Interlaken ve Çevresi Gezi Rehberi

Onca zenginliğine rağmen bozulmamış doğasıyla, tertemiz havasıyla,  gelişmiş ulaşım ağıyla, teknolojiyi son derece etkin kullanımıyla, düzeniyle, birbirine saygıyı hep koruyan güler yüzlü insanlarıyla bizi Avrupa’da en çok etkileyen ülkelerden biri İsviçre.  Bu nedenle de her sene mutlaka İsviçre’ye gidip bambaşka bir yerini keşfetmeye çalışıyoruz. Şimdiye kadar Zürih’ten Cenevre’ye, Möntrö’den Basel’e, Bern’den Luzern’e kadar pek çok şehrini, Villars’dan Zermatt’a kadar pek çok kayak merkezini gezme fırsatımız olduysa da yine de her gidişimiz bizi ayrı büyülüyor.

İsviçre: Avrupa'nın çok sterilize edilmiş bir özeti

Karlı zirvelerle turkuaz göllerin buluşması, her yerinden çikolata ve peynir kokuları yükselen yerel köylerin ve son derece lüks mağazaların yer aldığı kentin aynı potada erimesi, bir yanda Almanca kulağınızda çınlarken diğer köşede yükselen Fransız ve İtalyan etkisi… Kısacası bizce İsviçre, Avrupa’nın çok sterilize edilmiş bir özeti.

Bu sene de İsviçre’nin Interlaken Bölgesi’ne gidelim dedik. Daha önce annem ve babamla geldiğimde bu bölge çok aklımda kalmıştı. Ama o dönem Basel Fashnacht Festivali  için geldiğimizden mevsim kıştı ve “Bu bölgenin tadı kesinlikle yazın çıkar.” deyip o zamanki gezimizi daha fazla metropollere odaklamıştık. O zaman yazdığım yazılara şu linklerden ulaşabilirsiniz.

Basel: https://gezimanya.com/GeziNotlari/isvicrenin-kultur-baskenti-basel

Bern: https://gezimanya.com/GeziNotlari/renkli-cesmeleriyle-bern

Cenevre: https://gezimanya.com/GeziNotlari/bir-gunde-cenevre

Lozan: https://gezimanya.com/GeziNotlari/lozan-olimpiyat-baskenti

Luzern: https://gezimanya.com/GeziNotlari/luzernde-dunyanin-en-etkileyici-ve-en-mahzun-tas-kutlesi

Möntrö: https://gezimanya.com/GeziNotlari/montreux-ve-chillon-satosu

Zürih: https://gezimanya.com/GeziNotlari/birkac-saatte-zurih

Interlaken: İki göl arasına sıkışmış güzellik

Adı Almanca’dan gelen Interlaken, “arasında” manası taşıyan “Inter” ve “göl” anlamına gelen “laken” kelimelerinin birleşiminden oluşmuş. Yani adının anlamını sonuna kadar hak ediyor.

Interlaken Bölgesi

Batısında Thun Gölü, doğusunda Brienz Gölü’nün bulunduğu Interlaken; ortasından hani hep bulmacalarda çıkan Aare Nehri’nin geçtiği etrafı Alpler’in Eiger, Mönch ve Jungfrau dağlarıyla çevrili şirin mi şirin bir İsviçre kasabası.

Biz bu bölgede Thun Gölü’nün en batı ucundaki ve Aare Nehri kenarındaki Thun kasabasında konakladık. Thun kasabası keşfimiz sonrası Thun’dan sabah ilk kalkan tekne ile Interlaken’e geçtik.

Diğer bir yol olarak treni de tercih edebilirisiniz. Ama biz özellikle Thun Gölü’nde de tekne turu yapmak istediğimiz için bu alternatif bize daha cazip geldi. Zaten Interlaken Bölgesi’ne gidenlere ilk önerilen aktivitelerden biri de işte bu: Thun Gölü’nde tekne turu.

Tekneye bindiğimiz gibi bizi Thun’dan kuğular ve ördekler uğurluyor. Göl oldukça dingin olduğu için yavaş yavaş süzülerek gidiyoruz.

Thun’dan sonra dar ve uzun bu gölde bir sağdaki bir soldaki yaklaşık 10 tane farklı şirin kasabaya uğrayarak yol alıyoruz. Göl üzerindeki bu keyifli yolculuk yaklaşık 2 saat sürüyor. Tek yön ücreti 45 İsviçre Frangı, gidiş-dönüş ise 77 İsviçre Frangı.

