Chıcago'da 442 Metre Boşlukta Yürümek

Yükseklik korkunuz var mi bilmiyorum, varsa belki bu yazıyı okumak bile sizi ürkütebilir. Böyle bir korkunuz yok ve maceracı bir ruha sahipseniz, hatta adrenalin meraklısı iseniz.. haydi o zaman, bir gökdelenin 103. katına çıkıp size ürkütücü bir manzara sunacak, 442 metre yükseklikte, zemini cam bir balkonda yürümeye ne dersiniz?

Ben çıktım, yürüdüm hatta bağdaş kurup oturdum ve ayaklarımın altındaki müthiş manzarayı seyre daldım... Uçsuz bucaksız Michigan Gölü, Chicago'nun dev gökdelenleri "loop" ayaklarımın altında, arabalar oyuncak, insanlar karınca.. Ürkerim sanıyordum ama öyle olmadı.. Tam tersine inanılmaz bir keyif aldım, hatta arkamda bekleyenler olmasa biraz daha izlemek isterdim. 15 sene önce Chicago'ya ilk gelişimde, Sears Tower'ın en tepesine çıkmış ve hem jet hızıyla çıkan asansöre hem de kuleden şehrin manzarasına hayran kalmıştım.

Yapımı Mayıs 1973 yılında tamamlanarak, New York'taki Dünya Ticaret Merkezi kulelerini geçerek, dünyanın en yüksek binası olarak dünyaca ünlenen Sears Tower, bu ünvanı 25 sene elinde tuttuktan sonra 1997 yılında Malezya'da inşa edilen 'Petronas İkiz Kuleler'in inşaasının tamamlanması ile bu ünvanını kaybetti.

Toplam 110 kattan oluşan gökdelenin üzerine 1982 yılında ilave edilen 85 metre uzunluğunda bir anten ile 442 metre olan yüksekliği toplamda 527 metre olunca, Amerika Birleşik Devletleri'nin ikinci ve dünyanın sekizinci en yüksek gökdeleni sıralamasına oturdu. 16.100 penceresi olan binanın birkaç katında United Havayolları ofisleri bulunuyor.

Chicago'ya daha sonraki bir gidişimde ise, Michigan Caddesi üzerinde bulunan, 1969 yılında tamamlandığında New York dışındaki en yüksek gökdelen olma ünvanına sahip,  344 metre yüksekliğindeki "John Hancock"un en tepesine çıkmış, göle daha yakın olan kuleden manzaranın çok daha güzel olduğunu düşünmüştüm. Halen, Chicago'nun üçüncü ve ABD'nin dördüncü en yüksek gökdeleninin içerisinde ofisler, lokantalar ve dünyanın en yüksek konutları yer almakta. Tabii binanın altındaki 'Cheesecake Factory' deki müthiş yemekler ve Yedigün en güzel cheesecake çok cazip geldiği için binanın müdavimi olmuştum.

Bu sene tekrar neden çıktığıma gelince, önce gökdelenin adının artık Sears Tower olmadığını, 2009 yılında "Willis Tower" olarak değiştirildiğini ve 103. kata bir cam teras ilave edildiğini, öğrenince mutlaka görmem gerek diye düşündüm. Ve yukarıda yazdığım gibi büyülendim diyebilirim.

Chicago'ya yolunuz düşerse tavsiye ederim.

** Dünyanın en yüksek yapıları ;

Burç Halife - Dubai - 828 metre, 160 kat (2010 yılında tamamlanan gökdelen, yapılmış en yüksek insan eseri yapı olarak kabul edilmekte).

Tokyo Skytree - 634 metre (İçinde yaşanılmadığı için bazı kaynaklar en yüksek binalar listesinde yer vermiyor)

Şangay Kulesi - Şangay, Çin - 632m. 128 katlı.