CRUISE İLE KARADENİZ: BOĞAZ GEZİSİ

256302 Nis 2015Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar02 Nis 201525630 Yorum

Şimdi sizlere bu seferimizde anı defterimize kaydedilmek üzere bilhassa İstanbul Boğazı’nı ve Çanakkale boğazlarını Karadeniz’den Ege Denizi’ne doğru seyir yaparken Celebrity Constellation gemisi güvertesinden değişik yön ve görüntüleri ile aktarmaya çalışacağım. Hiç İstanbul Boğazı’nı bu kadar yüksekten gemi güvertesinden seyretmemişsinizdir.

İstanbul

İşte karşımızda İstanbul Boğazı Karadeniz girisi, Garipçe Burnu ve yeni yapılmakta olan 3. Boğaz Köprüsü’nün ayakları inşaatı bütün hızıyla devam ediyor. Önce Rumeli Feneri Sahili ve Rumeli Balıkçı Barınakları boğaza girerken bizi karşılıyor. Tabii ki balıkçı tekneleri de bir taraftan bizi selamlarken, avlanmaya da devam ediyorlar.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

İstanbul-1

İstanbul-2

İstanbul-3

İstanbul-4

Bu arada 3. köprü ayaklarının inşaat görüntülerini de yakından sizin için fotoğraflıyorum. Yeşilin görüntüsü ve doğa katliamı devam ediyor. Sizlere bir önceki yazı dizimdeki Brezilya anılarımda Sao Paulo-Santos oto yolunun nasıl yeşil ormanları katletmeden köprüler ile geçişin yapıldığının fotoğraflarını göstermiştim. İşte buna anlayış farkı mı yoksa kültür ve doğa sevgisi veya gözü dönmüş rant açlığı mı desem bilemiyorum.

Artık boğazımıza dönelim... Garipçe Köyü, Sarıyer, Tarabya Koyu, Boğaz sahiline yeni yapılmakta olan beton kayık iskeleleri, Mısır Konsolosluğu köşkü, Robert Koleji ,Ortaköy Camii, 2. Boğaz Köprüsü altından geçiş, ve Savarona yatı.

İstanbul-5

İstanbul-16

İstanbul-17

İstanbul-18

Geldik Haliç’e , yine bütün heybetiyle Ayasofya Camii ve Sarayburnu Feneri… Şirin Boğaz vapurları ise yıllardır karıncalar gibi oradan oraya koşuşturuyorlar. Bütün bunları yüksekten 16. kattan seyretmek keyifli oluyor. Üstelik bakış açısı ve genişliği de değişiyor. Sonuçta boğaz anlatılmaz, yaşanır diyorum ve 6 saat sonra Çanakkale Boğazı’nda çektiğim, akşam güneşi eşliğinde Kilitbahir’i geçerken açtığımız Atamızın bayrağı ve fotoğraflarla sizlere veda ediyorum.

İstanbul-19

İstanbul-20

İstanbul-21

İstanbul-22

İstanbul-23

Gezimizin bir sonraki durağı Yunan adası Mikonos. Bütün gece yol alacağız ve gemimizdeki eğlence ve yemeklere kendimizi kaptıracağız. Kamaramızda sabah erkenden kalktığımızda Mikonos’da sizleri karşılayacağım söz.

Hoşçakalın
H. Oğuz Esen

YAZI DİZİSİNİN DİĞER BÖLÜMLERİ:

gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-istanbuldan-cikis
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-burgaz
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-varna
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-kostence
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-trabzon-gezisi

İstanbul şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Ayasofya Kabul Biletleri ve Kısa Karşılama Yürüyüşü (25.45 €), İstanbul: Giriş Biletlerini İçeren Topkapı Sarayı ve Harem Turu (63.62 €), Topkapı, Ayasofya, Sultanahmet Camii, Hipodrom ve Çarşı (58.53 €), İstanbul Gecesi Tadım Rotası: İstanbullu Gibi Ye & İç (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.