Giresun'da Nasıl Turist Olunur?

Karadeniz‘deki diğer illere göre doğal güzelliğin fazla bozulmadığı bir şehir olan ve zamanında Türkiye‘nin en temiz havasına sahip ili olarak da seçilen Giresun, her yıl yerli-yabancı bir çok turist ağırlıyor.

Giresun‘da turist olabileceğiniz harika mekanları anlatmaya ilk olarak yaylalardan başlamak istiyorum.

Biliyorsunuz ki üniversite için Giresun‘dayım; normalde İstanbul‘da yaşıyorum. Geçen yaz tatilinde İstanbul‘dayken billboardlarda “Giresun’un yaylalarına gelin” mesajlı çeşitli reklamlar görmüştüm. Bu örnekte de anlaşıldığı gibi, Giresun‘un turizm açısından en çok önem verdiği değerlerin başında yaylalar geliyor.

Giresun‘da turistik olarak gidilebilecek birçok yayla bulunuyor. Ama bunlardan en popüler olanları: Kümbet, Bektaş ve Kulakkaya yaylaları

Giresun-Dereli-Sivas yolu üzerindeki yol ayrımının bir tarafı sizi Kümbet‘e götürürken, diğer tarafı ise Bektaş ve Kulakkaya yaylalarına götürecek.

Yerel Karadeniz kanallarında gösterilen yayla festivallerini hatırlıyor olmalısınız. Bir yandan tulum ve kemençe çalar, diğer yandan da eşsiz manzara eşliğinde yöresel oyunlar oynanır.

Fakat geçtiğimiz günlerde Kümbet Yaylası‘na gittiğimde, böyle bir ortam görememiştim. Dedim ki bu televizyonlar bizi kandırıyor mu?

Elbette hayır. Çünkü yaylaların da bir sezonu varmış. Hatta “Kümbet Kültür ve Sanat Festivali” adı altında her yıl Ağustos ayında bir takım eğlenceli etkinlikler yapılıyormuş. Ekranlarda izlediğimiz Kümbet Yaylası‘nın şenlik alanı olan Aymaç Çayırı‘nda çılgınlar gibi eğlenen horon tayfası aslında festival zamanında ortaya çıkıyormuş. Ben gittiğimde pek eğlenecek bir şey bulamadım. Ama doğal güzellik açısından harika bir yer olduğu kesin. Özellikle de fotoğraf meraklılarını tatmin edecek kareler bolca var.

Diğer yaylalara henüz gitme fırsatı elde edemediğim için nasıl yerlerdir bilmiyorum. Ama eğer gidecekseniz, şenlik zamanlarını takip etmenizde fayda var.

Giresun'un Kültürel Mekanları

GİRESUN KALESİ

Bir süre Rum hakimiyeti altında kalan Giresun‘da o dönemden kalma tarihi eser çok fazla yok. Çoğunun nasıl yok olduğu da bilinmiyor. Sağlam kalan ve dikkat çeken yapılardan bir tanesi Giresun Kalesi. Şehrin denize bir yarımada şeklinde uzanan kısmının tepesinde bulunan Giresun Kalesi, harika bir şehir manzarası barındıran mesire yeri. Diğer yandan da tarihi bir müze denebilir.

GİRESUN MÜZESİ

Dikkat çeken bir başka yapı ise yazımın başında gördüğünüz tarihi kilise. Şu anda Giresun Müzesi olarak kullanılan bu tarihi yapı, eskiden kilise olarak kullanılıyormuş. Müze içerisinde Giresun kültürüne dair birçok esere rastlamanız mümkün. Ayrıca müzenin bahçesinde bir mahzen de bulunuyor.

MERYEM ANA KAYA TAPINAĞI

Geçtiğimiz aylarda Eski Giresun Valisi Dursun Ali Şahin‘in restorasyon projesiyle gün yüzüne çıkan Taş Kilisede turistik amaçlı gezilmesi gereken yerlerden bir tanesi. Daha önceki yazılarımda buradan bahsettiğim için tekrar uzun uzun hikayesini anlatmayacağım.

GİRESUN ADASI

Karadeniz Bölgesi’nin yaşanabilir tek büyük adası olan Giresun Adası, Giresun’un en önemli simgelerinden biri. Fakat sit alanı olarak ilan edilmesinden sonra adaya izinsiz girişler yasaklandı. İçinde birçok bitki ve canlı türünü barındıran Giresun Adası, şuanda ziyaretçiye kapalı bir durumda.

Fakat şu sıralar adayı kültür turizmine açacak çeşitli projeler üzerinde de çalışılmakta.

GEDİKKAYA

Şehrin doğu tarafında oyuk bir dağ misali duran Gedikkaya, zirvesinden bakıldığında harika bir Giresun manzarası sunuyor. Turizme kazandırılma projesi kapsamında, çok yakın bir zamanda Giresun için çok önemli bir mekana dönüşecek olan Gedikkaya için birçok şehir efsanesi de mevcut.

