HAFTA SONU YAKIN YÖRELERE GEZİ ROTALARI

1057309 Oca 2017Gezi Notu
nevinsalmannevinsalmanGold Yazar09 Oca 2017105730 Yorum

Birçok kez sizlere şehrin kalabalığından biraz uzaklaşarak keyifli bir hafta sonu geçirebileceğiniz birkaç yöreyi anlatmıştım. Birkaçını hatırlayacak olursak: Taraklı, Göynük, Bolu, Abant, Yedigöller, Fethiye Yeşil Üzümlü.

Bu kez rotamızda tarihi kentimiz Bursa ve yakınlarındaki tarihi köyleri Cumalıkızık, Uluabat Gölyazı Köyü, Trilye var.

Bursa

Biz yılbaşını bahane ederek, hem kısa bir tatil yapalım hem de dostlar bir arada olalım istedik, tabi yeni yıla yeni anılarla ve birkaç güzellik katarak girmek de çok hoş ve keyifli. Yeni bir yıla eski ve tarihi bir kentte girmek de hoş değil mi? Çevrede görülecek gezilecek çok yer var, Kısacası, keyifli bir yolculuk için yine yollardayım, kara, kışa ve gribe aldırmadan..

Bursa-1

Bursa şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Blue Detached House, Bursa Apartment, Bursa House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Red House, Apartment in Bursa gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Odak Konaklama, Nehir Residence, Bursa Guest House tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bursa aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tabii bizim yeni yıl tatili için planladığımız bu kısa gezi, herhangi bir hafta sonu, yoğun iş temposuna ara verip şehirden uzaklaşmak istediğinizde de yapabileceğiniz bir rota. İsterseniz üç günlük bir hafta sonuna sığdırabilir veya yakın bir şehirde iseniz bu yerleri tek tek pazar günleri de gezebilirsiniz. Böylece tarih içinde bir yolculuk yapacak hem de Dünya Mirası yöreleri gezeceksiniz. Nasıl mı?

Bursa-2

İşte yaptığımız rota ve program; cuma sabah erkenden yola çıkıp Bursa’ya geldiğinizde doğruca tarihi kent Cumalıkızık’ın taş sokaklarında, renk renk evlerin arasında dolaştıktan sonra Uluabat Gölü kıyısındaki tarihi Rum köyü Gölyazı’ya giderek köy etrafındaki yıkık dökük de olsa surların arasında, tarih içinde gezebilirsiniz. Yemeğinizi de isterseniz Cumalıkızık’da köy kadınlarının doğal ürünlerle yaptığı gözleme, mantı ile atıştırarak veya Gölyazı’da göl kenarında göl balığı yiyerek keyif yapabilirsiniz.

Bursa-3

Bursa’da bir termal otelde konaklayarak şifalı sular da günün artısı olabilir. Biz Botanik Parkı içinde, hem şehrin merkezinde ama kalabalık ve gürültüsünden uzak, hem de doğanın tam ortasında, bol oksijenli bir otel tercih ettik. Tarihe tanıklık etmiş 17. yüzyıla ait eski bir konak ve çiftlik evi, aslında uygun olarak yeniden inşa edilmiş.

Bursa-4

İkinci gün, öğlen meşhur İskender Kebabı şehrin en eski ve tarihi dükkanda yemeyi de ihmal etmeden, Bursa içindeki tarihi eserleri geziyoruz. Bursa denince hepimizin aklına ilk gelen Uludağ, kestane şekeri veya kebaptır, oysa bu tarihi kentimiz hanları, hamamları, çarşıları, cami ve türbeleri ile görülecek sayısız esere ve derin bir tarihe sahip. Bursa’ya giderseniz mutlaka görmeniz gereken sayısız tarihi yapıları bir güne sığdırmak kolay değil elbette, gezebildiğiniz, görebildiğiniz kadarıyla bile büyüleneceksiniz.

Bursa-5

İşte pazar oldu bile, kısacık tatilimizin son günü. Bursa’ya yarım saat mesafedeki Mudanya’dan feribotla döneceğiz İstanbul’a. Ama dönüş yolunda bizi tarihi bir köy daha bekliyor, Marmara Denizinin kıyısında, sevimli, şirin mi şirin, tarihi bir köye uğrayacağız, bol bol vakit de var, feribot 18:00'de. Bu köy Trilye ya da Zeytinbağı. İlçeye 10 kilometre mesafede, oldukça virajlı bir yol... Ama müthiş manzaralar eşliğinde, müziğimizi de açıp keyifle yol alıyoruz, keyifle geziyor, keyifli bir balık salata yiyerek gezimizi sonlandırıyoruz.

Bursa-6

Şimdi bu yöreleri birlikte detaylıca gezelim mi? Eminim siz de bu yöreleri çok sevecek ve bu geziyi hemen yapmak isteyeceksiniz. Biz kışın ortasında karlı ve çok soğuk günlerde yaptık ama yine de çok keyif aldık. Ben bahar aylarında buralara tekrar gelmeyi hemen planlarım arasına aldım bile...

İlk durağımız Cumalıkızık… Bir Unesco Dünya Mirası...

Bursa şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; İstanbul: Giriş Biletlerini İçeren Topkapı Sarayı ve Harem Turu (64.78 €), Ayasofya Kabul Biletleri ve Kısa Karşılama Yürüyüşü (25.91 €), İstanbul: Tam Gün İmparatorluk ve Asya Küçük Grup Turu (65 €), İstanbul: Türk Eğlence Boğaz Gecesi Cruise (35 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.