Brienz Gölü ve Brienz Kasabası

Interlaken bölgesinde Thun Gölü’nün ikizi olarak tanımlayabileceğim Brienz Gölü, belki de bu çevrenin en etkileyici yerlerinden. Interlaken yazımda da bahsettiğim gibi Interlaken aslında Göller arasında anlamına geliyor. Batısında Thun Gölü, doğusunda Brienz Gölü yer alıyor. Bu iki göl birbirine Aare Nehri vasıtasıyla bağlanıyor. Aynı Thun Gölü’nde olduğu gibi Brienz Gölü’nde de tekne turları ve çeşitli su sporları aktiviteleri yapılabiliyor.

Brienz Gölü de Thun’a benzer şekilde, dar ve uzun bir yapıda. Suyunun rengi Thun’a göre çok daha turkuaz. Thun biraz daha yeşile yakınken Brienz biraz daha mavimsi. Uzunluğu 14 kilometre, genişliği 2,8 kilometre olan yer alan Brienz Gölü’nün yüzölçümü 29,8 kilometrekare. Thun Gölü’nden 7 metre, deniz seviyesinden 564 metre yükseklikte yer alan gölün en derin kısmı ise 260 metre.

Brienz Gölü'ne Nasıl Gidilir?

Biz Thun’da konakladığımız için önce trenle Interlaken Ost’a ulaştık. Oradan da başka bir trenle Brienz Gölü’nün en doğusunda yer alan Brienz kasabasına gittik. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, Brienz Gölü çevresinde ister tekne turu yapın ister trenle gezin, her ikisinden de çok etkileneceğiniz kesin. Biz gidişi trenle, dönüşü tekne ile yapmaya karar verdik. Trenle Brienz’e gidişte yol boyunca o kadar güzel manzaralar eşlik etti ki yolculuğumuza.

Her imkana sahip küçücük yerleşimler

Burası bana Thun Gölü çevresi ile kıyasladığımda biraz daha el değmemiş, biraz daha kırsal geldi. Sanki Brienz Gölü çevresindeki yerleşimler Thun Gölü çevresindekilere göre biraz daha küçük. Gerçi küçük dediğime bakmayın, küçük ama her imkana da sahip demeliyim. Çünkü trenle göl kıyısı boyunca ilerlerken bazı evlerin önünde helikopter pistleri bile gördük.

Burada unutmamanız gereken nokta trende Brienz’e giderken göl tarafına oturmak. Manzara büyüleyici…

Brienz'de Gezilecek Yerler ve Yapılacaklar

Brienz Gölü Kenarında Yürüyüş

Çok geçmeden vardığımız Brienz kasabası deniz seviyesinden 566 metre yükseklikte yer alıyor. Göl boyunca sıralanmış evlerin neredeyse tamamı 2-3 katlı ve ahşaptan yapılmış. Her biri son derece bakımlı evler. Her evin önünde ufak bir bahçesi, göl kenarında da dizilmiş kayıkları yer alıyor.

Burada dikkatimizi çeken şeylerden biri de göl kenarı boyunca uzanan yürüyüş yolunda çok sayıda ahşaptan yapılma heykel bulunmasıydı. Meğerse Brienz kasabası İsviçre’de ahşap heykelciliğinin merkezi olarak anılıyormuş. Zaten merkezine doğru yürüdüğünüzde hediyelik eşya dükkanlarında çok sayıda el yapımı ahşap obje de göreceksiniz. Ancak fiyatlar biraz ateş pahası...

Sanat Okulları Ziyareti

Burası küçücük bir kasaba olmasına rağmen iki tane de sanat okuluna ev sahipliği yapıyor. Bunlardan biri ağaç oymacılığı okulu, diğeriyse yaylı müzik aletleri yapımı okulu...

Brienzer Rothorn

Interlaken’da tepeden bölgeyi fotoğraflayabileceğimiz Harder-Klum varsa Brienz’de de Brienzer Rothorn var. Brienz’in birazcık kuzeyinde yer alan ve araçla 40 dakikada ulaşılabilen 2530 metre yükseklikteki bu tepe, göle hakim konumuyla harika bir manzaraya sahip. Buraya çıkmanın bir diğer yolu da eski tip buharlı lokomotifler. Bu seçenek ise sizi göl seviyesinden tepeye yaklaşık 1 saatte taşıyor.

