Uzaktaki Güzel Singapur

Malezya ve Endonezya arasında yer alan ve belki Uzakdoğu'nun en modern şehir devleti Singapur'dayız. 40 civarındaki adası ve 5 milyon civarındaki nüfusu ile Güneydoğu Asya'daki en küçük ülke olan Singapur, dünyanın en işlek limanlarından birine sahiptir. Sahip olduğu tropikal iklimi sayesinde her mevsim sıcak olması turizm açısından büyük avantaj sağlamaktadır.

Singapur "Aslan Şehir" anlamına gelmektedir, efsaneye göre Sumatra Adası Prensi burada aslan gördüğünü söyler ve bunun üzerine Singapur adı verilir. Günümüzde ülkenin simgesi olarak başı aslan, gövdesi balık olan Merlion Heykeli, Merlion Meydanı'nda bulunmaktadır. Balık gövdesi ülkenin deniz ve balıkçı bir ülke olduğunu, aslan başı ise aslanlar ülkesi olduğunu simgelemektedir.

Singapur şehri sokaklarında gezerken inanılmaz bir sakinlik ve huzur hissediyorsunuz, bunun en önemli nedeni ise muhtemelen kurallar ve yasaklar olmalı. Toplu taşıma araçlarında bir şeyler yemek, gece duş almak, sifon çekmemek, korna çalmak, yüksek sesle konuşmak... Belki en ilginci ise ülkede sakız satışının yasak olması. Turistler beraberinde sakız getirebiliyor ve çiğneyebiliyor ancak yere atmaları yasak.

Ülke nüfusunu ağırlıklı olarak Çinli, Malezyalı ve Hintliler oluşturmakta. Irkçılığın da çok ağır bir suç olduğu ülkede, farklı ibadet evlerinin yan yana olduğunu ve barış içerisinde yaşadıklarını görüyorsunuz. İngilizce genel ortak dil olarak çok yaygın kullanılıyor. Para birimi Singapur Doları (SGD) olup, 1 SGD=2,64 TL (10 Mart 2017)'ye denk geliyor.

Havalimanından şehre ulaşım: Ülkemizden Singapur'a THY veya Singapore Airlines ile direkt olarak yaklaşık 11 saatte yada diğer havayolları ile aktarmalı uçabilirsiniz. Singapur Changi Havalimanı şehre yaklaşık 20 kilometre uzaklıkta olup, 4 yıl üst üste dünyanının en iyi havalimanı ödülü almış. Singapur şehir merkezine metro, otobüs, taksi ve shuttle ile kolayca ulaşabilirsiniz. Havalimanında bulunan 3 terminal arasında ise ücretsiz tramvay hizmet vermektedir. Metro'nun East West Line (yeşil) hattının ilk durağı olan, havalimanındaki Changi Airport  istasyonundan istediğiniz her yere direk veya aktarmalı ulaşabilirsiniz. Metro haritasını incelediğinizde mükemmel bir metro ağı olduğunu göreceksiniz.

Şehir içi ulaşım: Toplu taşımacılık hizmetleri MRT (Mass Rapid Transit) tarafından verilmektedir. Metro ve otobüslerde kart sistemi geçerlidir. Her kişinin ayrı kullanması gereken "Ez-Link Card" alarak (12 SGD), istediğiniz kadar para dolumu yapıyorsunuz. MRT istasyonuna girdiğinizde, gideceğiniz hattın platformuna inmeden önce turnikede kartı okutuyor ve geçiyorsunuz, vardığınızda ise çıkarken tekrar okutuyorsunuz. Mesafeye göre ücret karttan düşüyor. Diğer bir kart ise turistler için geçerli olan "Singapore Touris Pass". Günlük (SGD-10), 2 günlük (SGD-16) ve 3 günlük (SGD-20) alabilirsiniz ve sınırsız kullanıyorsun ancak bu kartlar kullandığınız günün sonunda geçerliliğini yitiriyor yani ilk kullanımdan itibaren 24 saat geçerli değil.  Her bir kart için ayrıca 10 SGD depozit ödüyorsun ve kartı alışınızdan 5 gün içerisinde metrodaki bilet gişesine teslim edip depozitonuzu geri alıyorsunuz. Ez-Link karta verdiğiniz 12 SGD'nin ise iadesi yoktur. Tek kullanımlık bileti ise metro girişlerindeki makinalardan, çok kolay bir şekilde alıyorsunuz. Bunun için önce metro haritasına tıkla, gideceğin metro istasyonunu tıkla, kişi sayısı kadar bilet sayısını seç, toplam ücret ekranda görülecek. Paranı yerleştir, bilet ve para üstünü al, işte hepsi bu kadar. 1-2 istasyonluk mesafe 1,5 SGD, 4 istasyonluk mesafe 1,7 SGD. Daha uzun mesafeyi kullanmadığımız için bilgi sahibi değiliz.

