Özgürlükler Adası İbiza

Bahar olunca insanın içi kıpır kıpır oluyor. Hep bir yerlere gitmek isteği varken içinizde, bahar aylarında sanki bu istek daha da bir artıyor. Yeni yerler keşfetmek, yeni insanlar tanımak çok önemli. Hep Ibiza’ya gitmek istiyordum. Bunun sebeplerini az çok tahmin edersiniz. Doğa güzel, deniz nefis, gece hayatı muhteşem…

Tabii benim için bir sebebi daha vardı İbiza’ya gitme isteğimin. Bir kış boyunca haftanın 3 günü İspanyolca öğreniyordum. Dolayısı ile İbiza pratik yapmak için de en ideal yerlerden biriydi benim için.

Yaz yaklaşıyor. İçinde bir yerlere gitme isteği bir türlü durmuyor ve o anlardan birinde erkek arkadaşım müthiş teklifini yapıyor; “Perşembe – Pazar İbiza’ya gidelim mi?” İşte budur diyorum. Hem en çok istediğim yere, hem de en çok birlikte gitmek istediğim kişiyle… Daha ne olsun:) Büyük bir heyecanla biletler alınıyor, valizler hazırlanıyor ve Atatürk Havalimanı’ndayız. Sanırım benden mutlusu yok…

İbiza’ya direkt uçuş olmadığı için Frankfurt aktarmalı olarak uçuyoruz. Tabii aktarma 2-3 saati bulunca haliyle biraz yorulduk. Ancak yorgunluk gibi bir kelimeyi ikimiz de hayatımızdan 4 günlüğüne çıkartıyoruz. Çünkü İbiza geceleri, çılgın eğlenceler, masmavi deniz, muhteşem kumsallar ve romantik bir tatil bizi bekliyor.

Balear Adaları'nın gözdesi: İbiza

Eveeet, sonunda İbiza’dayız. Adı Arapça “Yabisah” kelimesinden gelmektedir. Bunun sebebi ise Ortaçağ'da önemli bir süre Müslümanlar’ın yönetiminde kalmış olmasıdır. Katalanca adı ise "Eivissa".

İbiza, İspanya yönetimindeki Akdeniz’deki Balear Adalarında yer alan bir ada. Aslında buraya sadece ada demek çok doğru değil, özgürlüklerin sonuna kadar yaşandığı, romantik bir ada burası.

Adadaki en önemli şehirler Ibiza Town, Santa Eularia del Rui ve Sant Antoni de Portmany.

Adanın en popüler bölgesi: Ibiza Town

Havaalanında pasaport kontrolden geçtiğimiz gibi en popüler bölgesi olan Ibiza Town’a gidiyoruz. Konaklamak için bir çok seçenek var burada. Mesela en büyük otellerden biri Insotel Fenicia Prestige Thalasso. Ancak biz burada kalmadık. Daha butik, daha romantik bir seçenekten yana kullandık tercihimizi; Agroturismo Atzaro Ibiza. Herkese de tavsiye ederim.

İbiza, gece hayatını sevenlerin vazgeçilmezi

İlk akşam otele yerleştiğimiz gibi “yorgunluk” kelimesini dağarcığımızdan silerek kendimizi gecenin kollarına bıraktık. İbiza sadece İspanya’nın değil, sadece Avrupa’nın değil, dünyanın en önemli tatil ve eğlence merkezlerinden. Nasıl bir eğlence mi? Sabahlara kadar devam eden partiler, dünyaca ünlü DJ’lerin performanslarının olduğu gece kulüpleri, mükemmel restoranlar ve şık insanlar… Dolayısıyla burası senelerdir eğlenmeyi sevenlerin vazgeçilmezi haline gelmiş bir yer. Ve ben buradayım üstelik yalnız değil, sevgilimleyim.

