Tadıyla, Doğasıyla Giresun

Doğduğum şehir Giresun, Karadeniz bölgesine özgü tüm tatlara sahip. Sebzelerin en iyisine, balığın en tazesine rastlarsınız. Yemyeşil bir şehir olan Giresun, fındığın ve kirazın da ana vatanı. Ayrıca insanın memleketinin yemekleri gibisi de yok.

Tarihi Giresun Evleri

Giresun Meydanı

Giresun Kalesi’nden Limanın Görünümü

Yılda bir veya iki kez hem akrabalarımı ziyaret etmek hem de özlem gidermek için memleketime giderim. Şimdilik en kolay ulaşım Trabzon veya Samsun’a uçakla gidip oradan Giresun’a geçmek. Ordu ve Giresun arasına inşa edilen Türkiye’nin deniz üzerindeki ilk havalimanı ile artık mesafe çok daha da kısalacak. Aslına bakarsanız otomobil ile Karadeniz’e gitmek de ayrı bir keyif. Yol boyunca coğrafya ile birlikte değişen lezzetleri tatma şansınız oluyor.

Giresun’da Sisli Bir Sabah

Graffiti Çalışmaları – Giresun Sokakları

Çok büyük bir şehir değildir Giresun. Ziyaretçilerine sunduğu en büyük zenginlik doğasıdır. Karadeniz’in iki adasından biri olan “Giresun Adası” antik dönemden kalma yapılara ve göçmen kuşlara ev sahipliği yapıyor. Rivayete göre bir dönem Amazonlar bu adada yaşamış. Şehirden tekneyle 15 dakikada adaya gidebilirsiniz. Genellikle yaz aylarında adaya turlar düzenleniyor.

Giresun Adası

Giresun Kanderbey Konağı

Eski Kilise/Giresun Halk Kütüphanesi

Kale Camii

Hacı Miktad Camii

Giresun Kalesi, şehri ikiye bölen yarımada üzerinde yer alıyor. Kalenin manzarası nefes kesici. Atatürk’ün muhafızlarından Topal Osman’ın mezarı da burada yer alıyor. Şehirden araçla yalnızca 5 dakikada kaleye ulaşılıyor. Hayalim günün birinde Ordu’da olduğu gibi buraya da teleferik ile ulaşım sisteminin yapılması…

Kaleden Giresun’un Gece Görünümü

Kaleden Doğu Giresun’un Görünümü

Giresun’a gitmişken yayla deneyimi yaşamadan dönmemelisiniz. Bektaş, Sis Dağı ve Kümbet başlıca yaylalardır. Bu yaylalarda konaklamak da mümkün.

Gelelim Giresun’a özgü lezzetlere… Şehirde fındık ve fındık ürünlerinin satıldığı birçok mağaza bulunuyor. Benim en çok alışveriş yaptığım fındıkçı, tuzlu fındıktan pikoloya, fındık ezmesinden çikolataya, çeşitli ürünlerin şık paketlerde satıldığı “FındıkEvi”dir.

Fındık Evi

Kurutulan Fındıklar

Giresun simidi ise pekmeze bulanıp pişirilen susamsız simittir. Özellikle taze fırından çıkmışının tadına doyum olmaz. Kahvaltıların, beş çaylarının vazgeçilmezidir.

Giresun Simidi

Giresun’a Özgü Fındıklı Kurabiyeler

Kurutulan Mısırlar

Karadeniz Pidesi’nin en meşhur olduğu yer Espiye ilçesidir, ancak tüm Giresun’da her evde Pazar günleri bir ritüel olarak fırınlarda kıymalı, peynirli veya yağlı pideler yaptırılıp afiyetle yenir. Geçtiğimiz bayramda Espiye’de bulunan Park Pide’de enfes pideleri afiyetle yedik. Özellikle kıymalı olanı tavsiyemdir. Park Pide: Ardurak Mevki, Sahil Yolu, Espiye Merkez/Giresun

Kuşbaşılı Pide

Yağlı/Yumurtalı Pide

Giresun’da köfte yemek isteyenler şehrin tepelerinden birinde yer alan Camili Köyü (Yoma)’da en lezzetlisini bulabilirler. Şaşırtıcı biçimde köy köftesiyle meşhur olmuştur. Köyde bulunan her iki köfteciden birinde afiyetle yiyebilirsiniz.

Hem köfte hem kuru fasülye hem de ev yemekleri yemek isteyenler için de son derece başarılı bir restoran olan “Cin Ağa”yı tavsiye edebilirim. Bayramda iki gün üstüste “Cin Ağa”da idik. Bir gün köfte, diğer gün de kurufasülye, haşlama ve hamsili pilav gibi lezzetleri denedik. Sadece fındıklı fırın sütlacı için bile gitmeye değer bir restoran. Cin Ağa’nın Yeri: Yolağzı Mevkii, Keşap, Giresun

Cin Ağa

Hamsili Pilav

Cin Ağa’nın Yeri

Fındıklı Fırın Sütlaç

Bir Karadeniz şehrine gidip de balık yemeden dönmek olmaz. Giresun’da en iyi balığı “Şoray Balık Lokantası”nda yiyebilirsiniz. Her gittiğimizde mutlaka Şoray’a sezonun balıklarını yemek için uğrarırız. Ayrıca en güzel mahalli yemekleri de Şoray’da bulabilirsiniz. Şoray Balık Lokantası: Ayvasıl Mevki, 25/A, Giresun Merkez/Giresun

Karadeniz’e özgü sebze yemekleri (Kiraz Kavurması, Fasülye Kavurması, Pezik…)

Çalar Buğulama

Fındıklı Giresun Kadayıfı

Mahalli yemekten bahsetmişken, “Tibor Restoran”ı unutmamak gerekir. Karadeniz’e özgü Pancar çorbası, dible, turşu kavurması gibi sebze yemeklerini ve taze balıkları burada bulabilirsiniz. Tibor Restoran: Hacı Miktad Mah. İncedayı Sokak No:4/4 Giresun

Dible

Güzel bir kahvaltı yeri arayanlar için ise “Zeytinlik Cafe” doğru adres. Tarihi bir konağın restore edilerek hizmete girdiği “Zeytinlik Cafe”nin kahvaltısında yok yok. Fiyatı da oldukça uygun. Zeytinlik Cafe: Çınarlar Caddesi İdil Sokak No:16 28100 Giresun

Zeytinlik Cafe

Son olarak, Giresun’un en eski pastenelerinden biri olan “Akınlar”ın tatlı tuzlu kurubiyelerinden, yaş pastalarından ve yumuşacık pandispanyalarından mutlaka denemelisiniz. Akınlar Pastanesi: Çınarlar Mah., Hasan Akbulut Sk No:24, Giresun

Tüm bu saydıklarımından daha lezzetli olanı elbette ki anneannemin ve halamın kendi elleriyle yaptıkları yemekler. Bayram dolayısıyla alınan fazla kiloların sebebi olsalar da buna kesinlikle değer…

Halamın bayram lezzetleri (Su böreği, Fındıklı Burma, Kabak Tatlısı, Un Helvası)

Anneannemin Armut Ballısı

Anneannemin Mısır Sarması

Anneannemin Çakmak Kurabiyesi

Tadında Seyahatler…

Gürhan Kara

Tadında Seyahat adlı ülke, şehir, otel ve restoran inceleme blogu'nun kurucusu ve yazarı