Stockholm Hakkında Pratik Bilgiler

İstanbul'dan Stockholm'e yaklaşık dört saatlik uçuşla ulaşabilirsiniz. Giderken mutlaka yanınızda otel rezervasyonlarınızı, dönüş biletinizi ve bir miktar nakit para bulundurmanızı tavsiye ederim. İsveç bildiğiniz üzere Euro yerine kendi para birimini kullanıyor. Giriş yaptıktan sonra paranızın bir kısmını havaalanının çıkışında bulunan döviz bürosundan bozdurabilirsiniz.

Tourist Information'dan 3 günlük ulaşım kartını 240 SEK (Yaklaşık 24 Euro) karşılığında alabilirsiniz. Havaalanından şehir merkezine 3 şekilde ulaşmak mümkün. Ben size en uygun hatta en kolay yolunu anlatacağım: 3 günlük ulaşım kartını aldıktan sonra havaalanından çıkıp sağa dönünce otobüs durakları var. Oradan kalkan 583 numaralı otobüs sizi direkt metro istasyonuna götürecektir. Zaten o durakta bekleyen onlarca sırt çantalı göreceksiniz. Metroya ulaştıktan sonra istediğiniz yere kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Diğer bir yöntem de havaalanından tren ile direk şehir merkezine gitmek ama aldığınız 3 günlük bilet bu tren için geçerli değil. Ekstradan 10 € ödemeniz gerekir. O yüzden ilk önce 583 numaralı otobüsü kullanıp daha sonra metro istasyonundan şehre ulaşmak bence hem en kolay hem de en ucuz yöntem olacaktır. Stockholm'de gezilecek yerleri zaten bütün bloglarda, bütün gezi yazılarında bulabilirsiniz. Ben bu yazımda Stockholm ile ilgili daha pratik, daha kullanışlı bilgiler vermek istiyorum. Aldığım önemli notlar şunlar:

• İstediğiniz her şeyi Vasagatan ve Drottninggatan caddeleri üzerinde bulabilirsiniz.
  • Bence mutlaka Hagaparken'i görmelisiniz. Muhteşem, yemyeşil bir park. Nasılsa 3 günlük sınırsız ulaşım biletiniz de var... Solna Tren İstasyonu'na gittikten sonra oradan 515 numaralı otobüse binip 2 durak giderseniz, Hagaparken'in kapısına kadar ulaşabilirsiniz.

• Suya para vermeyin musluklardan suyunuzu içebilirsiniz.
  • Metrolar ''T'' harfi ile sembolize ediliyor.
  • Skansen'e 7 numaralı tramvayla gidebilirsiniz. Giriş ücreti 180 SEK (18 Euro)
  • Sveavagen Caddesi üzerinde Lion Bar'da saat 20.00'e kadar İsveç biralarını 2,5 Euro'ya içebilirsiniz.
  • İsveç'te en büyük problem para bozdurmak. Bana göre komisyon almadan en iyi kurdan bozan exchange ofisi Kungsgatan caddesi üzerinde 57 numarada bulunan ofis. Oradan paranızı bozdurabilirsiniz. Karşısında da Kebap House bulunuyor. 4 Euro'ya kocaman et dönerle karnınızı doyurabilirsiniz.
  • Eğer Stockholm'den farklı şehirlere otobüsünüz varsa ana tren garının arkasındaki Terminalslingan caddesinden otobüsler kalkıyor.