GİRİT ADASI VE ÖNEMLİ YERLEŞİMLERİ

NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar27 Eyl 2012133530 Yorum

Kandiye olarak da bilinen Heraklion Girit’in en büyük şehri. Adaya deniz yolu ile geliyorsanız, gemi, tekne katamaran, Heraklion limanına yanaşıyor. Heraklion’da Venedik döneminden kalmış bir kale bulunuyor. Buradaki kale surlarından pek de fazla bir şey kalmamış. Heraklion şehri genelde yeni yapılaşmalarla büyümüş.

25 Agusto olarak da bilinen Aslanlı Meydan “Lion Square” gençlerin buluşma noktası. Aslanlı Meydandaki Morosini çeşmesi Heraklion’un en popüler bölgesi. Zaten meydan da adını çeşmenin 4 tarafında bulunan Aslan heykellerinden alıyor. Meydan denildiğinde insanın aklında oldukça geniş bir alan şekilleniyor, oysa burası küçücük bir alan.

Girit lokasyonunda bir çok otel seçeneği var. Bunlardan ilginç bulabilecekleriniz Mediterraneo Hotel, Maria Beach Apartments, Elmi Suites Hotel. Siz de şehir merkezine yakın kalıp da ekonomi yapmayı tercih edenlerdenseniz S/Y Blu, Zorbas Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik oteller isterseniz Nana Angela Apartments, Andromeda Apartments & Studios, Palatia Village Hotel Apartments otelini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Girit aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Aslanlı Meydandan yaklaşık 30 dakika süren ve şehir turu yapan turistik araçlara binmek mümkün.

300 senelik olan Morosini çeşmesinden denize doğru inerken 1239 yapımlı San Marco Bazilikası, Venedik Lopgiası, Agios Titos kilisesi, (bu kilise önce kilise, sonra cami, daha sonra yine kilise olarak kullanılmış), Tarih müzesi, San Pedro kilisesi görülebilir.

Kentteki diğer bir meydan ise Özgürlük meydanı daha geniş. Ortasında bir heykel var. Ancak neredeyse hiçbir yerde İngilizce açıklama yok.

Heraklion çarşısı da bizdeki Mısır Çarşısı ve Mahmutpaşa’ya benzeyen bir yer. Heraklion’dan alınabilecek şeyler Minos uygarlığına ait çömlek objeler ve zeytinyağı sabunları.

Heraklion’a gelmişken merkeze 8 km uzaklıktaki Knossos Antik kentine gidebilirsiniz. M.Ö. 3000 – 1400’lü yıllarda Girit’te hüküm süren Minos uygarlığına ait saray ve etrafındaki yapıların kalıntılarını görebilirsiniz. Buradaki eserler depremler nedeni ile bir hayli tahrip olmuş. Minos mimarisinin özelliği binaların piramit şeklinde yapılmış olması. Duvarlar ve sütunlar fresklerle süslü. Buradan çıkarılan fresklerin çoğu Heraklion Müzesi’nde sergilenmekte. Heraklion Müzesi 4 katlı ve 20 odadan oluşuyor. Her katta farklı dönemlere ait eserler sergilenmekte. Bu müzede özellikle Hellenistik dönem heykelleri ve “Phaistos Diski” görülmeye değer. M.Ö. 3000’li yıllara ait bu diskin üzerindeki yazıların halâ çözülememiş olması ve bu yazıların baskı tekniği ile yapılmış olması, baskı tekniğinin bulunuşundan yüzyıllar önce böyle bir tekniğin kullanılmış olması ilginç.

Girit’in diğer bir önemli kenti olan Hanya, Khania olarak da bilinmekte. Adanın tarihi başkenti olan Hanya, aynı zamanda Girit Adası’nın ikinci büyük kenti. Heraklion - Hanya arası 155 km, yaklaşık 2,5 saat sürüyor. Yollar gayet iyi.

