Cruise ile Karadeniz: Burgaz

Güzel bir kahvaltının ardından kız kardeşim Billur ile birlikte gemimizin yanaştığı limandan dışarıya çıkmaya ve gelmişken etrafı dolaşmaya karar verdik. Zaten gemimin yanaştığı liman, şehrin ana çarşısına 15 dakikalık yürüyüş mesafesinde olunca, istediğin zaman yuvana gir, çık, tekrar şehre in, geri gel yemek ye, git, gel, ohh be diyorum. Rahatlığa bak. Burada küçük bir terminal binası var. Çıkınca yine her zamanki gibi tur otobüsleri yolcuları karşılıyor. Bu arada geminin turlarına da tur listesinden bir göz atıyorum. 1. sırada Bulgaristan’ın tatil şehri ve Dünya Miras Listesi’nde bulunan Nessebar gezisi var. Burası Burgaz’a 35 km uzaklıkta ve Avrupa’nın en eski yerleşim yerlerinden biri olduğu söyleniyor. Bir yarımada üzerinde kurulu ve Bizanslılar zamanından kalma 5. ve 15.yüzyıllara ait kiliseleri ve Osmanlı zamanından kalma taş ve ahşap evleri ile meşhur olan bu antik Nessebar kenti aynı zamanda içinde 250 den fazla orijinal yağlıboya duvar resimlerini barındıran 11 ve 13. yüzyıllardan kalma St. Stefan Kilisesi ile de meşhurmuş. Tur fiyatı 40$.

2. sırada Sozopol şehri gezisi bulunuyor. Burası da arkeoloji müzesi ile meşhur romantik bir sahil şehri imiş. Tur ücreti 36$. 3.sırada size gemide bulunan Türk tur rehberimiz Hakan Avcıların yaptığı Neşebar ve Erkech Bulgar köyü turundan bahsedebilirim. Bu otantik köyde folklor gösterisi eşliğinde doğal bir öğle yemeği dahil tur fiyatı 70 €.Bu turda antik şehir turu öğle yemeği ve Neştinarların ateş dansı gösterisi de dahilmiş. Haydi, bakalım kolay gelsin. Biz iki kardeş şehre iniyoruz ve karşımıza ilk olarak eski tarihi binası ile tren istasyonu çıkıyor.

Daha sonra Alaxsandrovska Caddesi boyunca yukarı doğru ilerliyoruz. Bu cadde araç trafiğine kapalı ve tertemiz, cafe ve dükkanları ile Burgaz’ın gezilebilecek tek ilgi çekici yerlerinden birisi. Çok uzun ve geniş olan bu cadde üzerinde, sağlı sollu sokaklara da girerek, terminalden edindiğimiz haritaya sadık kalarak, bir çok tarihi bina ve parkları ziyaret ediyoruz. İşte bunlardan birkaçı; St. Nikolas Takı, arkeloji müzesi, tarihi saat, drama tiyatrosu, Doğu Katolik Kilisesi, kilometre taşı, Ermeni Apostol Kilisesi, Burgaz Belediye Binası, St. Mary Virgin Ortodoks Kilisesi, Lermontos’un Evi, Ulusal Kukla Müzesi, Opera Binası, Adliye Binası, pusula taşı ve daha niceleri…

E bu kadar dolaştıktan sonra bir kahve molasını hak ediyoruz değil mi? Wi-fi olan hoş bir kafede mola veriyoruz. Sonrasında biraz da parkları dolaşıyoruz ve alışveriş yapacak bir niyet  de olmadığına göre saat 15.00 gibi öğle yemeği için gemimize dönüyoruz. O güzelim yemekleri atlamayalım lütfen. Gemimiz gece 23.30’a kadar burada. Dışarıya istediğiniz zaman girip çıkabilirsiniz. Yeter ki yanınızda gemi kartınız olsun. E hava da zaten limoni, gezilecek yerleri de gezdiğimize göre biraz istirahat ve gemideki aktivitelerden faydalanmayı yeğliyoruz. Nessebar’a bu arada gidemedim. Sizin için 4 kişilik taksi tur fiyatını söyliyeyim, kış mevsimi olduğu için 50$ yetermiş sevgili dostlarım. Biz daha iyi bir havada ve mevsimde buranın tadını daha iyi çıkarırız ümidiyle Burgaz anılarımı burada noktalıyorum. Bir sonraki durağımız Varna’da görüşmek üzere, sevgi ile kalın.

YAZI DİZİSİNİN DİĞER BÖLÜMLERİ:

gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-istanbuldan-cikisgezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-burgaz
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-varna
gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-kostencegezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-karadeniz-trabzon-gezisi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.