Bizi Thun Gölü üzerindeki duraklar arasında en fazla etkileyenler en batıdaki Thun, gölün güneyindeki Spiez ve gölün kuzeyindeki Oberhofen oldu. Aslında her bir yerleşimin kendine has bir yapısı var. Hepsinin ortak özelliği ise doğa ile uyumlu ahşap evleri, köprüleri, çiçeklendirilmiş bahçeleriyle harika manzaralar sunması.

Vee evet 2 saat sonrasında Interlaken’e vardık. Interlaken Bernese Oberland yani Bern Kantonu’nun en popüler yerlerinden biri olup deniz seviyesinden 566 metre yükseklikte ve yaklaşık 6.000 kişilik bir nüfusa sahip.

Interlaken da aslında 2 bölümden oluşuyor. Thun Gölü tarafına Interlaken West (Batı Interlaken), Brienz Gölü tarafınaysa Interlaken Ost (Doğu Interlaken) deniliyor.

Tekne turunun bitiminde indiğimiz nokta Interlaken West. İsterseniz buradan tekrar trene binip doğruca 4 dakikalık bir yolculukla Interlaken Ost’a ulaşabiliyorsunuz ama biz bölgenin tadına varmak ve hiçbir noktayı atlamamak için yürümeyi tercih ediyoruz.

Demiryolu yapıldıktan, tekne turları artırıldıktan ve otobanla ulaşım kolaylaştıktan sonra burası İsviçre’nin en popüler yazlık tatil beldelerinden biri haline gelmiş. Kışı zaten yine kış sporları açısından çok tercih edilen bir bölge. İsviçre’nin en sevdiğimiz yanlarından biri de yaz, kış ve bahar demeden doğasının ona sağladığı imkanları her tür turizme uygulayabilmeleri. Şöyle ki bir kış sporları merkezi kış aylarında kayakçılarla dolup taşarken, bölge bahar aylarında ise bisikletçiler ve trekkingcilerle dolup taşıyor. Bu merkezlere dağ bisikleti, zipline, yamaç paraşütü gibi farklı aktiviteler ekleyerek aynı noktada turizmi dört mevsim canlı tutabiliyorlar. Göllerde tekne turundan kanoya, yelkenden rüzgar sörfüne pek çok alternatif sunulurken yine Interlaken ve çevresinde tenis kortları, binicilik alanları, golf sahaları ve yüzme havuzları da bulmak mümkün.

Gelelim Interlaken’da gezilecek yerlere… Gerçi tam bölgenin merkezinde yer aldığından sadece Interlaken merkezinde değil, çevresinde de gezilip görülecek sayısız yer var. Biz merkezden başlayalım.

Interlaken Gezilecek Yerler

1) Unterseen

Interlaken West Tren İstasyonu sağınızda kalacak şekilde Aare Nehri’ne paralel yürüyüp ilk köprüden sola dönerseniz ilk olarak Spielmatten Adaları’na geçmiş oluyorsunuz. Biraz daha devam edince de direk Unterseen Bölgesi’ndesiniz.

Burası aslında Interlaken’ın bir mahallesi ya da köyü gibi. Oldukça sessiz sakin olan bölgede 1471 senesine tarihlenen bir de kilise var. Kilisenin en dikkat çekici yeri ise gotik kulesi...

Ahşap dağ evlerinin yoğunlaştığı bölgede konaklamak için de pek çok alternatif var.

Ayrıca burada Stadthausplatz çevresindeki restoranlarda geleneksel İsviçre mutfağından örnekler sipariş edebilir ya da Coop’tan sandviç alıp nehir kenarında oturup sandviçinizi ördekler ve kuğularla paylaşabilirsiniz.

2) Turizm Müzesi

Unterseen Bölgesi’nde Obere Gasse üzerinde 28 numarada yer alan Turizm Müzesi, 17. yüzyıla tarihlenen bir ahşap ev içerisinde yer alıyor. Müzenin içinde bir kısımda eski posta arabaları, eski lokomotifler, bisikletler sergilenirken; diğer kısımda bölgede yetişen bitkiler, yöre halkının gelenekleri anlatılıyor. Şart olmasa da vakit bulunursa görülebilecek bir yer.

3) Höheweg Caddesi

Aslında bu cadde Interlaken West Tren İstasyonu’ndan çıkıp doğruca doğuya yürümeye başladığınızda Bahnhofstrasse ile başlıyor. 1-2 dakika sonra sağlı sollu mağazalar, restoranlar, kafeler ve oteller yoğunlaşmaya başlıyor. İşte Interlaken’ın ana arterlerinden olan Höheweg Caddesi en doğuda Interlaken Ost Tren İstasyonu’na ulaşıyor.