Şehir, tarihi Kydonia sit alanı üzerine kurulmuş. Şehirdeki tarihi ferforje ağırlıklı binalar Venedik esintisi taşıyor. Khania’nın en güzel bölgesi Eski Şehir ve Liman bölgesi. Venediklilerden kalma kale surlar eski şehri çevreliyor. Şehir Agora çarşı ile liman arasında kurulu. Halidon caddesi eski şehrin ana caddesi. Bu sokakta yürüdüğünüzde Folklor Müzesi, Katolik Kilisesi, Venedik San Francisco Kilisesi, Arkeoloji Müzesi, Agia Triada Katedralini görebilirsiniz.

*** Foto: Guide Mediterrannee

Liman bölgesi cafe, bar ve klasik Yunan tavernaları ile dolu. Pek çok tarihi Venedik evi tavernalara dönüştürülmüş. Sahil boyunu gezi tekneleri süslüyor. Cafe ve tavernalar tıklım tıklım dolu. Bu tavernalarda lezzetli Girit yemeklerini mutlaka denemelisiniz. Dalgakıran’ın ucundaki Deniz Fenerinden limanın görüntüsü çok hoş, özellikle de akşam üstü saatlerinde.

Günümüzde fotoğraf ve resim galerisi olarak kullanılan Küçük Hasan Camii görülebilir. Caminin arka tarafındaki Kastelli bölgesinde kazı çalışmaları ise halen devam ediyor.

Çarşının güneyindeki Osmanlı paşasının yaptırdığı Halk Bahçelerine gidebilir, buradaki hayvanat bahçesinde kri-kri denilen Girit yaban keçilerini görebilirsiniz.

“Hanya’yı Konya’yı görürsün” sözcüğünün buradan çıktığı da söylenenler arasında.

Hanya’ya 63 kilometre mesafede yer alan Resmo ise Girit’in en büyük üçüncü şehri. Retimnon olarak da bilinen Resmo’ya Hanya’dan otobüs ile 1 saatte ulaşılabiliyor.

1924 nüfus mübadelesinde Türkiye’den gelen Rumların yoğunlukla yerleştiği bir şehir Resmo. Şehrin en önemli yapısı 1570’e tarihlenen Venedikliler’den kalma kale. Kale içinde cami, kilise ve konak kalıntıları görülebilir. Kalenin yan tarafından ilerleyerek Eski Şehir’e gelebilirsiniz. Eski Şehir, aynı Hanya’da da olduğu gibi eski Venedik tarzı ferforje evleri ve bu evlerden dönüştürülmüş cafe ve tavernaları ile göze çarpıyor. Tarihi Venedik evlerinin bulunduğu bölge Resmo’nun en popüler bölgesi. Pek çok hediyelik eşya satan mağaza ve dükkân da burada yerini almış.

Eski Şehir’de Arkeoloji Müzesi, Folklor Müzesi, Venedik Rimondi Çeşmesi görülecek yerler arasında.

Eski bir Venedik kilisesi iken Osmanlılar tarafından camiye çevrilen Nerantzez Camii de bu bölgede yer alıyor. Nerantzez Camii çok iyi bir akustiğe sahip olduğundan günümüzde konser salonu ve müzik okulu olarak kullanılmakta. Bu camiye aslına uygun olarak bir minare eklenmek istenmiş. Adada minare ustası olmadığından bu işi öğrenmek üzere bir usta İstanbul’a gönderilmiş ve öğrendiğine kani olunca minareyi yapmış, ancak minare yamuk olmuş. Yıkılmaması için etrafına çelik destek yaparak işin içinden çıkamayınca öylece bırakılmış. Bu yarım kalmış minare müzik salonunun girişinde ibreti alem için duruyor. Cami girişindeki kapının 2 ayağında Venedik simgesi aslan figürü, aslan figürlerinin biraz üstünde ise Osmanlı simgesi hilaller görülüyor.

