img-script

GİRİT ADASI VE ÖNEMLİ YERLEŞİMLERİ

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar27 Eyl 2012239780 Yorum

Girit’in başlıca şehirleri Heraklion (Kandiye), Retimnon (Resmo), Khania (Hanya) ve Ayos Nicolas.

Kandiye olarak da bilinen Heraklion Girit’in en büyük şehri. Adaya deniz yolu ile geliyorsanız, gemi, tekne katamaran, Heraklion limanına yanaşıyor. Heraklion’da Venedik döneminden kalmış bir kale bulunuyor. Buradaki kale surlarından pek de fazla bir şey kalmamış. Heraklion şehri genelde yeni yapılaşmalarla büyümüş.

Girit

25 Agusto olarak da bilinen Aslanlı Meydan “Lion Square” gençlerin buluşma noktası. Aslanlı Meydandaki Morosini çeşmesi Heraklion’un en popüler bölgesi. Zaten meydan da adını çeşmenin 4 tarafında bulunan Aslan heykellerinden alıyor. Meydan denildiğinde insanın aklında oldukça geniş bir alan şekilleniyor, oysa burası küçücük bir alan.

Girit-1

Girit şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Pela Maria Hotel, Creta Blue Luxury Collection, Pilot's Villas Luxury Suites. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Iro, Mike's Beach Apartments & Studios gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Athina Inn, Central Hersonissos Hotel, Sun Club Olympia tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Girit aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Aslanlı Meydandan yaklaşık 30 dakika süren ve şehir turu yapan turistik araçlara binmek mümkün.

Girit-2

300 senelik olan Morosini çeşmesinden denize doğru inerken 1239 yapımlı San Marco Bazilikası, Venedik Lopgiası, Agios Titos kilisesi, (bu kilise önce kilise, sonra cami, daha sonra yine kilise olarak kullanılmış), Tarih müzesi, San Pedro kilisesi görülebilir.

Girit-3

Kentteki diğer bir meydan ise Özgürlük meydanı daha geniş. Ortasında bir heykel var. Ancak neredeyse hiçbir yerde İngilizce açıklama yok.

Girit-4

Heraklion çarşısı da bizdeki Mısır Çarşısı ve Mahmutpaşa’ya benzeyen bir yer. Heraklion’dan alınabilecek şeyler Minos uygarlığına ait çömlek objeler ve zeytinyağı sabunları.

Heraklion’a gelmişken merkeze 8 km uzaklıktaki Knossos Antik kentine gidebilirsiniz. M.Ö. 3000 – 1400’lü yıllarda Girit’te hüküm süren Minos uygarlığına ait saray ve etrafındaki yapıların kalıntılarını görebilirsiniz. Buradaki eserler depremler nedeni ile bir hayli tahrip olmuş. Minos mimarisinin özelliği binaların piramit şeklinde yapılmış olması. Duvarlar ve sütunlar fresklerle süslü. Buradan çıkarılan fresklerin çoğu Heraklion Müzesi’nde sergilenmekte. Heraklion Müzesi 4 katlı ve 20 odadan oluşuyor. Her katta farklı dönemlere ait eserler sergilenmekte. Bu müzede özellikle Hellenistik dönem heykelleri ve “Phaistos Diski” görülmeye değer. M.Ö. 3000’li yıllara ait bu diskin üzerindeki yazıların halâ çözülememiş olması ve bu yazıların baskı tekniği ile yapılmış olması, baskı tekniğinin bulunuşundan yüzyıllar önce böyle bir tekniğin kullanılmış olması ilginç.

Girit’in diğer bir önemli kenti olan Hanya, Khania olarak da bilinmekte. Adanın tarihi başkenti olan Hanya, aynı zamanda Girit Adası’nın ikinci büyük kenti. Heraklion - Hanya arası 155 km, yaklaşık 2,5 saat sürüyor. Yollar gayet iyi.

