CRUISE İLE KARADENİZ: KÖSTENCE

Romanya’nın birinci, Avrupa’nın dördüncü büyük limanı Köstence’ye gemimiz sabahın 6.00’sında yanaştığı zaman, hava ancak ağarmak üzereydi. Dün, Varna Limanı’ndan ayrılalı neredeyse 18 saat geçmişti ki ancak Varna-Köstence arasındaki 90 millik mesafeyi kat edebilmiştik!! Sallana sallana tabii ki… Limana gemimiz yanaştıktan sonra adet üzerine şehir bandosu bizi karşıladı.

Köstence

Köstence-1

Bu adet bana, sanki biraz turizm yönünden geri kalmış yerlere mi özgün, yoksa bir misafirperverlik örneği olarak yapılan, hoş geldiniz seremonisi mi karar veremiyorum. Bu tip karşılamaları Uzakdoğu ülkelerinde de gördüm. Bir de bizim Türkiye’mizde böyle karşılama geleneklerimiz var. Gemiden nasıl göründüğü ve neler hissedildiği konusuna gelirsek, biraz komik ve basitlik gibi geliyor. Sabahın şu anda saat 7 si ve bu insanlar acaba bu gösteri için gecenin kaçında yataklarından kalktılar. Uzakdoğu’da da öğrencileri sabahın bu saatinde gösteriye getirmiş ve geleneksel danslarını yaptırtmışlardı. Tabii ki üşüyorlardı ve üzerlerine mont ve palto da giyemiyorlardı. Neysee…

Limana adım attığımızda bizi Köstence Feneri ve yanına yanaşmış bir nehir gemisi karşıladı. Bu lüks nehir gemisi ile bir gezi de pek keyifli olurdu hani. Ne olurdu buradan bu nehir gemisine binseydik, Dünya Miras Listesi’nde bulunan Köstence’deki Tuna Nehri deltasından başlayıp Belgrad, Budapeşte üzerinden Viyana’ya kadar uzansak orada bir vals yapıp Lins üzerinden Prag’a ulaşsak ve sonra amannnn ne oluyor yahu, şimdi biz Köstence’deyiz. Buradan sonra daha durun bakalım Trabzon, Sinop, İstanbul, Mikanos, Atina, Kuşadası yapacağız. Hem de bu nefis gemi ile Türk limanlarını gezeceğiz, şımarıklığında lüzumu yok canım. Ne yapayım işte bu nehir gemisini görünce biraz hayal kurdum, hayal de mi kurmayayım yani!

Şimdi limandan bizi şehir meydanına götürecek geminin temin ettiği ücretsiz servis otobüslerine binip merkeze ulaşacağız. Şehir sabahın 8.00’i olduğundan sakin ve hala uykuda gözüküyor. Biz de boş sokaklarda yıkık dökük, onarılmayı bekleyen eski şehrin ana caddesinde ilerliyoruz. Karşımıza arkeoloji müzesi olarak kullanılan Venedik mimarisi örneği güzel bir bina ve Müslümanların da burada yaşadığının kanıtı meşhur Hodja Camii geliyor.

Köstence bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Köstence-2

Köstence-3

Köstence-4

Köstence-5

Köstence-6

Daha sonra sahile iniyoruz. Uzaktan limanda demirli olan gemimizin bir fotoğrafını çekiyorum ve güzel Petru Si Pavel Ortodoks Kilisesi önümüzü kesiyor. Sahile çıkmadan hemen sokak başında görkemli bir şekilde duran bu kilisede ayin var ve fakirliğin gözü kör olsun! İşte her fakir ülkede görmeye alıştığımız para toplayıcılar. Dilenci demeye dilim varmıyor çünkü kadıcağız çok mütevazı ve utangaç duruyor.

Köstence-7

Köstence-8

Köstence-9

Artık sahile iniyoruz, meşhur Köstence Gazinosu’nu gezmek üzere oraya doğru yöneliyoruz. Ama bir de ne görelim! Bu görkemli müthiş bina eskimiş, yıpranmış, kapanmış ve onarılmayı bekliyor. Adeta gelen misafirlere yalvarıyor. Eski şaşalı günlerine dönmek istiyor. Ama önünde poz vermekten başka yapacak bir şey yok.

Köstence-10

Köstence-11

Sahilden yürümeye devam ediyoruz. Yaz olsaydı bu plajlarda ne güzel yüzerdik. Meşhur Mamia plajlarının başlangıç yeri burası. Her yıl yüzbinlerce turist bu plajlara Karadeniz’in rivierasına akın akın tatile geliyor. Buradan yürüyüşümüze devam ediyor ve gemimizin servis otobüslerinin bizi bıraktığı Belediye meydanına ulaşıyoruz.

Köstence-12

Köstence-13

Köstence-14

Şimdi biraz kahve molası ve dinlendikten sonra, bu sefer şehrin kuzey yönüne, yani nisbeten yeni olan bölgeye doğru yürümeye başlıyoruz. 1 saatlik bir yürüyüş ile havanın da sıcak olması sebebiyle parklarda, kiliselerde dura dura ve etraftaki dükkanları inceleye inceleye Köstence’nin en büyük AVM’si olan City Park’a geliyoruz.

Köstence-15

Köstence-16

Köstence-17

İşte burada bir kahve ve internet molası daha. Buradaki süpermarkete giriyorum. İnceliyorum. Donmuş balıklar, et ürünleri ve şarapların çokluğu dikkatimi çeken şeyler. Tabii ki alacak bir şeyimiz yok ve biraz da klasik hızlı AVM turu ve hafif bir atıştırma sonrası artık bir taxi ile yeniden Belediye meydanına ve oradan da servis ile gemimize dönüyoruz.

İşte sevgili okuyucularım. Bu günü de böylece tamamladık. Umarım, Köstence Limanı’ndaki 1 günlük kruvaziyer tatilimizde gezilecek ve görülecek yerler konusunda fikir sahibi olmuşsunuzdur.

Sevgi ile kalın. Allahaısmarladık.

H. Oğuz Esen

YAZI DİZİSİNİN DİĞER BÖLÜMLERİ:

gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-istanbuldan-cikis
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-burgaz
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-varna
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-kostence
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-trabzon-gezisi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...