Bunlardan en çok ilgimi çekeni ise Giresun Adası ile ilgili olanı. Rivayete göre Gedikkaya‘dan kopan bir parçanın denize doğru sürüklenerek Giresun Adası‘nı oluşturduğuna inanılıyor. Böylelikle bir rivayetle hem Gedikkaya‘daki oyukluğun sebebi, hem deKaradeniz‘de bir ada yapısının oluşma nedeni açıklanıyor :

KÖK EV

Duroğlu Beldesi Akçalı Köyü‘nde bulunan Kök Ev, doğayla başbaşa kalmak isteyen ziyaretçilerinin yoğun ilgisini görüyor. Fakat Kök Ev hakkında internet üzerinde pek fazla bilgi bulunmuyor. Çünkü Giresun’un Robinson’u diye anılan mekan sahibi 52 yaşındaki Ergun Şahin, yıllardır modern yaşamdan uzak bir hayat yaşıyor. Çok eskiden 4 evini ve bir iş yerini satarak, kendi zevkine göre dere kenarında dizayn ettiği bu mekana yerleşmiş. Mekan; yemek yiyebileceğiniz otantik bir restoran, şelale ve dere başta olmak üzere birçok işlevi içinde barındıran doğal bir tesis.

Sahibi kendisini dış dünyaya kapattığı için de mekanın tanıtımıyla ilgili bir çalışmada da bulunmamış. Bundan dolayı internette Kök Ev hakkında, ziyaretçiler ve habercilerin yazdığı yazılar dışında pek bir bilgi bulunmuyor. Fakat buna rağmen, yani reklamının fazla yapılmamasına rağmen, Giresun‘da çok bilinen mekanlar arasında. Hatta özellikle içinde bulunduğum için söylemeliyim ki; Giresun‘a gelen her üniversite öğrencisi, buranın adını mutlaka işitiyor ve gitmek istiyor.

Ve diğer mekanlar:

“Giresun’da gidilecek yer yok ki!” diyenleri burada tek tek susturabilirim aslında :) Çünkü Giresun‘da gidilecek çok harika mekanlar var, fakat tanıtımı yapılmıyor ya da kolay ulaşılabilir değil. Giresun Blog olarak hedeflediğim ilk işlerden biri de bu saklı kalmış güzellikleri gün yüzüne çıkararak sizlere sunmak. Bundan dolayı bütün hepsini bu yazımda sizlere sunamayacağım. Eğer Giresun Blog’u takip etmeye devam ederseniz, bu mekanlar ve daha fazlası hakkında bilgi edinebilirsiniz, benden söylemesi :)

TİREBOLU

Giresun‘un en şirin ilçesi olarak gördüğüm Tirebolu, gezilecek harika bir yer. Sahili ve otantik duruşuyla Karadeniz Bölgesi‘nin diğer ilçelerinde sıyrılan Tirebolu, çok da tarihi bir mekan aslında. Tirebolu‘ya gittiğinizde mutlaka Tirebolu Kalesi‘ne de uğramanızı tavsiye ederim. Gidemeyenler ise Tirebolu hakkında bilgi almak için nereyi takip edeceklerini artık biliyorlar :) O yüzden daha tekrar etmeyeceğim. Ayrıca Tirebolu Çayı‘nın da meşhur olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

İşte gidebileceğiniz (aklımda kalan ve yukarıda bahsetmediğim) diğer mekanlar; Andoz Kalesi, Espiye Yedi Değirmenler, Gelinkayası, Karagöl, Sis Dağı, Meryem Ana Manastırı, Zeytinlik Mahallesi, Şebinkarahisar Kalesi, Gogora Kilisesi, Espiye Yeniköy Mağarası, Şebinkarahisar Atatürk Evi Müzesi, Şebinkarahisar Taşhanlar, Seyyid Vakkas Türbesi, Ağanın Köprüsü…

Bunlar dışında Giresun‘un iç ve sahil kesimlerinde de birçok turistik mekanın bulunduğundan emin olabilirsiniz. İnşallah ilerleyen zamanlarda hepsini ziyaret edip, sizlere yazı olarak aktaracağım.

Giresun'da Nerede Konaklanır?

Evde kalsam, gelin misafirim olun derdim ama yurtta kalıyorum : ) O yüzden sizlere verebileceğim tek adres elbette ki oteller olacak. Giresun‘da ve ilçelerde bütçenize uygun oteller bulmak mümkün.

Gezi planınızın yoğun olduğu bölgeye yakın bir otel bulmak elbette daha faydalı olacaktır. Kalacak yer konusundaki araştırmanızı Trivago‘dan da yapabilirsiniz.

Ya da iletişim bölümünden bize sorun, ekibimiz mutlaka sizlere yardımcı olacaktır :)

Fatih Özdemir

İlginizi çekecek deneyimlerim ve yaşamım Fozdemir adı altında hayat buluyor.