Nehir, Orman ve Deniz Bir Arada: Brighton

Karavanın rüyası gezisine, benim de daha önce gitme şansı bulduğum Brighton'a, İngiltere'nin bu sahil kentinde devam edecek. Benim oralarda olduğum vakitte zamanımı, doğa sever biri olduğum için oranın güzel ve yeşil parklarında, şehrin dışına doğru bulunan ulusal bir parkta geçirdim. Sizlere buralardan güzel fotoğraflar ile neler yapılabileceğini, nerelerde kalınabileceğini anlatacağım.

Kültürün, yeşilin, hiç bitmeyen yağmurların ülkesi İngiltere'nin güney kısmında yer alıyor bu sahil kenti Brighton. Şehrin içinde gezilebilecek, dolaşılacak çok sayıda mekan, müze ve park var. Ben sizlere, biz doğa severleri ilgilendiren, kamp yapabileceğimiz, çadır kurup  kalabileceğimiz, karavanımızı park edip okyanusun zevkini çıkarabileceğimiz yerlerden bahsedeceğim. Yine de sizlere ünlü yerlerinden biraz da olsa söz etmek gerek diye düşünüyorum.

Gatwick Havaalanı'ndan Brighton'a gelmek için tren kullanabilirsiniz. Tren istasyonundan sonra şehrin her yolunu dolaşan otobüsler var. İnsanların en fazla ilgisini çeken yer Brighton Pier'de Fish&Cips yiyebileceğiniz 2 tane restoran ve otantik, stantlarda yiyecek veren yerler var. Büyük bir eğlence merkezi ve lunaparkı var. Burada eğlendiniz çıktınız, her türlü yiyecek, hediyelik eşya vs. bulabileceğiniz publar ile dolu North Laine Caddesi mevcut. Dil okuluna gelen öğrenciler ile dolu oluyor genelde burası. Yazın çok işlek bir yer ve uluslararası öğrenciler ile dolu. Yaz olmasına rağmen hava sıcaklığı 22-23 derecelerde seyrediyor. Haftanın 2 günü aralıksız yağmur yağabilir, şaşırmayın.

Şehrin en ünlü yerinden yani Pier'den gece görünümü

Karavanın rüyasının amacı bize doğal kalmış yerleri, kamp yapacak yerleri göstermek, bizlere köy ve doğa rehberi olmak. Bu yüzden bir sonraki durağı; şehrin sadece 40 dakika dışındaki Seven Sister National Park. Bir ormana, kano yapılan nehre, okyanusa açılan denize ve denizden 150 metre yüksekliğe kadar çıkan kayalıklara sahip. Sizi oraya bağlayacak, çadır kurmanızı isteyecek adeta. Şehirin merkezinden kalkan 12, 12 A ve 14 numaralı hatlar ile buraya ulaşabilirsiniz.

Benim çekimlerim ile Seven Sister National Park:

Gördüğünüz gibi nehir, orman, deniz bir arada olup kamp yapmayı sevenler için birebir. 1 saatte bitirebileceğiniz bir bisiklet turuna da katılabilirsiniz. Ama birazcık pahalı oluyor bu etkinlik, ayaklarınız var onları tercih edebilirsiniz. Ayrıca Brighton'da çok güzel ve büyük bir park olan Preston var, ailelerin sıkça vakit geçirdiği, zaman zaman çadırların kurulduğu ve Gay Pride'ın ünlü merkezi haline gelen Preston Park da doğa ve şehri iç içe sevenler için güzel bir yer. Oradan birkaç fotoğraf ile sizlere veda edeyim...

Özgür Karadeniz

Kamp severlere, karavan ile seyahat etmek isteyenlere rehber olmayı amaçlayan bir blog kullanıyorum. siz doğa severler için en güzel yerleri hayali bir karavan ile keşfetmeye çalışıyorum.