Girit seyahat sevenler, özellikle tarihi kalıntılara meraklı olanlar için iyi bir rota. Şahsi kanım bir defa gidilebilir, ancak seyahat rotanızda olmazsa olmazlardan değil.

En Uygun Fiyatlı Girit Otelleri

Sizin İçin Seçtiğimiz Girit Otelleri

Ücretsiz WiFi hizmeti sunan Girit Otelleri

Girit Turları

6*Queen Victoria ile Turkiye & Yunanistan (899.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 25 Temmuz 2015,Cumartesi - 3 Ağustos 2015,Pazartesi
  2. 3 Ekim 2015,Cumartesi - 12 Ekim 2015,Pazartesi
Celestyal Odyssey ile 3 Gece 4 Gün Yunan Adaları & Atina ICONIC AEGEAN (249.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 13 Haziran 2015,Cumartesi - 16 Haziran 2015,Salı
  7. 26 Eylül 2015,Cumartesi - 29 Eylül 2015,Salı
  8. 3 Ekim 2015,Cumartesi - 6 Ekim 2015,Salı
  9. 10 Ekim 2015,Cumartesi - 13 Ekim 2015,Salı
Celestyal Odyssey ile 4 Gece 5 Gün Yunan Adaları & Atina ICONIC AEGEAN (269.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 9 Haziran 2015,Salı - 13 Haziran 2015,Cumartesi
  8. 29 Eylül 2015,Salı - 3 Ekim 2015,Cumartesi
  9. 6 Ekim 2015,Salı - 9 Ekim 2015,Cuma
  10. 13 Ekim 2015,Salı - 17 Ekim 2015,Cumartesi
Celestyal Olympia ile 4 Gece 5 Gün Yunan Adaları & Atina ICONIC AEGEAN (269.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 4 Nisan 2015,Cumartesi - 8 Nisan 2015,Çarşamba
  17. 1 Eylül 2015,Salı - 5 Eylül 2015,Cumartesi
  18. 8 Eylül 2015,Salı - 12 Eylül 2015,Cumartesi
  19. 20 Ekim 2015,Salı - 24 Ekim 2015,Cumartesi
6*QUEEN VICTORIA ile TÜRKİYE & YUNANİSTAN İstanbul Hareketli (499.00 €) Detaylar için tıklayın
  1. 25 Temmuz 2015,Cumartesi - 1 Ağustos 2015,Cumartesi
  2. 3 Ekim 2015,Cumartesi - 10 Ekim 2015,Cumartesi

Girit için en uygun uçak biletlerini Skyscanner aracılığıyla görmek için hemen tıklayın.

Yorum yazmak için

İlgili İçerikler

Emir Ergin
03 Tem 2015

YUNAN ZORBA'NIN SELAMI VAR: GİRİT

Yunan adalarının en büyüğü Girit hayatımda trafik sıkışıklığı gördüğüm ilk ve tek adadır. Bir günde gezilecek bir ada değil. Heraklion denen merkez ve Minos uygarlığının sarayı Knossos’u ziyaret etmek tam bir gününüzü alıyor. Girit’te havalimanı bulunuyor. Yolculuğumu gemiyle yaptığım için limanın merkeze 10 dakika yürüme mesafesinde olduğunu söyleyebilirim. Limandan... daha fazla

19 Eyl 2014
Fotoğraf
Girit
+7 Fotoğraf
21 Kas 2013

BİR AŞK ADASI, GİRİT

Saat 16.00 uçağını bekliyoruz, Garanti Lounge DA .. Beklemenin sıkıcı olmadığı tek yer havaalanı herhalde…İnanılmaz renkli bir dünya var burada. Tüm dünyadan  bir çok nedenle oradan oraya giden insanlar.. Kimi mutlu, kimi hüzünlü.. Şu anda yoğunluk, Umreye giden insanlardan oluşuyor.. üzerlerinde beyaz peştemaller, plastik terlikler.. kıllı göbekler ortada… Şu  an oturduğum... daha fazla

Gezimanya
14 Eki 2013
Girit - Yunanistan

Yunanistan’ın en büyük adası olan Girit, Ege ile Akdeniz arasında bir sınır oluşturur. Yunan mitolojisine göre Tanrılar Tanrısı Zeus’un doğduğu topraklar olarak tanımlanan Girit’te yerleşim Neolitik döneme kadar uzanıyor. Stratejik önemi nedeni ile yüzyıllar boyu pek çok medeniyet hüküm sürmüş bu topraklarda.

