İki Ülkeye Sınır Olan Şelale: Iguasu

Iguasu, Rio de Janeiro’dan yaklaşık 1 saat 45 dakikalık uçuş mesafesinde.

Havaalanından otelimize giderken yol üzerinde bir mağazaya uğruyoruz. Bu mağazada doğal taşlardan yapılmış papağanlar, ağaçlar, üzümler ve birçok farklı figür var. Brezilya’da doğal taşı nasıl kullanacaklarını ve pazarlayacaklarını çok iyi biliyorlar.

Otelimiz yeşillikler içinde. Odalarımız tek katlı ve bahçe içerisinde… etrafta çok sayıda papağan var. Fazla vakit kaybetmeden otelden çıkıp 1,5 saat süren otobüs yolculuğu sonrasında Iguasu Ulusal Parkı'na ulaşıyoruz.

Iguasu Ulusal Parkı

Iguasu yerli dilinde “Büyük Su” demekmiş. Özetle görüntüsüne yakışır bir ismi var.

Iguasu Ulusal Parkı çok geniş bir alana yayılmış. Her yer yemyeşil. Zaten nasıl olmasın. Bu bölge çok fazla yağmur alan bir bölge. Bir santimetrekareye, 2 metreküp yağmur düşüyormuş. Ormanlar çok sık ve ağaçlar minimum 30 metre boyunda. Ağaçların tamamı geniş yapraklı.

Etrafta bir sürü rakun var. Yağmurluklarımızı giyip yanları açık arabalarla yağmur ormanları içerisinden Iguasu Nehri'ne doğru iniyoruz.

Iguasu Nehri bin kilometre yukarıdan doğup, 20 kilometre sonra Paraguay sınırına ulaşıyor. Şelalelerin bir tarafı Brezilya, diğer tarafı ise Arjantin. Nasıl ki Niagara Şelalesi’nin bir tarafı ABD, bir tarafı Kanada, burası da 2 ülkeye sınır olan şelalelerden.

Iguasu Şelaleleri'nde Tekne Turu

Nehir kenarına inince can yeleklerimizi giyip teknelere biniyoruz. Yaklaşık 45 dakika süren şahane bir yolculuk yapıyoruz. Nehirde ilerliyor ve şelaleleri nehrin içinden görüyoruz. Şelalelere yaklaştıkça üzerimizde Iguasu’nun sularını hissediyoruz. Burada yaptığımız tekne gezisi çok keyifli ve macera dolu bir tecrübe oldu bizim için...