İbiza’nın en ünlü gece klüpleri

İbiza’nın en ünlü gece klüpleri Space, Pacha, Privilege, Eden ve Amnesia. Tabii bunlara eklenecekler mutlaka vardır. Benim aklımda kalanlar bunlar. Biz ilk olarak arkadaşlarımızın da önerisi üzerine Pacha’ya gittik. Muhteşem müzik, muhteşem ambians, muhteşem şovlar…

Oradan saat kaçte çıktık hatırlamıyorum bile ama çok mekan dolaştığımızı biliyorum. Hatta o kadar dolaştık ki, “acaba kumsalda bir yerde mi uyusak, otele yürümeyelim” gibi konuşmalar bile yaptık. Ama tabi o romantik otel bırakılıp ta kumsalda uyumak da olmaz. Kuzu kuzu otelimize gittik. Belki bir belki iki saat sonra ertesi güne uyandık.

İbiza'nın en meşhur plajları

İbiza meşhur plajlarıyla da ünlü. Bu plajlar arasında en popüler olanları ise Bora Bora Plajı, Salines Plajı ve Sant Antoni Plajı.

Her bir plajda gün boyu partiler devam ediyor. Akşam saatlerinde partiler ve eğlence hızını arttırıyor.

Biz ilk olarak Bora Bora plajında bir yürüyüş biraz deniz güneş yaptıktan sonra, yatların yoğun olarak tercih ettiği biraz daha lüks olan Salines plajına gittik. Burada birer akşam üstü içkisi sonrasında gün batımını izlemek üzere Sant Antoni Plajı’na geçtik. Burası özellikle sevgililer için birebir. Herkes aynı bizim gibi kayalıkların üzerinde güneşin batışını izliyor. Nefis bir günbatımı ve şarap… Ve de huzur tabii ki.

Ancak tahmin edersiniz ki bu huzur çok sürmüyor akşam saatlerinde yine soluksuz bir gece hayatı başlıyor. Çünkü bu adada geceler dolu dizgin yaşanıyor.

Formentera Adası

Bir sonraki günümüzde merkeze sadece yarım saatlik mesafedeki Formentera Adası’na gidiyoruz. Her saat başı kalkan feribotlardan birine binerek ulaştığımız ada birbirinden güzel yatlara ev sahipliği yapıyor. Ibiza adasındaki karmaşadan sonra burası çok daha doğal ve sakin geliyor bize de. Tüm günü bu adadaki bakir plajlarda geçiriyoruz.

İbiza’ya dönüşümüzde, sakin başlayan güne sakin devam edelim diyoruz bu nedenle rota belli: Cafe Del Mar. Bu meşhur kafenin terasından hem dünyanın en güzel gün batımını izliyor, hem de chill-out müzik dinleyerek ruhumuzu dinlendiriyoruz.

Bu muhteşem ambiansa ise Akdeniz mutfağı eşlik ediyor. Zeytinyağlı mezeler, tapas, paella, deniz mahsulleri ve nefis şaraplar…

Son günümüzde ise sabah İbiza sokaklarındaki renkli hediyelik eşya dükkanlarını turluyoruz ve ardından Migjorn Ibiza Resort Apartments&Spa’da masaj yaptırmaya gidiyoruz. Rüya gibi…

Eğer gece eğlencelerinden çok haz etmiyorsanız, burası size göre olmayabilir. Gece eğlencelerinin bir numaralı kişisiyseniz “eyvah 72 saat uykusuzluk mu?” endişesi taşıyorsanız taşımayın. Gün içinde kumsalda, spa’da vakit geçirerek bu dengeyi kolaylıkla kurabilirsiniz.

Balear Adaları'nın en büyüğüMallorca olsa da, Ibiza özellikle son 30-35 senedir eğlence hayatı ile ön plana çıkarak dünyaca tanınır hale gelmiştir. Gerek arkadaş grubu gerekse sevgili ile gidilecek en ideal yerlerden olan İbiza’yı özellikle yaz aylarında ziyaret etmenizi şiddetle öneririm.

GÖZDE PEKER

Teemuz ayı 1980 doğumluyum. En büyük tutkum gezmek ve keşfetmek. İspanyolca'ya bir ilgim olduğu için favori destinasyonlarım Latin kökenli ülkeler.