Şehir, tarihi Kydonia sit alanı üzerine kurulmuş. Şehirdeki tarihi ferforje ağırlıklı binalar Venedik esintisi taşıyor. Khania’nın en güzel bölgesi Eski Şehir ve Liman bölgesi. Venediklilerden kalma kale surlar eski şehri çevreliyor. Şehir Agora çarşı ile liman arasında kurulu. Halidon caddesi eski şehrin ana caddesi. Bu sokakta yürüdüğünüzde Folklor Müzesi, Katolik Kilisesi, Venedik San Francisco Kilisesi, Arkeoloji Müzesi, Agia Triada Katedralini görebilirsiniz.

Girit-5
*** Foto: Guide Mediterrannee

Liman bölgesi cafe, bar ve klasik Yunan tavernaları ile dolu. Pek çok tarihi Venedik evi tavernalara dönüştürülmüş. Sahil boyunu gezi tekneleri süslüyor. Cafe ve tavernalar tıklım tıklım dolu. Bu tavernalarda lezzetli Girit yemeklerini mutlaka denemelisiniz. Dalgakıran’ın ucundaki Deniz Fenerinden limanın görüntüsü çok hoş, özellikle de akşam üstü saatlerinde.

Günümüzde fotoğraf ve resim galerisi olarak kullanılan Küçük Hasan Camii görülebilir. Caminin arka tarafındaki Kastelli bölgesinde kazı çalışmaları ise halen devam ediyor.

Çarşının güneyindeki Osmanlı paşasının yaptırdığı Halk Bahçelerine gidebilir, buradaki hayvanat bahçesinde kri-kri denilen Girit yaban keçilerini görebilirsiniz.

“Hanya’yı Konya’yı görürsün” sözcüğünün buradan çıktığı da söylenenler arasında.

Hanya’ya 63 kilometre mesafede yer alan Resmo ise Girit’in en büyük üçüncü şehri. Retimnon olarak da bilinen Resmo’ya Hanya’dan otobüs ile 1 saatte ulaşılabiliyor.

1924 nüfus mübadelesinde Türkiye’den gelen Rumların yoğunlukla yerleştiği bir şehir Resmo. Şehrin en önemli yapısı 1570’e tarihlenen Venedikliler’den kalma kale. Kale içinde cami, kilise ve konak kalıntıları görülebilir. Kalenin yan tarafından ilerleyerek Eski Şehir’e gelebilirsiniz. Eski Şehir, aynı Hanya’da da olduğu gibi eski Venedik tarzı ferforje evleri ve bu evlerden dönüştürülmüş cafe ve tavernaları ile göze çarpıyor. Tarihi Venedik evlerinin bulunduğu bölge Resmo’nun en popüler bölgesi. Pek çok hediyelik eşya satan mağaza ve dükkân da burada yerini almış.

Eski Şehir’de Arkeoloji Müzesi, Folklor Müzesi, Venedik Rimondi Çeşmesi görülecek yerler arasında.

Eski bir Venedik kilisesi iken Osmanlılar tarafından camiye çevrilen Nerantzez Camii de bu bölgede yer alıyor. Nerantzez Camii çok iyi bir akustiğe sahip olduğundan günümüzde konser salonu ve müzik okulu olarak kullanılmakta. Bu camiye aslına uygun olarak bir minare eklenmek istenmiş. Adada minare ustası olmadığından bu işi öğrenmek üzere bir usta İstanbul’a gönderilmiş ve öğrendiğine kani olunca minareyi yapmış, ancak minare yamuk olmuş. Yıkılmaması için etrafına çelik destek yaparak işin içinden çıkamayınca öylece bırakılmış. Bu yarım kalmış minare müzik salonunun girişinde ibreti alem için duruyor. Cami girişindeki kapının 2 ayağında Venedik simgesi aslan figürü, aslan figürlerinin biraz üstünde ise Osmanlı simgesi hilaller görülüyor.

Girit seyahat sevenler, özellikle tarihi kalıntılara meraklı olanlar için iyi bir rota. Şahsi kanım bir defa gidilebilir, ancak seyahat rotanızda olmazsa olmazlardan değil.

Girit seyahatiniz sırasında konaklayabileceğiniz Archontiko ve Akrogiali Beach Hotel Apartments gibi ideal konumda bulunan oteller mevcut.

