Cüceler Diyarı Wroclaw

Polonya diyarının şirin bir şehridir. Çekya sınırına yakın bulunan ve tarihten gelen çok kültürlü yapısı ile bilinen bu şirin Leh vilayetini seyahat güzergahlarınıza dahil etmenizi tavsiye ederiz.

Polonya’nın dördüncü büyük şehri olan Wroclaw, ziyadesiyle yeşil sayılacak bir şehirdir. Genç nüfus ile ,öğrenci şehri olması ile enerjik ve renkli bir kent görünümü mevcuttur.

Wroclaw’da bir adet Atatürk Lisesi olduğunu biliyor muydunuz? Ben de bilmiyordum. 2007 yılında olan sel felaketi sebebiyle, kullanılmaz olan bir okulu Polonya Türk iş adamları derneğinin tadilat yaptırması münasebetiyle okula; Kurucumuz Ulu önder Atatürk’ün ismi verilmiştir. Gurur verici bir olay daha (görme fırsatım olmadı, zira ben de bunu seyahatten sonra öğrendim).

Şehir içinde dolaşırken birden yolunuza çıkacak cüceler ile yüzünüzde tebessüm oluşacaktır. Yüzlerce olduğu ifade edilen bu cüceler şehre serpiştirilmiş. Bol bol fotoğraflarını çekebilir, anılarınıza yenilerini ekleyebilirsiniz. Farklı farklı hikayeleri olan bu cüce mevzusunu ise yerel insanlara sorarak dinleyebilirsiniz.

2016 Avrupa Külür Başkenti olan Wroclaw’a otobüs ile gidecek olursanız; otogarı bir avm alt katında olduğuna şahit olacaksınız. (Ben daha önce böyle bir otogara şahit olduğumu hatırlamıyorum.) Çok hoşuma gitti açıkçası. Bizim şehirlerimizde biraz dışarıda olan garajlara gidip bir de oradan şehir merkezine geçmek durumlarını düşününce; Wroclaw’da bulunan garaj çok işlevsel geldi.

Para birimi Zloty olan Polonya bizim için çok pahalı sayılmayabilirdi belki; lakin şimdilerde mazlum Liramız Dolar (6 TL'leri geçti bu günlerde) ve Euro karşısında (7 liraları geçti) ziyadesiyle erimekte, ezilmektedir. Bu sebeple para ve bütçe işini ciddiye almak gerek.

Market meydanı; renkli evlerin, güzel mekanların çevrelediği ve şehrin en popüler ve uğrak noktasıdır.Kendi lisanlarında ise Rynek şeklinde tabir edilmektedir. Güzel ve renkli  fotoğraflar çekmek için market meydanında zaman geçirebilirsiniz. Şehrin önemli sembollerinden olan belediye binası da bu meydandadır. Bulunmaktan keyif alacağınız bir muhittir.

Bir diğer tavsiye noktamız ise Hala Targowa, nam-ı diğer kapalı pazar. Gündelik yaşamı sıradan insanları ve yerel hayatı fiyatları ile beraber gözlemleyebileceğiniz bir mekan. Çiçekten sebzeye, fotokopiciden hediyelikçiye bir çok şeyler sunan pazar yeri. Canınız kendi kültürünüzden birşeyler çekiyorsa tabi ki onlara da erişmek burada mümkün. Zira Erasmus eğitimi için buraya gelmiş kızlarının peşine takılan bir çift gelip burada ufak bir dükkan işletiyorlar. Baklavamız mevcut, kahvemiz mevcut peynirimiz mevcut. Hiçbir şey cazip gelmese de, bayrağımız mevcut!

Catedral St. John the Baptist ise görülmeye değer bir ibadethane. Sakin sokakları, temiz Arnavut kaldırımlı yollarında yürüyüş yapabilirsiniz; aşıklar köprüsüne siz de bir kilit asabilirsiniz ((:

Tumski Most isimli köprü yine kendince özel noktalardan bir tanesidir.

Deniz, göl ve nehir; bulunduğu mekana ruh ve karakter katan unsurların başında gelir. Wroclaw’da bulunan nehir de yine buraya anlam katan, renk katan bir değerdir. Yazın nehir civarında park ve alanlarda insanlar vakit geçirirler. Güzel havaları buralarda değerlendirirler.

City beach diye tabir edilen plajda ise yazın insanlar vakit geçirir birşeyler yer  içer ve sahilde  oturup sohbet ederler. Gittiğiniz döneme göre buralara uğramakta fayda var.

Wroclaw Multimedia Fountain (Wrocławska Fontanna) büyük konser alanına sahip olan yer. Sosyalleşmek adına gidilesi bir başka mecra. Yazın bir sürü insanın civarında dolandığı,aperatif yiyecek ve içeceklerin satıldığı sulu gösterilerinin olduğu sulu park.

Velhasıl sevgili seyahat seven seyyahlar; yeni bir şehir, yeni hatıralar, güzel dostlar, şirin tatil için gidilesi görülesi bir Leh diyarıdır. Belki bir kez size yeter belki benim gibi birde fazla yolunuz düşer. İnsanı iyi, şehri sosyal, gece gezmeleri renkli ve Türk yemeklerinin bol bol bulunduğu Wroclaw’ı yerinde incelemenizi tavsiye ederim.

Birkaç tane daha fotoğraf ekliyorum. Tüm kareler tarafımdan çekilmiştir ve bir kısmı geçen yıldan ve güzel havada yapılan seyahatten; bir kısmı ise bu yıl yapılan serin ve yağmurlu seyahattendir.
Seyahati bol ve güzel günler diliyorum.
Seyahat eden sıhhat bulurmuş.
*Gezimanya ailesinin hediye ettiği ve ismimin yazılı olduğu tişörtü de keyifle seyahatlerde giyiyorum. ((: