Madagaskar'ın Başkenti: Antananarivo

Madagaskar'ın başkentinin adı Antananarivo. Şimdi gözlerinizi kapayın ismini bir daha söyleyin. İki dakika sonra yine tekrarlayın. Ancak o zaman ismini tam hatırlama şansınız var, eğer sizde Madagaskarlılar gibiyseniz Antananarivo yerine kısaca “Tana” deyip geçersiniz. Hatta bir adım ileri gidip Madagaskar'a da “Mada” derseniz yerel ağızdan iki kelam kapmış olursunuz. Mada'nın başkenti Tana genelde yolcuların pek ısınamadan kaçmaya çalıştığı yerlerden biri.

Çünkü şehir Mada'nın ekonomik sorunlarının bir aynası; işsiz genç bir kitle sokaklarda amaçsızca geziniyor. Arada turist görünce agresif bir şekilde size bir şeyler satmaya uğraşıyorlar. Ana meydanların birinde dışarıdaki masalardan birine otursanız etrafınız hemen satıcılarla çevriliyor. Yani şehirde eliniz kolunuz sallayarak pek rahat gezinemiyorsunuz.

Geceleri sokaklar pek tekin olmadığı için yürümek yerine taksiye binmeniz gerekiyor. Şehirde görecek fazla bir şeyde yok. Aslında Tana, Mada'ya gelenleri bir şekilde yanıltıyor çünkü ülkenin geri kalanında hem daha rahatsınız hem de görülecek oldukça şey var. Onun için fazla vakit kaybetmeden gelin şehir dışına çıkalım sizinle. İki seçeneğimiz var; ya özel bir araç kiralayacağız ya da Mada'da yaygın olan taxi-breusse” yani minibüslerle seyahat edeceğiz.

Minibüsle yolculuk ülkeyi daha yakından izlememize sağlayacağına göre yarın sabah şehrin güney minibüs terminalindeyiz, erken kalkın ve hanutçuların saldırısına hazırlanın.

İlk durağımız 3 saat güneydeki  Antsirabe… *** Başar Kurtbayram'ın diğer yazılarına www.simdigezelim.com'dan da ulaşabilirsiniz.

Başar Kurtbayram

Gezmeyi çok seviyorum. Bugüne kadar 130'dan fazla ülkede bulunma şansım oldu.Bana çok sorulan "nasıl oluyordu bu kadar çok geziyorsun?" sorusuna hemen cevap vereyim.