Girit-6

En Uygun Fiyatlı Girit Otelleri booking-logo

Sizin İçin Seçtiğimiz Girit Otelleri booking-logo

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Girit Otelleri booking-logo

Girit Turları

Girit için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 12 - CHLORIDE KASABASI VE PALM SPRINGS

Chloride Kasabası aslında yolculuğun başında planladığımız yerlerden biri değil; sadece her akşam başka otelde yatıp diğer günü planlarken yolumuzun üzerinde burası da varmış, haydi buraya da gidelim dediğimiz yerlerden biri. Ama sonuç güzel çıkınca bunu da paylaşmalıyım dedim. Chloride Kasabası, tam bir kovboy kasabasıymış; 1840’larda gümüş madenine hücum ile birlikte... daha fazla

23 Eyl 2016
Fotoğraf
Santa Barbara
+14 Fotoğraf
22 Ağu 2016

ABD'DE 5700 KM - BÖLÜM 1 - BATI SAHİLİ

Bu bir hayal yolculuğu... eşimin yapmak istediği Kaliforniya sahil şeridi ile benim yapmak istediğim Navajo Land’in birleşimi ama araya da serpiştirilmiş birkaç yer ile birlikte. Çocukların Los Angeles’ta New York Film Academy’de yapacakları üç haftalık yaz okulu bu hayalimizi yapabilmemizi biraz daha kolaylaştırıyor. Çünkü çocuklar ile bu kadar uzun yola çıkmak bazen... daha fazla

picture-44768-1458338496
23 Mar 2016

AMERİKA'DA DİZİ SETİ DENEYİMİ: TWO AND A HALF MEN

Genelde tatil planımı yaptıktan hemen sonra o şehirde gerçekleşecek etkinlikleri inceliyorum. Kaliforniya seyahatim öncesinde araştırma yaparken dizi çekimlerine gidilebildiğini gördüm ve tabii inanılmaz heyecanlandım. Bu yazımda da Los Angeles’ta gittiğim dizi çekimini anlatmak istedim. Benim için tadına doyum olmayan benzersiz bir deneyimdi. 2014’ün Eylül ayında Los... daha fazla

picture-7979-1457259214
08 Mar 2016

LOS ANGELES'DA GİDİLECEK 10 YER

Meleklerin şehri, City of Angels ya da bilindik adıyla Los Angeles büyülü dünyasıyla bu yazıda sizleri bambaşka bir dünyaya götürmeyi hazırlıyor.  Her ne kadar Los Angeles'tan beklenti haliyle çok yüksek olduğundan benim beklentimin genel olarak altında kalan bir şehir olsa da Los Angeles her zaman Los Angelestır. Yazmaya, gitmeye, görmeye fazlasıyla değer. Hangi... daha fazla

06 Oca 2016

KÜÇÜK GEZGİN İLE DISNEYLAND

Los Angeles’a gidince yapılacaklar listesi bayağı bir uzun. Biz de listeyi yaptık, düştük yollara… – Disneyland & California Adventure Land– Universal Stüdyoları– Los Angeles Downtown– Hollywood Highland– Beverlyhills– Sunset Bulvarı– Hollywood Sign– Long Beach– Manhattan Beach– Marina Del Rey– Venice Beach– Santa Monica– Malibu Beach – Santa Maria Tabii Küçük... daha fazla

17 Ara 2015

KÜÇÜK GEZGİN İLE LONG BEACH

Long Beach, Los Angeles merkeze yarım saat uzaklıkta harika bir şehir. Sahilde gezerken su samurlarının ve deniz aslanlarının yüzüşünü Küçük Gezgin’in sevinç çığlıklarıyla şaşkın şaşkın izlediği, insanın bakmaya doyamadığı bir sahili var. Öyle abartıyorum felan diye de düşünmeyin. Birbirine kenetlenerek yüzen su samurlarından tutun da bir ordan girip bir burdan çıkan... daha fazla

03 Ara 2015

KÜÇÜK GEZGİN İLE SANTA BARBARA

Los Angeles’a yaklaşık 1 saat uzaklıkta yer alan şehrin deniz kenarına indiğimizde bizi büyüledi büyülemesine ama merkezinin de bu kadar güzel olacağını hiç tahmin etmemiştik. Santa Barbara, bizim çok büyük beklentilerle gitmediğimiz ama aksine her şeyine bayıldığımız bir yer oldu. Bir akşam üzeri gidip, güneşi okyanus kenarında batırıp, iskelesinde keyfimize bakıp,... daha fazla

30 Kas 2015
Galeri
Los Angeles Hakkında Bilinmesi Gereken 10 Şey

Los Angeles, New York'tan sonra ABD'nin en büyük ikinci şehri fakat New York kadar karmaşa içinde değil. Daha rahat bir yaşama sahip. Los Angeles'ta İspanyolca, İngilizce'den sonra en çok konuşulan dil.