Balenberg Açık Hava Müzesi

Brienz çevresinde görülmeye değer bir diğer noktaysa Balenberg Açık Hava Müzesi. “Schweizeishes Feilicht Muzeum” olarak anılan müze, Brienz’e sadece 2 kilometre mesafede. Eğer bizi Instagram’da da takip ediyorsanız son dönemde gerek Sırbistan gerek Romanya’da bu tarz müzelere sıklıkla gittik.

Bu açıkhava müzesinde İsviçre’nin farklı bölgelerine özgü özellikle 17. Yüzyılda yapılmış olan ahşap köy evleri sergileniyor. Bazı evlerin içerisinde geleneksel el sanatlarından olan dantel işlemecilik, halı örme ve saat yapımı gibi zanaatlerde kullanılan malzemeler de sergileniyor. Bazı evlerdeyse çikolata yapım atölyesi ya da bir kafe yer alıyor. Aslında burası İsviçre’nin farklı köşelerindeki köy mimarisini anlamak için çok güzel bir yer. İsviçre’de zaten tüm köy evleri masal gibi… İşte burada da kendinizi bir masal kahramanı gibi hissediyorsunuz. Açıkhava müzesi içerisinde atlıkarınca ve çocuk oyun parkı gibi alanlar da bulunduğundan ve çevrede yavru hayvanlar koşuşturduğundan burası çocuklar için de cazip bir nokta.

Brienz Gölü'nde Tekne Turu

Biz Murat’la biraz göl kenarında dolaşıp, ahşap evleri ve minik iskeleden gölü ve göle fon oluşturan Grat ve Faulhorn dağlarını, gölün ayrılmaz unsuru olan kayıkçıları fotoğrafladıktan sonra artık merkeze doğru yürüyüp, Brienz Gölü’nde tekne turu için biletlerimizi almaya gidiyoruz.

Brienz Gölü’nde gidiş-dönüş tekne turunun 1. Sınıf ücreti 90, ikinci sınıf ücreti ise 54 İsviçre Frangı. Bu arada eğer İsviçre  içinde ulaşım için Swiss Pass aldıysanız onun bu tekne turunda da geçtiğini unutmayın!

Brienz’den bindiğimiz tekne ile sırasıyla Giessbach See, Oberried, Iseltwald, Niederried, Ringgenberg ve Bönigen duraklarına uğruyoruz. Ardından da Tekne Interklaken Ost’a ulaşıyor.

Tekne turunda ilk durak: Giessbach See

İlk durağımız olan Giessbach See, kendisine yaklaştığımızda duyduğumuz şelale sesiyle dikkat çekiyor. Bu durakta inerseniz Giessbach deresinin 400 metreden dökülmesiyle oluşan Giessbach Şelalesi’ni de görebilirsiniz. Tabii burada indikten sonra fünikülere binerek şelaleye kadar çıkmanız gerekecek.

Sonra Oberried ve ardından Iseltwald.

Iseltwald Bölgesi de oldukça fazla sayıdaki yürüyüş rotalarıyla dikkat çekiyor. Aynı zamanda burada otel ve pansiyon sayısı da bir hayli fazla... Bu nedenle de bölge turun en popüler duraklarından.

Aslında tekne turu boyunca durulan her durak, baktığınız her nokta ayrı keyifli. Hele bir de hava güzelse değmeyin keyfinize.

Meiringen Kasabası ve Trif Asma Köprüsü

Brienz ve Brienz Gölü çevresinde görülebilecek diğer noktaları sorarsanız, sizlere doğası ve eski ahşap evleriyle dikkat çeken Meiringen Kasabası’nı, Avrupa’nın en uzun ve yüksek asma köprüsü olan 100 metre yükseklikte ve 170 metre uzunluktaki Trif Asma Köprüsü’nü ve de Aare Boğazı’nı da önerebilirim.

İsviçre’ye hatta Interlaken’a yolunuz düşerse sakın göllerden birinde tekne turu yaptık, diğerine gerek yok diye düşünmeyin. Çünkü Thun Gölü’nde tekne turunun verdiği keyif başka, Brienz Gölü’ndeki turun verdiği keyif başka…