Cefalu / Sicilya Dosyası

Sicilya gezimizin beşinci gününde dönüş yolundayız. Palermo'dan Katanya'ya geliyoruz ancak dönüşümüzü Messina yolundan yapıyoruz. Messina'yı görmeyeceğiz ama bu yoldan dönmemizin sebebi küçük tatil kasabası Cefalu'yu görmek. Palermo - Cefalu arası yaklaşık 70 kilometre ve bir saatten az bir sürüş mesafesinde. Şehir göründüğünde aracımızı durdurup bu güzel manzaradan şehri tanımaya çalışıyoruz. Cefalu, fotoğrafta gördüğünüz La Rocca Dağının eteklerine Fenikeliler tarafından kurulmuş bir balıkçı kasabası. Dağın alt tarafında, iki kulesi ile görülen büyük bina, şehrin simge yapısı olan Cefalu Katedrali. Şehrin içerisindeki koy ise yazın dolup taşan plaj bölgesi.

Biz dağın arkasından şehrin öbür ucuna gelip aracımızı girişteki park yerine bıraktık, bundan sonra yürüyerek şehri gezeceğiz. Şehir hem küçük hem de yolları çok dar. Öncelikle meşhur katedrali görmek, sonrasında sahilde ve şehrin dar sokaklarında bir süre gezinmek istiyoruz. Şehri Fenikelilerin kurduğunu söylemiştik, kısa araştırma sonrasında öğreniyoruz ki daha sonra şehir sırası ile Yunan, Roma, Arap ve Normanların idarelerine de geçiyor. Yapımı Kral Ruggerio tarafından 1131'de başlayan ve inşası yüz yıldan fazla süren Cefalu Katedrali, Sicilya'daki en güzel ve önemli Norman katedrallerinden biri olarak söyleniyor.

Caddeler çok dar ve genelde araba olmadığı için biz de tamamen gelişine sokaklara girip çıktık. Önümüze çıkan pasaj benzeri bir yer dikkatimizi çekti, burası tarihî bir çamaşırhane imiş. Bizim Anadolu'da da yunak dediğimize, kültürümüzdekine benziyor.

Sahiline ise söylenecek söz yok, bir ay sonra gelmiş olsak muhtemel denize girmeden dönmezdik. Bizde özellikle Cefalu Porto Vecchio'da kartpostallık görüntüleri kaçırmayalım dedik. Sahil kenarında güzel bir mekânda dondurma keyfi ile manzaranın tadını çıkardık.

Sicilya'nın genelinde hediyelik satan dükkânlar çok güzel ama buradakiler sanki buraya özgün gibi geldi. El sanatları tavan yapmış, gerçekten çok güzel dükkânlar var.

Daracık sokaklarda yine dönüşe geçtik, Şehrin bu ucunun da öbür ucu kadar güzel olduğunu fark ettik. Artık aracımızdayız ve istikametimiz Catania Havalimanı. Biz beş günde Sicilya'yı bitiremedik, evet ana noktaları belki gördük ama size tavsiyemiz süreyi siz birkaç gün daha fazla tutun.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.