Fotoğraf: www.fastcodesign.com

Şehirde ilçeler, birbirinden oldukça uzak mesafede. Bu nedenle şehri gezmek için araba kiralamak en güzel yol.

Fotoğraf: www.laxairportlimorental.com

Los Angeles Hakkında Bilinmesi Gereken 10 Şey

Beverly Hills şehrin en gözde yerlerinden biri. Pek çok Hollywood yıldızının malikanesi de burada bulunuyor.

Fotoğraf: www.viceroyhotelsandresorts.com

Buraya Hollywood hayali ile gelen gençlere pek çok farklı yerde çalışırken rastlamak da mümkün.

Fotoğraf: www.artinstitutes.edu

Los Angeles Hakkında Bilinmesi Gereken 10 Şey

Los Angeles'ta ziyaret edilmesi gereken yerlerden biri olan Universal Stüdyoları ise haftasonları oldukça kalabalık oluyor. Bu nedenle hafta içi ziyaret etmek daha mantıklı bir seçim olacaktır. Bilet fiyatları ise 95 dolar civarında.

Fotoğraf: www.flipkey.com

Fotoğraf: www.fastcodesign.com

Gezimanya interaktif harita
04 Kas 2015

KÜÇÜK GEZGİN İLE LOS ANGELES MERKEZ

Amerika, anadili İngilizce olsa da Latin kökenli yaşayan nüfus oranının çok olmasından dolayı pek çok şehrine, köyüne, caddesine İspanyolca isim vermiş olan bir ülke. Sosyal yaşamda her şey İspanyolca ve İngilizce olmak üzere iki dilli zaten. Ama özellikle Los Angeles, Meksikalıların keşfettiği, petrol ve altın yataklarından dolayı da oldukça göç alan bir şehir olunca... daha fazla

22 Eki 2015

KÜÇÜK GEZGİN İLE LOS ANGELES

İnsan Amerika’nın bilindik şehirlerine gidince hiç yabancılık çekmiyormuş. Ne de olsa film şirktlerinin pek çoğu Amerikalı. Hal böyle olunca da izlediğimiz filmler ya New York, Los Angeles ya da San Fransisco ağırlıklı oluyor. Hollywood filmleri ve dizileri zaten her an ekranda. Yani şimdi bir “two and a half man” izleyip de Malibu sahillerine aşık olmayan yoktur. Ya... daha fazla

28 Haz 2015

LOS ANGELES SOKAK SANATI

Los Angeles'ta sokak sanatı şehrin her yerine yayılmış durumda ve dünyaca ünlü sanatçıların eserlerini keşfetmek için arabadan inip sokakları, ara sokakları arşınlamanız gerekiyor. Bölgelere ayırdığım sokak sanatı rotalarını şu şekilde sıraladım.  Venice Sokak Sanatı Turu  Venice; evsizleri, dilencileri, satıcıları, geliştirdikleri vücutlarını seve seve sergileyen... daha fazla

İstanbul Bisiklet Rotaları
27 Mar 2015

LOS ANGELES'A YOLCULUK

Uzun süredir eşim Etem ile Kuzey Amerika seyahati planlıyorduk, eşimin Haziran 2014'te 2 hafta izin almasıyla planlarımızı gerçekleştirebildik, benim zaten izin problemim yoktu, emekli olmuştum (bu durumda bütün planları ve rezervasyonları yapmak bana düştü). Yurtdışı seyahatlerinde özellikle Haziran ayını tercih ederim (elbet kuzey yarımküre için) çünkü günler uzundur... daha fazla

