CRUISE İLE KARADENİZ: BOĞAZ GEZİSİ

Şimdi sizlere bu seferimizde anı defterimize kaydedilmek üzere bilhassa İstanbul Boğazı’nı ve Çanakkale boğazlarını Karadeniz’den Ege Denizi’ne doğru seyir yaparken Celebrity Constellation gemisi güvertesinden değişik yön ve görüntüleri ile aktarmaya çalışacağım. Hiç İstanbul Boğazı’nı bu kadar yüksekten gemi güvertesinden seyretmemişsinizdir.

İstanbul

İşte karşımızda İstanbul Boğazı Karadeniz girisi, Garipçe Burnu ve yeni yapılmakta olan 3. Boğaz Köprüsü’nün ayakları inşaatı bütün hızıyla devam ediyor. Önce Rumeli Feneri Sahili ve Rumeli Balıkçı Barınakları boğaza girerken bizi karşılıyor. Tabii ki balıkçı tekneleri de bir taraftan bizi selamlarken, avlanmaya da devam ediyorlar.

İstanbul-1

İstanbul-2

İstanbul şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Castle Nolana Butik Otel, Canan Motel, Silivri Park Hotel.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un İstanbul aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İstanbul-3

İstanbul-4

Bu arada 3. köprü ayaklarının inşaat görüntülerini de yakından sizin için fotoğraflıyorum. Yeşilin görüntüsü ve doğa katliamı devam ediyor. Sizlere bir önceki yazı dizimdeki Brezilya anılarımda Sao Paulo-Santos oto yolunun nasıl yeşil ormanları katletmeden köprüler ile geçişin yapıldığının fotoğraflarını göstermiştim. İşte buna anlayış farkı mı yoksa kültür ve doğa sevgisi veya gözü dönmüş rant açlığı mı desem bilemiyorum.

Artık boğazımıza dönelim... Garipçe Köyü, Sarıyer, Tarabya Koyu, Boğaz sahiline yeni yapılmakta olan beton kayık iskeleleri, Mısır Konsolosluğu köşkü, Robert Koleji ,Ortaköy Camii, 2. Boğaz Köprüsü altından geçiş, ve Savarona yatı.

İstanbul-5

İstanbul-16

İstanbul-17

İstanbul-18

Geldik Haliç’e , yine bütün heybetiyle Ayasofya Camii ve Sarayburnu Feneri… Şirin Boğaz vapurları ise yıllardır karıncalar gibi oradan oraya koşuşturuyorlar. Bütün bunları yüksekten 16. kattan seyretmek keyifli oluyor. Üstelik bakış açısı ve genişliği de değişiyor. Sonuçta boğaz anlatılmaz, yaşanır diyorum ve 6 saat sonra Çanakkale Boğazı’nda çektiğim, akşam güneşi eşliğinde Kilitbahir’i geçerken açtığımız Atamızın bayrağı ve fotoğraflarla sizlere veda ediyorum.

İstanbul-19

İstanbul-20

İstanbul-21

İstanbul-22

İstanbul-23

Gezimizin bir sonraki durağı Yunan adası Mikonos. Bütün gece yol alacağız ve gemimizdeki eğlence ve yemeklere kendimizi kaptıracağız. Kamaramızda sabah erkenden kalktığımızda Mikonos’da sizleri karşılayacağım söz.

Hoşçakalın

gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-kostence
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-trabzon-gezisi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...