Bu cadde üzerinde bir kafede oturup bir şeyler yiyip içebilirsiniz. Eğer şanslıysanız mağazalarda indirim dönemine denk gelebilirseniz biraz kış sporları ürünleri satın alabilirsiniz. Heidi kostümleriyle fotoğraf çektirebilirsiniz.

4) Höhematte Parkı

Interlaken Ost’a yakın konumdaki bu park alanı tam 14 hektar. Anlatılana göre daha 1860’larda bu bölgedeki 37 otel sahibi ve Augustinian Manastırı rahipleri bir araya gelmiş ve kasabanın tam kalbinde böyle bir alanı halkın kullanımı için bırakmaya karar vermişler. İşte o gün bugündür de burası etrafı otellerle çevrili, güzel çiçek bahçelerine ev sahipliği yapan, yanından kasabada tur yapan at arabalarının kalktığı keyifli bir park alanı.

Yaz aylarında planörler bu parka iniş yaparken, kış aylarında parkın bir bölümü buz pateni sahası olarak hizmet veriyor. Parkın içinde bir de Japon Arkadaşlık Bahçesi var. Burası İsviçre’deki ilk Japon Bahçesi. Interlaken ve Japonya’daki Otsu kenti kardeş şehir olunca, buraya da 1995 senesinde böyle güzel bir bahçe yapılmış.

5) Schloss Interlaken

Höhematte Parkı’nın hemen yanı başında bulunan Schloss Interlaken aslında eski Augustinian Manastırı. Manastır kompleksi kale ve kale kilisesinden oluşuyormuş. Buranın 1133 senesinde manastır olarak anıldığı biliniyor. 1525 senesindeyse tüm manastır kompleksi hastaneye çevrilmiş. Günümüzde 145’ye tarihlenen şapel ziyaret edilebiliyor.

6) Alpenwildpark Interlaken

Harder-Kulm Füniküler İstasyonu yakınında yer alan vahşi yaşam parkı, Alplerde yaşayan çeşitli canlı türlerini görebileceğiniz ve hayvanların doğa ortamlarında barındırıldığı bir yer. İsviçre Alpleri’nden buraya farklı türlerin ilk kez getirilişi 19. yüzyılın başlarına rastlıyor. Hatta ilk getirilen tür 1915 senesinde. İlk doğum da 1917’de gerçekleşmiş.

7) Harder-Kulm

İşte bence burası Interlaken’ın en olmazsa olmazlarından. Interlaken Ost Tren İstasyonu yakınındaki Harder-Kulm Füniküler İstasyonu bu seyahatin başlangıç noktası. Buradan biletlerimizi alıp 64 derece eğimli bir yoldan tam 8 dakikada Interlaken’ın en tepe noktası 1322 metreye tam 8 dakikada çıkıyoruz.

Ama olayın en hayret verici kısmı bu füniküler sisteminin 1908’den beri faaliyette olması. Gerçekten İsviçre bu konuda çok çok ileride…
En tepeye çıktığımızda müthiş bir manzara ile karşılaşıyoruz. Sağda Thun, solda Brienz Gölü. Karşıda Jungfrau, Munch ve Eiger dağları… Tam aşağıda Aare Nehri ve Interlaken…

İşte burada fırsat yaratın ve tam tepedeki kafede günü batırırken biraz soluklanıp bir kadeh bir şey sipariş edin, pişman olmayacaksınız.

8) Doğada Yürüyüş

Bölgede zorluk derecesine göre belirlenmiş en az altmış farklı trekking rotası var. Interlaken Turizm ofisinden “Wandern” adı verilen yürüyüş haritalarından isteyebilir ve kendi tercihinize göre bir yürüyüş rotası oluşturabilirsiniz. Burada bazı rotalar dağ yürüyüşünü, bazıları zorlu parkurları, bazıları da çocuklarınızla birlikte bile yürüyebileceğiniz ayrıca çocuk parklarını da içeren kolay rotalar. Tercih size kalmış.

9) Schynige Platte

Interlaken Ost Tren İstasyonu’na sadece 5 dakikalık mesafede yer alan istasyondan trenle Schynige Platte’ye çıkabilirsiniz. Bu tren yolculuğu sırasında size sürekli değişen manzaralar eşlik edecek. En tepedeyse yine Alp manzaraları, Eiger, Mönch ve Jungfrau zirvelerini görebileceksiniz. Buraya çok sayıda doğasever de geliyor. Çünkü burası hem muhteşem manzaralar sunuyor hem de 600 civarı çiçek türü içeren bir dağ bahçesi var. Hatta şanslıysanız tepede yerel halk dansları gösterisi yapan grupla da karşılaşmanız olası.