02 Mar 2015

LOS ANGELES SEYAHATİ

Amerika’ya gitme planı olanlar kağıdı kalemi hazırlayın, bu yazımda sizler için hazırlanmış, işinize yarayacağını tahmin ettiğim pek çok bilgi bulacaksınız.   Çift olarak çıktığımız 11 günlük Batı Amerika seyahatimizde rotamız Los Angeles, Las Vegas, Carmel ve San Francisco… 11 güne nasıl mı sığdı bu kadar yer? Merak edenler buyursunlar yazının devamına... Her bir... daha fazla

picture-9585-1398588145
15 Kas 2014

YILDIZLAR GEÇİDİ: LOS ANGELES

Aynen San Francisco'daki gibi yaptık. Otel yerine, ev tercih ettik. Böylece hem ev havasına giriyoruz hem de yeni insanlar tanıyoruz. Nereden bakarsan bak kazançlıyız. Yine çok seker bir Amerikalının evinde kalıyoruz, Paul. 48 yaşında olduğunu söylüyor ama yemin ederim 35'ten fazla göstermiyor. İşin sırrı nedir diye soruyorum. Mesleğini anlatıyor. Meğer Paul, sağlık ve... daha fazla

Booking.com Otelleri
05 Kas 2014

"KISACA" LOS ANGELES

“Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles del Río de Porciúncula” veya kısaca Los Angeles. Kısaca diyorum, çünkü bu İspanyol kardeşler gerek şehirlere, gerekse de çoluk çocuklarına isim koyma konusunda çok müsrifler. Biz kısaca “Van”, “Muş” diyerek üç harfte derdimizi anlatabiliyorken, İspanyol sömürgeciler ele geçirdikleri yerlere, koyu Katolikliğin de... daha fazla

03 Mar 2014

KARAVANLA AMERİKA SEYAHATİ - 4. BÖLÜM

San Dimas / Western Rodeo Siz hiç gerçek bir “Rodeo” gösterisi seyrettiniz mi bilmiyorum ama biz daha önce hiç görmemiştik. Seyahatimizi planlarken Los Angeles civarında bulunacağımız günlerde San Dimas’ta bir Western Days Rodeo Festivali’nin yapılacağını öğrendik. Rotamızı biraz değiştirerek bu etkinliği görmek istedik. San Dimas’ın dışında Tex Shoemaker Arenası’nda... daha fazla

03 Mar 2014

KARAVANLA AMERİKA SEYAHATİ - 3. BÖLÜM

Santa Barbara /  Refugio Beach State Park Yorucu bir yolculuğun ardından Refugio Beach State Park’a geldik. Park girişindeki Park Rangers kulübesinde kimse yok, ancak kulübenin camına ismimizi ve park yerimizin numarasını yazmışlar. Kamp yeri Pasifik Okyanusu’nun kıyısında, palmiye ağaçlarının altında sakin bir yer. Biz tam karavanı park ettik, bir golf arabasıyla... daha fazla

24 Eki 2013
İpuçları
15 Eki 2013
Video

Gezimanya LA Pasadena

15 saat önce
Duyuru

​Kore Turizm Organizasyonu'ndan Sürpriz Hediyeler Sizi Bekliyor!

Doğu Asya'nın en güzel ülkelerinden Güney Kore, Türk vatandaşlarından vize istemediği için oldukça rahat bir rota. Kendine has derin bir kültüre sahip Kore hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyenler için Kore Turizm Organizasyonu'nun İstanbul ofisi yoğun olarak çalışıyor. Özellikle Kore hakkında merak ettiğiniz her şeyi bulabileceğiniz www.ktoturkey.com,... daha fazla

picture-16018-1405695886
Bronz Yazar
16 saat önce

CLAROS’UN IŞIĞINDA YOLCULUK

Efsaneye göre, İzmir'e gelen Büyük İskender, Pagos (Kadifekale) Dağı'nın eteklerinde bulunan Nemesis kutsal alanında avlanırken, bir ara ulu bir çınarın altında uykuya dalar. Rüyasında gördüğü iki Nemesis, İskender'den yeni İzmir kentini uyuduğu yerde kurmasını isterler. Uykusundan uyanan İskender, Claros'taki Apollon Kehanet Merkezi'ne giderek, kahine gördüğü rüyayı... daha fazla

