Penang Adası'nda Görülecek ve Gezilecek Yerler

Kuala Lumpur’dan Penang Adası’na gitmek için akşamdan sırt çantamı hazırladım ama hala nasıl gideceğim hakkında kesin bir karar vermiş değilim. Trenle yolculuk yapmak mümkün. Ya da otobüs tercih edebilirim. Otelde bulunan Avrupalı birkaç sırt çantalı çocukla hangi tercih daha iyi olur diye konuştuğumda; tren istasyonuna gitmek çok uzun ve yorucu, süre daha uzun ve fiyat daha pahalı gibi bir bilgi aldım. Hatta Penang Adası’na da girmiyor bilgisi verildi. Zaten benim en çok merak ettiğim dünyanın en büyük köprülerinden olan Penang Köprülerini araç ile geçmek istememdi. Penang Köprüleri diyorum çünkü adaya bağlanan köprü sayısı 2 tane. Artık karar verildi, sırt çantamı aldım çıktım yola ve KL Otobüs İstasyonu'nda aldım soluğu.

Kuala Lumpur Otobüs Terminali (KL Bus Station)

Penang'ta Little İndia'dayım

Bu arada KL Otobüs İstasyonu China Town'dan yürüyerek 5 dakika. Her şey çok kolay oldu gerçekten. Bir kadın görevli Penang mı? diye sordu. Evet dedim 10 dakika sonra kalkıyor dedi ve 35 Ringit ücreti ödedim. Ama yine de aklınızda olsun Malezya’da hiçbir otobüs zamanında kalkmıyor bunu da mutlaka not edin.

Yaklaşık 5 saatlik bir otobüs yolculuğu ve 24 km'lik yeni yapılmış Penang Köprüsü'nden adaya girdik. Sonra mı? 13,5 km'lik diğer köprüden adadan çıktık. Kimse bir şey anlamadı tabii. Ben önde oturuyorum diğer turistler de bana soruyor inmeyecek miydik diye. Sonra şoföre sordum ve az konuşan sevgili şoförümüz bize feribotu gösterdi. Adaya otobüsle gir çık sonra feribotla tekrar Penang Adası'na geri git. Anlamsız görünen bu seyahatin sebebini daha sonradan anladım ki köprülerin ilk girdiği ve çıkış yaptığı yerler asıl gitmek istediğimiz Penang Adası'nın merkezi olan George Town’a çok uzak ve bu nedenle böyle bir seyahat gerekiyor. Yani fena da olmadı. Dünyanın en büyük köprülerinde seyahat çok şık ve güzeldi.

Dünyanın en uzun köprülerinden bir tanesi Penang Köprüsü

Feribottan inerken George Town (Penang)

Feribottan indikten sonra taksi ve benzeri araçlara gerek yok. Turistlerin uğrak yeri ve sırt çantalıların mekanı Little İndia adındaki semt yaklaşık yürüyerek 5 dakika. Burada ve çevresinde konaklamak için hostel seçenekleri ise endişe edilmeyecek kadar yeterli. Ben temiz ve şık bir hostel olan SYOK adındaki hosteli çok beğendim. Çok temiz ve bulunduğu yer de merkezi idi. Geceliğine kahvaltı dahil 50 Ringit ödedim.

Penang'ın en popüler yeri: Street Art Sokağı

Çantamı bırakır bırakmaz Little İndia ve Grafitileri ile ünlü Street Art'ı geziyorum. Street Art sokağı dünya miras listesinde bulunan özel bir yer. Özellikle Bisikletli Çocuklar graffitisine bayıldım. Buralardan tat almamak mümkün değil.

Penang için ada diyorum ama burası artık biraz şehir halini almış, farklı bir kültüre bürünmüş bambaşka bir yer. Tanımlamak biraz zor oluyor tabii. Ada gerçekten çok büyük ve gezmek için çok uzun bir zamana ihtiyaç var o nedenle bence burada mutlaka yapılması gereken Hop On Hop Off turist otobüslerini kullanmak. Dünyanın çoğu ülkesinde ve şehrinde olduğu gibi Penang’ta da bunu kullanabilirsiniz. 24 saatlik bu otobüsler için ise 45 Ringit ödemeniz gerekiyor. Gidilecek yerlerin mesafelerini düşünecek olursak fiyat gayet makul.

Kids On Bicycle isimli graffiti

bilinmeyenrota.com Tuğçe Makarnacı’nın graffiti fotoğrafları gerçekten çook şık

bilinmeyenrota.com Tuğçe Makarnacı'dan eğlenceli bir graffiti fotoğrafı, yine çok şıkk

Kek Lok Si Tapınağı

Penang'ta görülecek yer olarak benim en çok ilgimi çeken elbette Hint mahallesi olan Little İndia ve graffitilerin yer aldığı sokak olan Unesco Heritage oldu. Eco turizm ve trekking için National Park ve Botanik Park'ı gezmenizi tavsiye ederim.

Penang Tepesi ile hemen yakınındaki Kek Lok Si Tapınağı ise görülmeye değer en önemli yerleri. Penang Tepesi’ne tramvay ile çıkıyorsunuz ki çok ilginç bir deneyim burası. Tapınağa gelince ben biraz geç kaldığım için beni içeri almadılar. Ben de avlusunda biraz gezdim oturdum vakit geçirdim. Zaten o kadar büyük ki gezilecek gibi de değil. Bir tepeye konumlandırmışlar, çıkmak ayrı dert inmek apayrı. Ama mutlaka görmenizi tavsiye ederim. Penang’ta iki tam gün benim için yeterli ve yarın sabah feribotla Malezya’nın asıl gözbebeği olan Lankawi Adası’na feribot biletimi aldım. Sabah erkenden Lankawi Adası’na doğru yola çıkıyorum.

Tapınakta bir budistle fotoğraf

Penang Tepesi’ne çıkan tramvay

Deniz ve kumsalından bahsetmek gerekirse o anlamda ben özel bir plaj göremedim. Yani normal küçük plajlar mevcut o kadar. Dediğim gibi adadan daha çok bir şehir diyebilirim. Akşamları Penang Adası'nda vakit nasıl geçer diye soranlar için de ekleyeyim; konakladığım hostel civarında ve adanın çoğu yerinde çok güzel club, restoran ve barlar mevcut. Masaj yaptırmak için ise bu caddede birçok seçenek bulabilirsiniz. Ben de Penang’ta masajı kesinlikle öneririm.

UFUK AKKUŞ

Gezgin, Fotoğrafçı 1977 Karabük doğumlu, Safranbolu da yaşıyor.. Mesleğini çok seven bir sigortacı. Hayallerinin peşinden düştü yollara. Farklı kültürleri tanımayı çok seviyor.