Fotoğraf: gezi-yorum

Adaya ulaşım Atina aktarmalı uçak seferleri ile veya deniz yolu ile yapılabiliyor. Türkiye’den İstanbul ve Kuşadası çıkışlı pek çok gemi turu yapılmakta.

Fotoğraf: entas

Girit - Yunanistan

Kandiye olarak da bilinen Heraklion Girit’in en büyük şehri. Adaya deniz yolu ile geliyorsanız, gemi, tekne, katamaran, Heraklion limanına yanaşıyor. Heraklion’da Venedik döneminden kalmış bir kale bulunuyor. Buradaki kale surlarından pek de fazla bir şey kalmamış. Heraklion şehri genelde yeni yapılaşmalarla büyümüş.

25 Agusto olarak da bilinen Aslanlı Meydan “Lion Square” gençlerin buluşma noktası. Aslanlı Meydan'daki Morosini çeşmesi Heraklion’un en popüler bölgesi. Zaten meydan da adını çeşmenin 4 tarafında bulunan aslan heykellerinden alıyor. Meydan denildiğinde insanın aklında oldukça geniş bir alan gelmiş olsa da, aslında burası küçücük bir alandan ibaret.

Fotoğraf: panoramio

Fotoğraf: fotopedia

Fotoğraf: gezi-yorum

02 Eyl 2013

UZUN YAŞAM ADASI GİRİT

Annesi ya da babası Giritli olup Türkiye'ye göçmüş, adada büyükanne ve büyükbabalarının evini arayan yada adada hala akrabası olan birçok arkadaşım var. Bu nedenleri bilmem bu adaya gitmeyi hep düşünmüş ve istemişimdir. Ama zaten benim gitmeyi  istemediğim bir yer yok gibi :) Bir arkadaşım giderken bana 'annemin memleketine selam söyle' dedi. mübadele yılları çok acılar,... daha fazla

NURHAN YILMAZ
27 Eyl 2012

ZEUS’UN DOĞDUĞU TOPRAKLAR, GİRİT

Yunanistan’ın en büyük adası olan Girit, Ege ile Akdeniz arasında bir sınır oluşturuyor. Yunan mitolojisine göre Tanrılar Tanrısı Zeus’un doğduğu topraklar olarak tanımlanan Girit’te yerleşim Neolitik döneme kadar uzanıyor. Stratejik önemi nedeni ile yüzyıllar boyu pek çok medeniyet hüküm sürmüş bu topraklarda. M.Ö. 3000 – 1400’lü yıllarda Minos Krallığı hüküm sürmekte iken,... daha fazla

NURHAN YILMAZ
27 Eyl 2012

GİRİT ADASI VE ÖNEMLİ YERLEŞİMLERİ

Girit’in başlıca şehirleri Heraklion (Kandiye), Retimnon (Resmo), Khania (Hanya) ve Ayos Nicolas. Kandiye olarak da bilinen Heraklion Girit’in en büyük şehri. Adaya deniz yolu ile geliyorsanız, gemi, tekne katamaran, Heraklion limanına yanaşıyor. Heraklion’da Venedik döneminden kalmış bir kale bulunuyor. Buradaki kale surlarından pek de fazla bir şey kalmamış. Heraklion şehri... daha fazla

Gezimanya
12 Haz 2007
Video

Gezimanya Girit

8 saat önce
Kanola Tarlalarının Uçsuz Bucaksız Güzelliği

Baharın erken dönemlerinde muhteşem bir manzaraya şahit olabilirsiniz. Üstelik kanola gibi yol kenarında da görebileceğiniz bitki cinsi vasıtasıyla...