10) William Tell Orman Tiyatrosu

İsviçre efsanelerinden William Tell’in hikayesini bilirsiniz. Hani William Tell Avusturya hükümdarı tarafından tutuklanır, ardından da ceza olarak çok uzun mesafeden oğlunun kafasının üzerine yerleştirilen elmayı okla vurması istenir ya… İşte bu o hikaye.

Interlaken’da yaz aylarında geniş ormanlık bir alanda yaklaşık 190 oyuncunun performansı ile bu gösteri yapılıyor. Oyuncuların her birinin otantik kıyafetler içinde olduğu gösteri 13. yüzyıla tarihlenen binaların arasında, keçiler ve atlarında performansa katkı sağladığı bir ortamda gerçekleştiriliyor. Bizim buna gitme fırsatımız olmadı ama gidenlerden öğrendiğimiz kadarıyla bilet fiyatları bir hayli pahalı olsa da kesinlikle değiyormuş. Bu arada oyun 6 yaş altındaki çocuklara ücretsiz.

11) Niederhorn

Doğa ve yaban hayatı sevenlerin tercih edebileceği noktalardan biri de Niederhorn. Hem muhteşem manzaralara tanıklık edebileceğiniz hem de dağ keçileri, kartallar, geyikler ve guguk kuşu görebileceğiniz bir yer burası. Bu bölgede genelde uzmanların eşlik ettiği vahşi yaşam turları düzenleniyor.

12) St. Bautus Mağarası ve Şelaleleri

Thun Gölü üzerinde yer alan St. Bautus Mağarası ve Şelaleleri oldukça dikkat çekici jeolojik oluşumlar. Mağara içinde yer alan sarkıt ve dikitler, yer altı şelaleleri, ayna gölleri oldukça etkileyici. Mağara içindeki tüm tünellerin uzunluğu 14 km. Ancak burayı çekici kılan bir diğer unsur da efsanesi.
Efsaneye göre zamanında burada bir ejderha yaşarmış. Ve Aziz Bautus avlanırken ejderha sürekli bu mağaralara saklanırmış. Mağaraların içinde 11 farklı temaya sahip bölüm yer alıyor.

13) Giessback Şelaleleri

Bisiklet turlarıyla da gidilebilen bölge aslında genişçe bir şelale serisinden oluşuyor. Oldukça sakin ve huzurlu bir doğa kaçamağı arayanlar için Giessback Şelaleleri oldukça ideal.

14) Thun ve Brienz Gölleri’nde Tekne Turu

Yazımın başında zaten Thun Gölü’nde yapılması şart olanların başında tekne turu geldiğinden bahsetmiştim ve detaylıca anlatmıştım.

Diğer tekne turu da kesinlikle Brienz Gölü’nde yapılmalı. Turkuaz gölün içinde Alp dağları manzaraları eşliğinde yol almak muhteşem. Tekne turuna dilerseniz bizim yaptığımız gibi Brienz kasabasına kadar gidip oradan başlayabilir ve Interlaken Ost’a ulaşabilirsiniz. Ya da bunun tam aksi rotayı takip edebilirsiniz. Ama gitmişken Brienz kasabasını da görmemezlik etmeyin.,

Hem Brienz Gölü’nde tekne turunu, hem Brienz kasabasını hem de Brienz kasabası’ndan kolaylıkla ulaşabileceğiniz Ballenberg Açıkhava müzesi’ni “Brienz” yazımda tüm detaylarıyla bulabilirsiniz.

Eğer zirveleri seviyorsanız, Interlaken’da yapılacak diğer rotalar şu şekilde;

1) Mutlaka  Jungfraubahn ile Avrupa’nın zirvesine çıkın
Interlaken’dan 2,5 saat süren yolculuk ile Avrupa’nın en yüksekte yer alan (3453 metre) tren istasyonu Jungfraujoch’a çıkmalısınız.

2) 007 James Bond hayranlarına müjde:
Piz Gloria:
Burası ile ilgili yazıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
Schilthorn - Piz Gloria: 007 James Bond

3) Grindelwald: Top of adventure: Burası ile ilgili yazıma aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Avrupa Macera Turizminin Başkenti: Grindelwald