Lecce Gezisi: Puglia'nın Barok Kenti

Güney İtalya’daki özerk bölge Puglia’da yer alan Lecce, 238.9 kilometrekarelik bir alana kurulmuş. 2017 verilerine göre nüfusu yaklaşık 95.000 olan Lecce oldukça sakin bir kent. Geçmişi Antik Roma’ya dayanan kent, bazı gezginler tarafından “güneyin Roma’sı” bazı gezginler tarafındansa “güneyin Floransa’sı” olarak anılıyor.

Biz Puglia gezimiz boyunca Lecce’yi merkez aldık ve 3 gece boyunca Lecce’de Risorgimento Resort’ta konakladık. Puglia’da gideceğimiz noktalara da işte bu kentten günübirlik seyahatler yaptık. Lecce’ye ilk girdiğimizde akşam saatleriydi. Noel zamanı olması nedeniyle de kent oldukça hareketliydi. Kentin ana meydanı olan Sant’Oronzo’da Noel pazarları kurulmuş ve ortada yer alan çam ağacı çok güzel şekilde aydınlatılmıştı. Meydanı çevreleyen tezgahlardan nefis çikolata kokuları tüm meydanı sarmıştı. Gel de Lecce’yi sevme…

Lecce’nin en bilindik meydanı Sant’Oronzo. Bu meydanda yer alan Roma amfitiyatrosu, kentin en çok fotoğraflanan yerleri arasında. 2. Yüzyılda inşa edilen amfitiyatro tam 25.000 kişi kapasiteli. Tarihte Venediklilere vergi ödemiş olan Lecce’yi Venedikli bir vali yönetmiş. Bu sebeple bazı yapıların üzerinde Venedik Aslanı figürü görülüyor. Bu meydandaki Palazzo del Sedile kentin en önemli yapıları arasında.

İtalya’da sanatsal olarak mimari yapısıyla öne çıkan Lecce’nin tarihi merkezinde çok sayıda Barok tarzı kiliseler yer alıyor. Pek çoğunun yapımında da kentin en önemli ihraç ürünlerinden olan Lecce taşı kullanılmış. Kentin en etkileyici yapılarından biri barok ön yüzüyle göz kamaştıran Santa Croce Basilikası. 17. Yüzyıla tarihlenen bazilikanın içi de en az dışı kadar güzel.

Piazza del Duomo’da yer alan Dell’Assunzione della Virgin Katedrali yine 17. Yüzyılda yapılmış barok yapılardan biri. İçerisinde 12 şapel bulunan katedral akşam saatlerinde ışıklandırılıyor. Aynı meydandaki kütüphane binası ise kütüphaneden çok bir sarayı andırıyor.

5. Charles zamanında kenti savunmak amacıyla yapılmış olan Lecce Kalesi dört köşeli bir yapı. Girişinde kağıt ve samandan yapılan tarihi bibloların sergilendiği Papier-Mache müzesi yer alıyor. Günümüzdeyse Lecce’de 500 senelik geçmişe sahip olan bu sanatı devam ettiren en ünlü usta Claudio Riso Presepi. Lecce’de kendine ait bir dükkanı var ve zaman zaman burada workshoplar düzenliyor. Biz de dükkanını ziyaret ettik. Tüm biblolar birbirinden güzel.

Kentin en güzel tarafı pek çok yerin araç trafiğine kapalı olması. Bu nedenle eski kent merkezi içinde gürültü ve kargaşa yok.

Lecce şarap üretimiyle de adından söz ettiriyor. Kentin pek çok noktasında şarap barları var. Burada bölgede üretilen şarapların tadına bakabilirsiniz. Lecce’de Puglia lezzetlerini tadabileceğiniz gibi lokantalar vejetarjen ürünleriyle de öne çıkıyor. Ve de tabii kii kulak memesi adı verilen makarnasıyla…

Kahve sevenlere müjde! Eğer yeni lezzetlere açıksanız mutlaka denemeniz gereken şey badem sütüyle yapılan ve soğuk servis edilen Caffe Leccese!

Salento Üniversitesi’nin Lecce’de yer alması nedeniyle kentte yoğun bir öğrenci nüfusu da var. Bu da kentte gece hayatının da hareketli olmasını sağlıyor. Özellikle akşam saatlerinde her köşede bir sokak sanatçısına rastlamak mümkün. Bir yerde klasik müzik çalan biri, diğer köşede akrobasi gösterisi yapan biri bir diğer köşedeyse resim yapan sanatçılar. Yani kent hem tarihi hem de kültür sanat aktiviteleri açısından çok zengin.

Lecce’ye 20 dk mesafede yer alan Acaya Kalesi de Lecce’ye gidince mutlaka ziyaret edilmesi gereken noktalardan. Acaya Kalesi içinde bir de tarih müzesi yer alıyor. Bir bölümü de dönem dönem farklı sergilere ev sahipliği yapıyor.

Golf sevenler içinse Acaya Kalesi yakınlarında yer alan Acaya Golf Resort & Spa tercih edilebilecek bir tesis. Farklı kategoride birçok oda tipi bulunan tesis özellikle yaz aylarında golf turnuvalarına da ev sahipliği yapıyor.

Lecce’de birkaç günden fazla kalacaksanız ve bizim gibi Lecce’yi merkez alırsanız buradan kolaylıkla Alberobello, Gallipoli ve Otranto gibi yerleşimlere ulaşabilirsiniz.