Taormina / Sicilya Dosyası

Taormina, Sicilya'nın doğusunda, Messina'ya bağlı harika bir Orta Çağ kasabası. Adını da aldığı Taora Dağı'nın tepesinde konumlanmış durumda. Taormina, on bini biraz geçkin nüfusu ile çok küçük ama sahip oldukları ile çok büyük bir masal şehir. Tarihî şehir, yürüme mesafesinde iki şehir kapısı arasına kurulmuş. Burada tarih var, tablo gibi manzaralar var ve bunlara eşlik eden bir dev, halen aktif olan Etna Yanardağı var. Birçok ünlü ismin tercih ettiği ve Sicilya'nın incisi olarak bilinen Taormina için Goethe de "İtalya'nın anahtarı" demiş.

Şehirde havalimanı bulunmuyor bu nedenle ulaşım Catania'dan yaklaşık 1 saatlik otobüs yolculuğu ile veya yaklaşık 45 dakikada ulaşabileceğiniz tren yolculuğu ile olabilmektedir. Tren yolculuğu sonunda tekrar otobüse binmeniz gerektiği için pratik olan otobüs yolculuğudur. Taormina içine araç girişi olmadığı için şehrin dışında otobüsümüz park ediyor ve buradan shuttle ile şehrin yakın olan girişi, Messina Kapı'nın (Porta Messina) olduğu yere ulaşıyoruz. Araçtan inip kapıdan giriş yapıyoruz, artık buradan itibaren şehrin diğer ucunda yer alan Catania Kapı'ya (Porta Catania) kadar trafiğe kapalı olan ve kenti boydan boya geçen Corso Umberto ana caddesinin başlangıç noktasındayız. Porta Messina'dan girince gördüğümüz ilk meydan Piazza Vittorio Emanuele Badia. Sağımızdaki bina, 14. yüzyılda yapılmış olan Corvaja Sarayı (Palazza Corvaja).

Corvaja Sarayı içinde bulunan turist danışmadan aşağıdaki şehir haritasını alıp çıkıyoruz.

Sarayın yanında Chiesa di Santa Caterina (chiesa=kilise), kilisenin arkasında ise Teatro Odeon bulunuyor. Küçük tiyatro olarak adlandırılan Odeon'a o dönem sadece aristokratlar girebiliyormuş.

Tekrar meydana geldiğimizde karşıdaki okları takip ederek Antik Tiyatro'ya (Teatro Antico) gidiyoruz. (Giriş tam 10 €, öğrenci 5 €)

Meydana dönüyoruz, artık önümüzde, bizi diğer şehir kapısına (Porta Catania) kadar götürecek olan, trafiğe kapalı ana cadde Corso Umberto üzerindeyiz. Sağlı sollu güzel binalar arasından 9 Nisan Meydanı'na (Piazza 9 Aprile) ulaşıyoruz. Meydanda üç önemli bina bulunuyor, San Giuseppe Kilisesi (Chiesa di San Giuseppe), Kütüphane Binası (Sant'agostino) ve Saat Kulesi (Tower of the Clock / Torre dell'Orologio). Meydanın önündeki terasta insan kalabalığı dikkatimizi çekiyor, pek haksız da sayılmazlar hani, seyrettikleri manzara bu.

Deniz manzarasına doyduktan sonra tekrar Umberto Caddesi’nde yürümeye devam ediyoruz ve yine çok güzel bir meydana (Piazza del Duomo) ulaşıyoruz. Meydandaki en güzel bina Duomo di Taormina (Chiesa di S. Nicolo di Bari). Şehrin bu en büyük kilisesi, 1400 yılında eski bir kilisenin üzerine inşa edilmiş. Meydandaki çeşme ise şehrin simgesi konumunda.

Sonunda şehrin diğer kapısına (Porta Catania) ulaşıyoruz, burada tarihî kent bitiyor ama karşınızda tüm haşmeti ile bulutlar arasında Etna duruyor.

Dönüşte ise çok sayıda olan ve daracık sokakları ile keyifli arka ve ara sokaklara giriyoruz, bunu size de tavsiye ediyoruz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.