Colorado Springs'te Tanrıların Sıradışı Bahçesi

Yıllar önce okuduğum Tanrıların Arabaları adlı romanı hatırlattı bu isim bana. Yerin ismi gerçekten de çok ilginç bir isim değil mi? Ayrıca daha önce hiç duymadığım bir yer, "Garden of the Gods" - Tanrıların Bahçesi- ve tabii bu bahçeye gideceğimizi öğrenince çok heyecanlandım, bizi neler bekliyor bakalım...

Peducah'dan sonra hiç otoyola çıkmadan, köy ve kasabaların arasından geçerek tek şeritli, dar bir yolda ama müthiş bir tabiatın içinde yol alıyoruz. Son birkaç gündür gördüğüm her tondan yeşil, asırlık dev ağaçları uzun zamandır görmemiştim. Ara ara papatya ve ne olduğunu anlayamadığım sarı çiçeklerin karışımından oluşan halı tarlalar ve göletler, göletlerin içinde büyüyen dev ağaçlar... Cennetteyim sanki! Biraz sonra virajlı bir yolda bir dağa tırmanıyoruz, muhteşem bir ormanın içinden ilerlerken ne tarafa bakacağımı bilemiyorum ve sürekli fotoğraf çekiyorum. Burası uçsuz bucaksız Shawnee Ormanı.

Navigatörümüz bize hedefe yaklaştığımızı haber verirken sol tarafta gördüğüm ilginç kayalar göreceklerimizin sadece habercisiymiş. Geniş bir park alanına park ediyoruz.

Tanrıların Bahçesi Milli Parkı ücretsiz. Ortada ne bir gişe, ne bekçi ne de tur yapan firmalar var. Sadece tabelalar, park alanının planını gösteren bir pano ve izlememiz gereken rotayı gösteren oklar var. Park yeri ise oldukça boş.

Takip etmemiz gereken yoldan daha adım atar atmaz etrafta gördüğümüz ilginç kaya oluşumları hemen dikkat çekiyor ama bunlar daha başlangıç. İlerledikçe karşımıza çıkan kayalar gerçekten olağanüstü, hatta inanılmaz. Tamamen doğal ve kumtaşı  kayalar o kadar ilginç ve enteresan şekiller oluşturmuş ki hangisine bakacağımı, fotoğraflayacağımı bilemiyorum. Kimisi hayvan şekillerinde (Camel Rock, Anvil Rock); kimisi ise o kadar heybetli ki, bu milli parka bu ismi neden verilmiş anlamak hiç de zor değil. Kayalar kimi yerde o kadar sık ki aralarından zorlukla geçeceksiniz, kimi yerde üzerine tırmanıp kollarınızı açtığınızda aşağıda ayaklarınızın altında uzanan uçurumdaki uçsuz bucaksız yemyeşil ormanı kucaklayacaksınız. Yani bu arada muhteşem tabiat manzaralarını da kaçırmayın.

Oluşumu milyonlarca yıl öncesine dayanan, rüzgâr ve yağmurun kayaları bir heykeltraş gibi işleyerek, oyarak meydana getirdiği şekiller, öylesine heybetli ve sıradışı ki parkın ismini düşünüp ürkmek bile olası. Kayalar gerçekten muhteşem ve olağanüstü.

Ben sanırım bu kadar anlatabileceğim. Kimi zaman yazıyorum ya "anlatması güç, fotoğraflara bakalım" diye. İşte tam da zamanı :)

Güney Doğu Illinois'da en çok ziyaret edilen yerlerden biri olan (gerçi biz gittiğimizde parkta sadece 2 araba vardı ama...) bu milli park; illa gezip görmeniz gereken bir park. Özellikle fotoğraf çekmeyi ve tabiat sevenler için inanılmaz bir mekân.