Ya! Ya! Ya! Şa! Şa! Şa! Romanya (1. Bölüm)

Bu yazı Gezimanya üyesi alikettup tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Yola ihtiyacım vardı. 10 günlük tatil zamanında yetişti. Cuma günü iş çıkışı Romanya’ya doğru sürmeye başladım.

Bükreş

İlk molam Danamandıra’da oldu.

Bükreş-1

Kızılağaç köyünde akşam oluyor.

Bükreş şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Paintings Mario, Colosseum Residence, Ostasilor Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri New Green Apartment Studio 1, Sky Studio - Ultracentral, Central Park Apartments. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Classy Scala Studio, Grand Accommodation Apartments, Panorama Studios Old City Center 38 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz X Hostel Bucharest, Antique Hostel, Friends Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bükreş aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Hava kararırken, ilk durağım olan Cehennem Şelalelerine vardım. Motoru yukarıda bırakıp, vadiye indim, karnımı doyurdum, kayaların üzerine matımı serdim, uyku tulumuma girdim, yıldızları seyrederek uyudum. Böylece; doğada güvende hissetmeyi, zihnimi ve ruhumu yatıştırmayı öğreniyorum.

Bükreş-2

Bilirsiniz, temiz havada az uyku yetiyor. Gün aydınlanmadan uyandım. Acele etmeden toparlandım, motorun yanına çıkıp, vadiye karşı kahvaltı ettim.

Bükreş-3

Sonra ver elini Demirköy Hudut Kapısı. Balaban, Sarpdere… Malum bayram tatili. Ben diyeyim 3 kilometre siz deyin 5 kilometre sınır kuyruğu... Motorla olmanın avantajı ile kuyruğu pas geçip kapıya vardım, görevliler önden buyur etti, sınırı geçtim. İşte güzelim Bulgar elindeyim. Bu defa ülkenin doğusu, Karadeniz kıyısı boyunca bir rota tutturdum. Burgaz, Sunny Beach, Varna, Balçık, sonra kuzeybatıya doğru, Silistre.

Sunny Beach’in çıkışında, mola yerinde karşılaştığım aileye selam ederim... Türkiye’den Bulgaristan’a tatil için gidiyorlardı. Sağ olsunlar, var olsunlar; yengenin pişirdiği köftelerden, böreklerden ısrarla ikram ettiler, ne de güzel geldi, yanıma yolluk meyve bile verdiler. İletişim bilgilerimizi almak aklımıza gelmedi, Avcılar’da oturuyorlar, belki bir gün denk geliriz yine.

Silistre’ye yaklaşırken, atıklardan yapılmış harika bir açık hava sergisinin içinden geçtim. Aşağıdaki fotoğraf atıklardan eserler sergisi.

Bükreş-4

Buralarda yol genelde düz gidiyor. Gün batımına Tuna üzerinde, teknede denk geldim. Dürdüğüm nevale ile hazırladığım akşam yemeğini yerken seyreyledim Tuna’yı.

Bükreş-5

Feribot ödemesi çıkışta yapılıyor, kredi kartı ile ödeme de mümkün.

Karanlıkta Bükreş’e doğru sürmeye başladım. Tuna yakınları bol sinekli. Göz hizasında, yola paralel, hayalsi sisler ve çiğler eşliğinde, akşam olmasına rağmen ışıkları yanmayan köylerden geçe geçe sürdüm. Yolların kenarında top oynayan, scooter’ına binen, gelene geçene bakan çocuklar var.
Bükreş’e vardım. Ertesi sabah çok yorgun hissediyordum. Bu sadece son 1 günkü yolun yorgunluğu değildi elbet, son zamanların, şehrin yorgunluğu idi. Kılımı kıpırdatasım gelmedi. Sadece uzanıp dinlenmek istiyordum. Bu nedenle burada 1 gece kalmayı düşünürken, ev sahibi arkadaşımın anlayışı ile 2 gece kaldım. Ev, Bükreş’in eski şehrinin hemen yakınında sakin bir mahaldeydi. Bu kadar yakınken ertesi gün kalkıp eski şehir ve bir kısım Bükreş’i gezdim gördüm.