17 saat önce

RAHMİ KOÇ MÜZESİ - HASKÖY

Müze ve tarihi eserleri herkes gezmeyi sevmez. Hatta ne zevk alıyorsunuz taşı toprağı gezmekten, müzelerde onları sergilemeyi seyretmekten derler. Tercih meseles tabii... Ancak Rahmi Koç Müzesi'nden genç, ihtiyar, çocuk herkes zevk alabilir. Koç ailesine bu güzel müzeyi İstanbul halkına kazandırdığı için teşekkür ediyorum. Haliç’in kuzey yakasındaki Hasköy semtindeki... daha fazla

picture-44944-1464856489

KHARKIV'DE GÖZÜME TAKILANLAR

Yaşadığımız coğrafyayı büyük bir mezbahaya döndüren ve ağzımızı açık bırakacak olaylar art ardına yaşanıyor. En küçük örneği insanlarımızın komşularının adlarını bilmiyor; fakat muhbirlik yapacak kadar ilgilendiklerine şahit oluyoruz. Türk insanının davranış genetiğini bozan bu yaşananlar ve yoğun iş temposu, bozulan ruh sağlığımıza pansuman olması için rahatlama... daha fazla

PORTOFİNO REHBERİ

Uzun bir ara gibi gelmiş olabilir, bir süredir yazamadım. Ama bu gezmedim, görmedim demek olmuyor :) Gittiğim yerler daha önce yazdığım yerler olduğundan tekrar kaleme almak yerine güncellemeler yaptım. Ama şimdi Eylül ayının dinginliğinde bir süredir hayalini kurduğum İtalya'nın kuzey batısı Portofino, Cinque Terre kısmını yani Liguria bölgesini keşfetme zamanı!... daha fazla

2017'de Yeni Pasaportlar Geliyor

Vize serbestisi şartlarında bulunan 72 kriterden biri olan tam biyometrik pasaporta 2017 itibarıyla geçilmesi planlanıyor. AB ülkelerine Vizesiz geçiş uygulaması başlasa da başlamasa da “tam biyometrik pasaporta” 2017’nin başında itibarıyla geçilmesi öngörülüyor.  Bu doğrultuda 2017'nin ilk aylarından itibaren 4 milyon yeni nesil çipli pasaport hazırlanacak.... daha fazla

25 Eyl 2016

Likya Yolu Ultra Maratonu başladı

Türkiye’de düzenlenen ilk “Ultra Maraton” olma özelliğine sahip Likya Yolu Ultra Maratonu dün başladı. Bu yıl yedincisi düzenlenen maraton 8 farklı ülkeden 220 sporcuyu bir araya getiriyor.  Likya Yolu Ultra Maratonu, Türkiye'de düzenlenen ilk ultra maraton olan, yüksek mücadeleye dayalı uluslararası bir spor organizasyonu olarak biliniyor. Toplam 509 km... daha fazla

Popüler Şehirler
25 Eyl 2016

ENDÜLÜS'ÜN KALBİ SEVILLA

Üç semavi dini harmanlamış, kültürel zenginliği ile göze çarpan, Endülüs'ün başkenti, flamenkonun anavatanı Sevilla... Avrupa'da en sevdiğim ilk 3 şehir arasında! Hiçbir yere benzetemiyorum burasını. O kadar güzel ki, o kadar kendine özgü... Dar sokaklarında kaybolunası, sokak müzisyenleri eşliğinde bir kaldırımla oturulası, tekrar tekrar gelinesi... 9 günlük bayram... daha fazla

picture-33604-1457438807
Bronz Yazar

FRANSA'NIN YILDIZI PARİS

Evet, Cenevre’de şehir merkezi CERN gezimizi tamamladıktan sonra rotamızı Paris’e çeviriyoruz. Otobüsle yolculuğumuz molalarla beraber yaklaşık 7,5 saat sürecek; çünkü Avrupa’da özellikle taşımacılık yapan sürücüler her 200 veya 250 km’de bir dinlenmek zorunda. Bu kurala uymayan sürücüleri ağır cezalar bekliyor. Biz de Cenevre-Paris arasındaki 600 km’lik yolu iki... daha fazla