Gezilecek yerler:- Şehrin kuzey bölgesinde görülmesi gereken iki turistik noktadan biri Botanik Park ve içerisindeki Orkide Bahçesi (Botanic Gardens ve National Orchid Garden). Botanik Park ücretsiz, Orkide Bahçesi girişi ise 5 SGD. UNESCO Dünya Miras Listesi'nde yer alan parkta gezerken zamanın nasıl geçtiğini anlayamayacaksınız. Ulaşım, mavi veya turuncu metro hattı ile istasyon "Botanic Gardens"

İkinci gezi noktası ise Singapore Zoo, River Safari and Night Safari. Biz zamanımızın tamamını Night Safari'ye ayırdık (giriş 45 SGD). Burası suni olarak yaratılmış ancak doğal bir park yani tüm hayvanlar doğal alanlarında serbest yaşıyorlar, biz ise elektrikli ve tekerlekli tren ile parkta yavaş ve sessizce ilerliyoruz. Güvenlik hendekler ve bizim göremediğimiz teller ile sağlanıyor. Ulaşım, kırmızı metro "Ang Mo Kio" istasyonda inip, 138 no.lu otobüs ile sağlanıyor. (www.nightsafari.com.sg)

- Şehrin kalbinin attığı yer turistlerin akın ettiği Merlion Meydanı (Merlion Square). Meydanda şehrin simgesi Merlion Heykeli elbette çok önemli ama karşımızda inanılmaz heybeti ile duran, mimari harikası Gemi Otel (Marina by Sands) bizi çok heyecanlandırıyor. Devamında bir kısmını görebildiğimiz Gardens by the Bay, onun devamında meşhur dönme dolap Singapore Flyer ve daha yakınımızda görünen bölgenin meşhur bitkisi Durian'a benzeyen Tiyatro Binası dikkatimizi çekiyor. Bu güzel kombini topluca panoramik olarak sonrasında da tek tek çok sayıda fotoğraflıyoruz. Burada uzun süre kalıyoruz çünkü gecesinin de en az gündüzü kadar güzel olduğundan eminiz.

Marina by Sands Otel'in meşhur havuzuna yalnız otelde kalanlar girebilmekte ancak seyir terasına çıkarak (23 SGD) bu güzel manzarayı yukardan da izleyebilirsiniz. Ulaşım için metro "Bayfront" Singapore Flyer, London Eye'den 30 metre daha yüksek ve 142 metreye çıkmakta. 30 dakika sürmekte ve ücreti 33 SGD'dir. Ulaşım için metro "Promenade" exit A'yı kulanabilirsiniz.

- Sadece meydanda değil civarında da pek çok güzelliğe şahit olduk.

- Sabırsızca yeni hedefimize yöneliyoruz, burası Gemi Otel'in hemen arkasında büyük bir alana yayılmış olan meşhur Avatar Bahçeleri olarak da bilinen Garden by the Bay. Tamamını gezmek belki tüm günümüzü alabileceği için biz çok merak ettiğimiz Cloud Forest bölümünü tercih ediyoruz çünkü burada dünyanın kapalı alanda bulunan en büyük şelalesi (42 metre) ve yağmur ormanını görmek istiyoruz. Kişi başı 16 SGD ödeyerek içeri giriyoruz ve şelale karşısında donup kalıyoruz. Asansör ile en yukarı çıkıp yaya yolundan aşağıya doğru inerken gördüklerimize inanmakta zorlanıyoruz.

Kapalı alandan çıkıyoruz ve parkı gezmeye başlıyoruz. Turistleri memnun edebilmek için tüm ayrıntılar düşünülmüş. Gezi boyunca ağzımızdan "adamlar bu işi biliyor, helal olsun"  cümleleri çıkıyor. Ulaşım için metro "Bayfront" exit B ve Dragonfly Köprüsü'nü kullanabilir ya da metro "Marina Bay" exit B ve 400 numaralı otobüsü tercih edebilirsiniz.

- Singapur'da, yaklaşık 2 kilometre uzunluğundaki, dünyanın en ünlü caddelerinden olan Orchard Road mutlaka görülmeli. Çok sayıdaki AVM ve cadde üzerindeki lüks mağazalar ile ışıl ışıl bir cadde. Caddede aynı zamanda Peranakan Museum, Singapore Art Museum, St.Joseph's Church ve Saint Peter and Paul Church bulunuyor. Ulaşım için kırmızı metro "Orchard" "Somerset" veya "Dhoby Ghaut" üzerinden gidilebilir.

- Ülke nüfusunun çoğunluğunu oluşturan Çinlilerin oluşturduğu Çin Mahallesi (Chinatown) alış veriş yapmak isteyenlerin mutlaka gitmesi gereken bir bölge. Burada sıkı pazarlıkla en uygun alışverişi yapabileceğiniz gibi kısa aralıklarla konumlamış ibadethaneleri de ziyaret etmelisiniz. Özellikle Sri Mariamman Temple görsel anlamda çok güzel. Hemen yakınında ise Çin Mahallesi Kültür Mirası Merkezi (Chinese Heritage Center) ziyaret edebileceğiniz bir müze (giriş 10 SGD). Ulaşım için mor veya mavi metro "Chinatown" hattını kulanmanız gerek.

-Chinatown sonrası gittiğimiz Küçük Hindistan Bölgesi (Little India) bizde hayal kırıklığı yarattı. Ana caddesi Serangoon Road boyunca yürüdük, cadde üzerinde gördüğümüz Sri Weeramakaliamman Tapınağı dışında ilgimizi doğrusu hiç bir şey çekmedi. Çarşılarını ise Chinatown ile kıyaslamak mümkün değildi. Şehirde uygulanan kurallar ve yasaklar, özellikle hijyen anlamında, sanırız burada uygulanmıyor diye düşünüyoruz.

Üç günlük Singapur gezimizde gördüklerimiz bunlardı ama planlarımızda olmasına rağmen Sentosa Adası'na gidememek bizi üzdü. Ada ile ilgili ön çalışmamızı özenle saklayıp, ileride kullanmayı temenni ederek hayran olduğumuz Singapur'a veda ediyoruz.

Diğer gezi yazılarımız için    http://haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.