Bükreş-6

Bükreş’te ilk durak; yanlış adres

Bükreş-7

Konak

Bükreş-8

Bu yolculuğa çıkarken kamp ağırlıklı konaklama düşünüyordum, beni çeken Romanya’nın yeşili, doğası idi. Ama yol başka şeyler getirdi. Bir kere bile çadırımı kurmadım. Ama çadırda kaldım mı, kaldım.

3. günün şafağında yeniden yola koyuldum. Sinaia'ya doğru, belki de Romanya’nın en güzel şatosu olarak bilinen Peleş Şatosu’nu görmeye. Çok erken varmıştım, henüz bilet gişesi açılmamıştı. İçeri girmeye de çok hevesli değildim. Bahçe, avlu ve dış görünüşü yeterince tatmin ediciydi. Burada Facebook’ta ilk canlı yayınımı denedim. Eğlenceli idi.

Bükreş-9

Bu aşağıdaki gördüğünüz fotoğraftaki de hemen yakınındaki Pelisur Şatosu.

Bükreş-10

Oradan, kıvrıla kıvrıla Braşov’a indim.

Bükreş-11

Braşov’dan da Bran Şatosu’na.

Bükreş-12

Transilvanya’ya gelip de Kont Drakula’yı ziyaret etmemek olmaz dedim. Aslında olur mu olur. Bran Şatosu, Romanya’da gördüğüm en kalabalık turistik yerleşim yerlerinden birinde. Kendimi hemen kasabanın çıkışına attım, kale ile uzaktan hatıra fotoğrafı çektirip (fotoğrafımı Türkiye’ye gelmeyi düşünen bir İngiliz motorcu çekti, sağ olsun) Prapestil Zarneşti Ulusal Parkı’na doğru sürdüm.

Bükreş-13

Bükreş-14

Burada biraz yürüyüp birkaç saat dinlendikten sonra Campulung’a doğru devam ettim. Arada yağmur çiseliyordu. Bu yol, özellikle Fundata, Fundatica civarı çok güzel. Tepeden kıvrıla kıvrıla devam ediyor, köylerin arasından geçiyor. Yolun iki yanı da seyirlik yamaçlar bulunuyor. Hatta o kadar güzel geldi ki bana kendi kendime “ya, acaba Transfaragaşan abartılmış olabilir mi böyle bir yol varken” diye düşünüyordum. Yol kenarından, deriye sarılmış güzel bir peynir aldım, gezim boyunca yufkaya sarıp yedim durdum. Fundata civarından bir fotoğrafım ise aşağıda.

Bükreş-15

Bükreş-16

Evvel yükseklerde idi…

Bükreş-17

…düze indi şimdi gönlüm.

Ertesi gün Transfagaraşan’ı güneyden kuzeye geçmeye karar verdiğimden başlangıç noktası olan Curtea de Argeş’e varmaya çalışıyordum. Domneşti civarında beton asfalt, bol yamalı bir yolda, karanlıkta, mecburen düşük hızda sürdüm. Bu kadar yavaş gitmek, ev sahibimi bekleteceğim için canımı sıkıyordu ama yolun durumundan ötürü yapacak bir şey yoktu. Curte de Argeş’e yorgun bir halde saat 21.00'e doğru vardım. Ev sahibimi arayıp “Ben geldim” dedim veee henüz gelmemiş olduğumu, evinin yaklaşık 45 kilometre daha ötede, Ramnicu Valcea’da olduğunu öğrendim. Yapacak bir şey yoktu, oraya sürdüm. İyi ki sürdüm; dünya tatlısı, çok misafirperver, gördüğüm en iyi niyetli, ruhu en ince ve güzel insanlardan biri ile tanıştım. Su gibi akan doyamadığımız bir sohbetten sonra o işine gitti ben de yatmaya.

Yazı dizisinin ikinci bölümünü buradan okuyabilirsiniz.
​Yazı dizisinin üçüncü bölümünü buradan okuyabilirsiniz.
Yazı dizisinin dördüncü bölümünü buradan okuyabilirsiniz