığım gibi bahçe harika ama odalar bakımsız, yemekleri ise felaket, İran’da yediğimiz en kötü yemekti diyebilirim. Ama geldiğimizden beri o kadar…

HAYAL ŞEHİR İSFAHAN
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar16.12.2014

Nihayet adını çok duyduğum ünlü “dünyanın yarısı” “rüya şehir” “hayal kent” adlarıyla da anılan İsfahan şehrindeyiz. Safeviler döneminde söylenen “İsfahan dünyanın yarısıdır” sözcüğü günümüzde de geçerli, gerçekten de…

NEFS-İ CİHAN İSFAHAN
Cüneyt DurhanCüneyt DurhanSilver Yazar26.11.2014

“Nefs-i Cihan İsfahan” diyorlar İsfahanlılar, yani “İsfahan'ı görmek dünyanın yarısını görmektir, işte burada Tebrizliler devreye giriyor: tabii Tebriz olmasaydı”. Bizim İstanbul üzerine söylediğimiz ne kadar güzel…

İSFAHAN GEZİLECEK YERLER: 3. GÜN
Erdem GürsesErdem GürsesBronz Yazar28.12.2013

Sabah kahvaltısı ardından hostelden çıkıp bu sefer her zamanki istikametin tersine yürüyoruz. Yani hostel kapısını arkamıza alıp yolun karşı tarafına geçiyoruz ve 5 dk yürüdükten sonra karşımıza çıkan Takhti kavşağından…

İSFAHAN'DA BİR GEZİ: 2. GÜN

Sabah erkenden kalkıp güzel bir kahvaltı sonrasında tekrar adımlamaya başladım İsfehan'ı. İsfahan'da her parkta aşağıda gördüğünüz güzellikler var ve prizler bedava. Yani adamlar yapmış arkadaş, bizde 1 TL istiyor…

İSFAHAN'DA BİR GEZİ
Erdem GürsesErdem GürsesBronz Yazar21.12.2013

Otobüs bekletmeden yola çıktı ve yolculuğum başladı.

İRAN'A YOLCULUK ( 2.BÖLÜM ) - İSFAHAN / ESFAHAN
Kenan YıldırımKenan YıldırımGezgin28.11.2013

Tahran da bir gün geçirdikten sonra İsfahan'a geçtim. Büyülü bir şehir burası..

ISFAHAN VE TARİHİ GÜZELLİKLERİ
Seyhan YÜCEYATAKSeyhan YÜCEYATAKSilver Yazar12.04.2013

İran’ın İsfahan Eyaleti’nin merkezi olan kent, aynı zamanda İran’ın en büyük üçüncü şehri durumunda. İsfahan İran’ın kavşak noktalarından bir tanesidir.  15.yy'da yeryüzünün ...