Kaynak: http://www.wherecoolthingshappen.com/beautiful-canola-flower-fields-in-china/

Yunnan, Çin’de baharın gelmesiyle beraber doğurganlıkta sınır tanımayan doğa altın bir deniz misali etrafı kaplıyor.

Kanola Tarlalarının Uçsuz Bucaksız Güzelliği

Göz alabildiğince uzanan kanola tarlaları son derece çarpıcı ve nadiren şahit olabileceğiniz güzellikte.

Bu görsel şöleni kaçırmak istemeyenler şubat başından mart sonuna kadar rotalarını şekillendirebilirler.

9 saat önce
Vietnam Kıyılarından Renkleriyle Merhaba Diyen Kasaba: Hoi An

Vietnam kıyılarında sessizce yaşayan bir kasaba var, Hoi An.

Kaynak: http://www.boredpanda.com/15-photos-that-will-make-you-want-to-visit-hoi-an-in/

Pek çokları tarafından bilinmeyen bu sakin yer fotoğraflarla kelimelerle anlatılamayacak kadar iyi anlatılmış.

Vietnam Kıyılarından Renkleriyle Merhaba Diyen Kasaba: Hoi An

Sarı duvarlar, geleneksel insanlar, yeşil çeltik tarlaları, sessiz kumsallar ve bisiklet sürmeye bir kat daha anlam kazandıracak güzellikte daracık onlarca yol.

Özellikle Mayıs-Eylül aylarında çarpıcı manzaralara sahip olan Hoi An’ın bir güzel yanı da Tra Que kasabasına yakın olması.

Burası da ziyaret edilmesi keyifli noktalardan biri oldukça yakın mesafede konumlanıyor.

Vietnam Kıyılarından Renkleriyle Merhaba Diyen Kasaba: Hoi An

Vietnam kıyılarında sessizce yaşayan bir kasaba var, Hoi An.

Duyuru

Ölüdeniz Kumburnu Tabiat Parkı yeni imajıyla ilgi topladı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Muğla Çevre Vakfı (MUÇEV) kontrolündeki Ölüdeniz Kumburnu Tabiat Parkı’nın yeni görüntüsüyle ziyaretçilerden beğeni topladığı belirtildi. Parkın Mavi Bayraklı plajı, deniz terası ve yeni yapılan barlarıyla imajını yeniledi.   Ayrıca parkın, sağlık ve güvenlikte alınan tedbirlerle de tatilcilere çağdaş bir hizmet verdiği ifade ediliyor.   8500... daha fazla

Ben de Gittim

MOSKOVA’DAN AKLIMDA KALANLAR

Sanıyorum Moskova gezmekle birkaç günde bitmez. 6 günlük gezimize sığdırabildiğimiz bazı önemli yerleri anlatmak istiyorum.  Bolşoy Tiyatrosu  Dünyanın en meşhur tiyatrolarından biri olan bu müthiş tarihi bina Mimar Bove tasarımı. 1825 yılında Petrovka Tiyatrosu meydanında inşa edilmiş. Tiyatronun sütunlu oldukça gösterişli girişi (portico) üzerindeki alında yer alan "... daha fazla

MOSKOVA'DAKİ MÜZELER

Moskova’da 60’tan fazla müze var. Bunların arasında en bilinen ve ziyaret edilen ünlü Puşkin Güzel Sanatlar Müzesi ve Tretyakov Sanat Galerisi ki biz her ikisini de gezeceğiz. Moskova’ya gelen turistlerin belki de çoğunun bilmediği ilginç bir müzeye daha gideceğiz, bizi gezdiren 30 senelik rehberimiz de ilk kez gideceğini söylüyor.  Tretyakov Galerisi - Dünyanın en önemli... daha fazla

