Kalimpong ve Durpin Tapınağı

Kalimpong, 30.000 nüfusu olan bir yerleşim yeri. Rakımı 1.250 m olduğu için burada yaşam daha yüksek rakımlı olan Darjeeling ve Gangtok’a göre daha rahat. Bu özelliği ile yüksek rakımlı bölgelerde yaşamayı istemeyenler için bir alternatif oluşturuyor.

Kalimpong’a girerken dikkatimizi çeken rengarenk tek katlı evler ve evler etrafındaki bol çiçekler oldu. Rakım daha düşük olduğundan buradaki bitki çeşitliliği de daha fazla.

Kalimpong, daha önceleri Bhutan’a aitmiş. 1865’te İngilizler burayı Hindistan’a dahil etmişler. Tibet’le olan ticaret rotası üzerinde bulunduğundan eski dönemlerde hızla gelişmiş bir şehir.

Kalimpong’a girdiğimizde ilk olarak Durpin Tapınağı gidiyoruz. Giderken yol üzerinde askeri bölgeden geçtik. Bu bölgeden geçerken rehberimiz fotoğraf çekmememiz ve video kaydı yapmamamız konusunda bizi uyarıyor. Bu askeri saha içinde çok güzel golf alanları bulunuyor. Kuzey Hindistan’ın en büyük golf sahaları olan bu alanı, askerler harici kimse kullanamıyor.

Buradan Durpin Tapınağı’na ulaştık. Durpin kelime anlamı olarak “dürbün” demekmiş. Bu sırada konu açılmışken rehberimizle Hintçe ve Türkçe ortak kelimeler nelerdir onları saptamaya çalışıyoruz; çay, zaman, baba… bunlardan sadece birkaçı.

Tapınak, 18 Eylül 2011’de Kuzey Sıkkım’da meydana gelen 6,5 büyüklüğündeki depremden hasar görmüştü. Dışarıda ayrı bir bölümde, mum yakarak dilek dileyen kişileri gördük.

Durpin Tapınağı, bir Budist tapınağı. Budizm’de 4 ayrı kol varmış. Bu tapınak Budizm’in Nyima koluna ait. Tapınağın tüm duvarlarında Budizm öğretileri tablo şeklinde resmedilmiş. İçerisi oldukça renkli. Buda’nın heykelinin her iki yanında monkların yani Budizm din adamlarının kitapları var. Tüm monklar bir araya gelip ibadet ettiklerinde bu kitapları açıp, içindeki tüm mantraları yani duaları okuyorlarmış. Bu kitaplar, iki ahşap kapak arasında bulunan, bir kumaş ile sarılmış dua sayfalarından oluşuyor. Diğer önemli nokta ise kitap açıldığı takdirde tamamı okunmalıymış.

Bu tapınağın kurucusu: Guru Padma Sambhava. Ve en önemli mantraları Om-ah-hun-vajra-guru-padma-sıddıhı hum.

Buraya ibadete gelen Budistler, Tibet Budizmine göre üzerinde 8 tane farklı şans sembolü olan ipeğimsi eşarpları tapınakta sunuyorlar.

Tüm Budist tapınaklarında Dalai Lama’nın resmi mutlaka var. Dalai Lama Tibet ile özdeşleşmiş olsa da, tüm Budizm dünyası tarafından lider kabul ediliyor ve yaşayan Tanrı olarak kabul ediliyor.Kalimpong'da konaklamak için uygun gecelik fiyatlara sahip ve ulaşımı kolay The Shire Kalimpong ve Sinclairs Retreat Kalimpong gibi otelleri tercih edebilirsiniz.

HÜSEYİN YILMAZ

1942 Sinop Ayancık doğumluyum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi mezunuyum. Mecburi hizmet nedeni ile Hakkari, Yüksekova, Siirt’te görev yaptım.