Luksor Gezi Notları

Mısır Günlükleri - Luksor 5. Gün
Erkan KulaksızErkan Kulaksız15.03.2018

Sabah 06.00 gibi Luksor otobüs durağında indim. Durak, tren istasyonuna çok yakın. Trene güvenip onunla gelseydim yine aynı yerde inecekmişim ama kim bilir ne zaman. Vakit sıkıntınız yoksa ve bilet bulabilirseniz treni…

Gizemli Luksor
Nagihan İnceNagihan İnce04.07.2015

Ani bir kararla ve hiçbir ön araştırma yapmadan balayı tatili için eşimle birlikte Mısır’a gitmeye karar verdik. Konaklamayı deniz-kum-güneşin tadını çıkaracağımız Hurghada’da yaptık. Hurghada hakkında bahsedeceğim bir…

Gizemli Mısır'ın Gizemli Şehri Luksor
UFUK AKKUŞUFUK AKKUŞGold Yazar16.04.2015

Uzun süredir sürekli olarak ertelediğim gizemli Mısır’ın daha da gizemli olan bir başka şehri Luksor’u ve burada bulunan dünyanın en büyük açık hava müzesini ziyaret zamanı geldi ve aldım sırt çantamı çıktım yollara.

Krallar Vadisi ve Tutankamun
HÜSEYİN YILMAZHÜSEYİN YILMAZEditör15.08.2011

Karnak ve Luxor’un karşısında bulunan Krallar Vadisi, Mısır’da mutlaka görülmesi gereken yerlerden. Krallar Vadisi’nin bilinen diğer adı ise Ölüler Kenti. Ölüler Kenti adının verilme sebebi ise burad...

Mısır'A Hayat Veren Nil ve Kutsal Tapınaklar
NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZEditör11.08.2011

Nil nehri üzerinde nehir gemileri ile Luxor’a doğru yol alıyoruz. Kenarları yemyeşil olan Nil nehri, Mısır’a hayat veriyor. İlk olarak Karnak (Amon) Tapınakları’na geliyoruz. Karnak tapınakları M.Ö. 14. ve 13. yy.larda…