Cruıse ile Dünyanın Keşfi: Kuşadası'na Kavuşma

Gemimiz Celebrity Constellation ile yaptığımız 12 günlük Karadeniz/Ege kruvaziyer seyahatimizin artık son durağında Kuşadası’na geldik ve Türkiye’nin en büyük cruise limanı olan Egeport’a sabahın erken saatinde yanaşıyoruz. Dün akşam Mikonos’tan demir aldığımız andan itibaren bu gemiden bugün ayrılacağımız düşüncesi gerçekten zor geliyordu. Hele dün akşamki yemeklerin tadı ve müzisyen, şovmen Fred Klett’in müthiş performansı unutulmazdı. Her türlü aleti çalabilen ve sahne şovları ile bunları destekleyen seyrettiğim ender sanatçılardan biriydi.

Şimdi Kuşadası’nda iniyoruz ve bunları kim bilir ne zaman bir daha yaşayabiliriz. Esasında seyahatimiz 2 gün sonra İstanbul’da bitecek. Ben ve annem, evimize yani İzmir’e bu kadar yaklaşmışken niye Kuşadası’nda gemiden inmiyoruz ki bir de İstanbul’dan uçak ile geri dönüş yapacağız ve yorgunluk olacak düşüncesiyle, yol yakınken iniverelim dedik. Bizim kalan ekip, kardeşlerim ise 2 gün daha bu gemide o nefis yemekleri yiyecekler ve yolculuğun sonuna kadar gidecekler. Artık kabinlerinde de bizsiz rahat rahat uyurlar.

Sabahın ilk ışıkları ile yine güvertedeyim. Bu sefer memleketimde uyanıyorum ve o nefis manzarayı ve Güvercin Ada’yı sizler için fotoğraflıyorum. Biliyorsunuzdur, bir seyahate başlamanın verdiği heyecan ve o nefis duygu günler geçtikçe yerini özlem ve eve dönme duygusunun o dayanılmaz isteğine bırakıyor. Alıştığımız tatlar, kokular ve insanları arar hale geliyoruz. İşte o duyguları hissettiğinizde, dönme vakti gelmiş demektir. Aahh vatanım dersiniz. Bu duygular içersinde biz de evimize hoş bulduk.

Bizi limanda geleneksel kıyafetleri ile folklor ekibimiz karşıladı. Diğer ülkelerde komik gelen bu karşılamalar, nedense burada hoşuma gitti. Biz arka güvertede artık hafifleştirilmiş menümüz eşliğinde kahvaltımızı yaparken, bir taraftan da turistlerin gezi için limanda bekleyen onlarca otobüse binişini ve bu ekibe nasıl alkış tuttuğunu izledik. Tabii ki herkes buraya Efes harabelerini görmek için gelmişti. Gemide satılan turlara baktığımda Efes turundan başka Didim, Şirince ve Selçuk turları da satılıyordu. Şu anda kendimi içeriden sizlere bilgi veren casus gibi hissetmeye başladım. Kendi memleketimde bu yabancı dev gemide neler yapıyorlar ve neler yiyorlar sizlere bilgi sızdırıyor muşum gibi oldu değil mi? Diğer limanlarda böyle bir duyguya kapılmamıştım. Çünkü oralarda bende içeriden birisiydim. Ama şimdi öyle mi? Burada ben geminin dışından, vatanımdan birisiyim. Evet devam edeyim efendim, bir an için esti işte Gemide satılan toplam 9 adet değişik Kuşadası’na çıkan tur var. Hiçbir gemide bu kadar çok turu bir arada görmemiştim. Talep oluyor demek ki…
Öğleye kadar gemide salına salına, bir taraftan da güneşlenerek bu sefer geminin Kuşadası’na karşı keyif yaptık. Zaten eşimin de bizi karşılamak için İzmir’den gelmesi bu saati bulmuştu. Gemiden ayrılırken limanda Celebrity firmasının yeni gemisi ile yan yana aynı iskelede demirlemiştik. Karşımızdaki geminin artık yatak odalarının içersine kadar görülebiliyordu. Meraklı gözlerle etrafı seyrettik ve karşı balkon misafirlerimize el salladık. Daha sonrada iskelede ailece bu pozu verdik. Artık Kuşadası’ndayız ve vatan toprağına ayak bastık.

Hâlbuki dediğim gibi gemiye binerken ne kadar da şendik ve heyecanlıydık. O fotoğraflara geriye dönüp bir defa daha baktım, hatta şimdi size de gösteriyorum.

Ahhh ah! Şimdi hüzünlüyüm desem yeridir. Ama eve geldik ve mutluyuz artık. Yine hazırlık yapmalıyız. 1 ay sonra eşimle birlikte yine yollara düşeceğiz. Tabii ki yine cruise ile ve bu seferki en uzun seyahatimiz olacak. 23 gün denizde olacağız. Atlantik Okyanusu’nu, hatta Ekvator’u geçeceğiz. Burası kışa girerken biz yaz mevsimine doğru gidiyoruz. İzmir’den bineceğiz ve Brezilya’da ineceğiz. Yaşasın yeni heyecanlar!

İşte son pozumuz da buradan Kuşadası limanından veriyoruz. Karşılayanlar ve karşılananlar bir arada mutlu bir seyahat sonu gibi görünüyor.

Böylece İstanbul’dan başlayıp; Burgaz-Varna-Köstence-Trabzon-Sinop-Atina-Mikonos-Kuşadası-İstanbul seferini tamamladık ve bu serinin anlatımını da böylece bitiriyorum. Darısı yeni seyahatlere ve yazılara diyorum. Allah hepinize bol kazanç ve dolayısıyla de o kazançları harcama fırsatı ve sıhhati versin diyorum sevgili okuyucularım. Hoşçakalın…

H. Oğuz Esen
[email protected]

YAZI DİZİSİNİN DİĞER BÖLÜMLERİ:

gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-istanbuldan-cikis
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-burgaz
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-varna
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-kostence
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-trabzon-gezisi
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-bogaz-gezisigezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-dunyanin-kesfi-mikonos

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.