İspanya'nın Az Bilinenleri: Alicante

Valencia'nın güneyinde bulunan harika bir sahil şehri Alicante'deyiz. Tarih boyunca Yunan, Kartaca, Roma ve Arap medeniyetlerine de ev sahipliği yapmasında dolayı önemli tarihî yapılara sahiptir. Uzun kumsalları, temiz denizi ve iklimi ile de harika bir sahil şehridir. Yaklaşık 350 bin yerleşik nüfusu ve hem kültür hem de tatil turizmi ile her daim canlıdır. Ülkemizde çok bilinmese de aslında İbiza ve Mallorca ile birlikte İspanya'nın en popüler tatil beldelerindendir. İbiza ve Mallorca genelde turistlerin akınına uğrarken, Alicante daha çok İspanyol tatilcilerin gözde yeridir ve haliyle diğer ikisine göre fiyatlar daha uygundur.

Şehre ulaşım: Şehre yaklaşık 12 kilometre uzaklıkta yer alan havalimanına ülkemizde direkt uçuş bulunmamaktadır. Valencia 2 saatlik mesafede, Madrid'den ise uçak, otobüs veya trenle ulaşım mümkündür. Havalimandan şehir merkezine taksi ve otobüs çalışmaktadır. C-6 No.lu mavi otobüsle, 3,85 € ücret karşılığı, 20 dakikada şehre ulaşılmaktadır.

Şehir içi ulaşım: Otobüs, tramvay, taksi ve bisiklet ana ulaşım araçlarıdır ancak turistik noktalar yürüme mesafesindedir. Günlük 8 € olan kart ya da para yüklenebilen kartları tercih edebilirsiniz.

Gezilecek yerler: Şehirde nerede olursanız olun, başınızı kaldırdığınızda göreceğiniz Santa Barbara Kalesi yani Santra Barbara Castle şehrin simge yapısıdır. Benacantil Dağı'nın tepesinde yer alan kale, 9. yy.da Müslümanlar tarafından yapılmış ve İspanya'daki Orta Çağ kalelerinin en büyüğüdür. Şehir merkezinde sahile yakın konumda bulunan asansör (Ascensor al Castillo de Santa Barbara) ile ulaşımı çok kolaydır. Kale içi yapılar ve harika manzara nedeni ile yarım gününüzü geçirebilirsiniz.

Kale gezisinden sonra asansörle sahile inip sağdan şehre doğru yürüdüğünüzde Santa Maria Kilisesi'ne (Basilica of Santa Maria) ulaşacaksınız. 14.yy.da Araplar tarafından cami olarak inşa edilmiş ve sonradan kiliseye dönüştürülmüştür. Girişi ücretsiz ama fotoğraf çekimi yasaktır. Kilisenin hemen devamında ise iki kubbesi ile dikkatinizi çekecek ihtişamlı yapı Belediye Binası'dır (Ayuntamiento).

Belediye Binası'nın karşısındaki ara yoldan sahile çıktığınızda bir yanınız beyaz kumları ile meşhur Postiguet Plajı yani Playa del Postiguet, diğer yanınız ise lüks yatların demirlediği Marina'dır.

Deniz kenarında bir süre dinleniyoruz. Şehir yönüne döndüğümüzde karşımızda şehrin en güzel mimari yapısı, Casa Carbonell duruyor. Buradan başlayarak Explanada de Espana'da yani müthiş mozaiklerle renklendirilmiş yürüyüş yolunda ilerliyoruz. Yolun sonunda şehrin en ünlü parkında (Parque de Canalejas) bugüne kadar bizim gördüğümüz en büyük kauçuk ağacına hayran kalıyoruz.

Parkın yanındaki Canalejas heykelinin karşısından şehir içine geçiyoruz. Şehir içinde caddelerde bir süre geziniyoruz ancak anlıyoruz ki şehrin kalbi sahilde atıyor. Size son olarak Arkeolji Müzesi'ni (Archaeological Museum of Alicante) görmenizi öneriyoruz. Kalenin eteklerinde yer alan müzeye 02 No.lu otobüs veya tramvay ile ulaşabilirsiniz. Yaklaşık 10.000 farklı parça ile şehirdeki en önemli müzeyi, 3 € ücretle gezebilirsiniz.

haydigeziyoruz

Biz Dilek ve Bora Aydoğdu, gezmeyi seven iki gezginiz. Dilek emekli öğretmen, Bora emekli askeri öğretmendir.