14 saat önce
Duyuru

Fransa Bisiklet Turu sona erdi

102. Fransa Bisiklet Turu’nun, Paris'te 109,5 kilometrelik parkurda yapılan 21 etabıyla sona erdiği açıklandı. 21 etap sonunda Sky takımından Büyük Britanyalı Chris Froome’un, 2013'ten sonra 2. kez şampiyon olduğu bildirildi. 3360 kilometrelik turu, 83:19:15 saatte bitiren Büyük Britanyalı bisikletçinin 1 dakika 12 saniye arkasındaki Movistar'dan Kolombiyalı Nairo Quintana 2'... daha fazla

BATUM HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Acara Özerk Bölgesi’nin başkenti, Gürcistan’ın parlayan yıldızı Batum; Karadeniz’e kıyısı olan bir liman kentidir.

Türk vatandaşları, sadece nüfus cüzdanları ile Gürcistan’a geçiş yapabilmekteler.

Türkiye’den çıkarken adınızı ve soyadınızı yazıp imzaladığınız kâğıda damga vurdurup bölgeden ayrılana kadar kaybetmemeniz yeterli.

BATUM HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Batum seyahatinizi esşiz kılmak istiyorsanız Hilton Batumi'de (http://bit.ly/1LNCFvj) konaklayarak; restoranında leziz yemeklerini tadabilir ve yorgunluğunuza birebir masajlarla rahatlayabilirsiniz.

Batum merkez ile Sarp Sınır Kapısı arası 19 kilometre, Sarp Sınır Kapısı’ndan Hopa 20 km, Rize 111 km, Artvin ise 90 km. Yani Rize’den de Artvin’den de 1,5 saatte ulaşmak mümkün.

Hayatınıza Renk Katma Potansiyeline Sahip 10 Kitapçı

Kitaplar ve kitapçılar gerçekten hayatınızı değiştirebilecek güce sahipler. Bu listedekiler en göze çarpanlar ve dünyaca ünlüler olsa da sizin sevdiğiniz küçük, güzel dükkanlara da selam ederiz.

Fotoğraflar: http://www.buzzfeed.com/erinlarosa/bookstores-that-will-literally-change...

1.City Lights Bookstore, San Francisco

Şair Lawrence Ferlinghetti tarafından kurulmuş olan bu güzel mekanın bir katı şiir için tahsis edilmiş. Burada sakin romantik zamanlar geçirmek güzel olmaz mıydı?

2.Word on the Water, Londra

Word on the Water gerçekten kendine has bir yer. Teknolojiden uzak, su üzerine kurulmuş bu kitapçı günlük hayatınızın bir parçası haline gelebilir. Daha detaylı bilgi için bu linki takip edebilirsiniz: ​https://gezimanya.com/FotoGaleri/londranin-yuzen-kitapcisiyla-tanisin-wo...

Hayatınıza Renk Katma Potansiyeline Sahip 10 Kitapçı

Lavanta Hasadının Hipnoz Edici Güzelliği

Çiçek açmış lavanta tarlasının eşsiz güzelliğine az rastlanır. Böyle hoş kokulu ve güzel manzaralıysa hem de...

Hasat edildiklerinde çiçeklerin toplu gürültüsü ve çiftçilerin orak vuruşları çok güzel bir zıtlık oluşturur.

Lavantanın belli bir hasat mevsimi yoktur çünkü farklı sezonlara göre kullanım alanı değişir.

Lavanta Hasadının Hipnoz Edici Güzelliği

Bazıları lavantayı taze çiçek olarak satmayı, bazıları kuru demetler ya da kokulu keseler halinde satmayı tercih eder.

En çok ekilen lavanta çeşiteri; İngiliz lavantası, Lavandin ve Fransız/İspanyol lavantasıdır.

Taze ve kuru lavanta demetleri çiftçilere bol para kazandırsa da lavanta sabunu, kokulu keseler veya vücut yağları çok daha kazançlıdır.