Roma Gezisi ve İpuçları

İstanbul'dan Roma Havaalanı’na yaklaşık 2 saat 30 dakikalık uçuşla ulaştım. Pasaport kontrolünden geçerken mutlaka dönüş biletinizi, kalacak yerinizi ve bir miktar nakit parayı yanınızda bulundurmakta fayda var. Havaalanından çıktıktan sonra şehir merkezine gitmek için üç alternatifiniz var. Bunlar; tren ile yaklaşık 16 euro, taksiyle 40 euro ve otobüsle 5 euro tutuyor. Bir sırt çantalı için en uygunu tabii ki de otobüsle şehir merkezine ulaşmak. Havaalanından çıktıktan sonra hemen sağ tarafta ''Terravision” adlı otobüs firmasının yerini göreceksiniz. Oradan biletinizi alabilirsiniz. Otobüsler 5 numaralı peronlardan kalkmakta. Şehir merkezine yolculuk yaklaşık 40 dakika sürüyor. Otobüste WI-FI var. Dönüş biletini de son gün dönerken otobüs şoföründen alabilirsiniz.

Roma ile ilgili gezi yazılarında Collesium, Vatikan, İspanyol Merdivenleri, Aşk Çeşmesi ve Pantheon Tapınağı ile ilgili bilgiler bulabilirsiniz. Ben bu yazımda Roma'ya bir sırt çantalının gözünden bakıp aldığım notları size aktaracağım.

Öncelikle şunu belirtmek istiyorum, Roma'da kesinlikle her yere yürüyerek gidin hatta Roma sokaklarında kaybolun o tarihî ve yerel hayatı hissetmenizi öneriyorum. Belki Vatikan'a gitmek isterseniz oraya toplu taşıma ile gidebilirsiniz, o biraz uzakta kalıyor. Metro kullanmak isteyenler için 24 saatlik metro bileti 7 €, tek yön bilet 1,5 €. Hafta içi metro 23.30'da, hafta sonu gece 02.00'de kapanıyor. Bu arada önemli bir bilgi aldığınız haritalarda bol bol Via ve Piazza isimlerini göreceksiniz. Via “cadde”, piazza “meydan” anlamına geliyor.

Roma'ya gelmişken meşhur İtalyan makarnasını ve pizzasını yemeden dönmek olmaz. İspanyol merdivenlerine sırtınızı verin sağa dönün ve ikinci soldan girin, orada küçük butik bir dükkânın önünde insanların sıraya girip beklediğini göreceksiniz. Dükkânın ismi Pastificio. Orada, bana göre Roma'nın en güzel makarnasını 4 euro ödeyerek yiyebilirsiniz. Makarnadan sonra sıra pizzaya geldi. Via Venezia Caddesi’nde “Pizzeria Del Secolo"da 8 euro ödeyerek sınırsız pizzanın keyfini sürebilirsiniz.

Roma'dayken Roma maçına gitmeden dönmek olmaz tabii ki. Geçen sene dünya gözüyle Totti'yi son defa oynarken görmek istemiştim. Roma maçına nasıl bilet alınır ve stada ulaşım nasıl olur onu anlatayım. İlk önce bileti Piazza Colonna'da bulunan Rome Store'dan alıyoruz. Stada gitmek için Vatikan'da bulunan Ottaviano-S. Pietro metro istasyonundan 32 numaralı otobüse biniyoruz yaklaşık 10 dakika sonra Roma Olimpiyat Stadı’nda iniyoruz. Maça giderken pasaportunuzu götürmeyi unutmayın.

Gezi sırasında aldığım notlar:

• Suya kesinlikle para vermenizi önermem, bütün musluklardan suyunuzu içebilirsiniz.
  • Yemeğinizi “take away” yiyin. %15-20 daha az ödersiniz.
  • Yiyecek ve içecek alışverişlerinizi '"Conad" marketlerden yapabilirsiniz. Gayet uygundu.
  • Magnet ve hediyelik eşya alışverişinizi Termini'den çıktıktan sonra karşıya geçip ve sağ tarafa doğru yürüyünce karşınıza çıkan yerde 1 €'ya yapabilirsiniz.
  • Havaalanı sabaha kadar açık, taksilerin olduğu çıkış kapısında ücretsiz WI-FI var.
  • İspanyol Merdivenleri ve Piazza Novara Meydanı gece hareketli oluyor.