İKİ ÜLKEYE SINIR OLAN ŞELALE, IGUASU

Iguasu, Rio de Janeiro’dan yaklaşık 1 saat 45 dakikalık uçuş mesafesinde.

Havaalanından otelimize giderken yol üzerinde bir mağazaya uğruyoruz. Bu mağazada doğal taşlardan yapılmış papağanlar, ağaçlar, üzümler ve birçok farklı figür var. Brezilya’da doğal taşı nasıl kullanacaklarını ve pazarlayacaklarını çok iyi biliyorlar.

Otelimiz yeşillikler içinde. Odalarımız tek katlı ve bahçe içerisinde… etrafta çok sayıda papağan var.
Otelden çıkıp 1,5 saat süren otobüs yolculuğu sonrasında Iguasu Parkına ulaşıyoruz. Bu park çok geniş bir alana yayılmış. Etrafta ise bir sürü rakun var. Yağmurluklarımızı giyip yanları açık arabalarla yağmur ormanları içerisinden Iguasu nehrine doğru iniyoruz.

İguasu yerli dilinde “Büyük Su” demekmiş. Bu bölge çok fazla yağmur alan bir bölge. Bir santimetrekareye, 2 metreküp yağmur düşüyormuş. Ormanlar çok sık ve ağaçlar minimum 30 metre boyunda. Ağaçların tamamı geniş yapraklı.

Iguasu nehri bin kilometre yukarıdan doğup, 20 kilometre sonra Paraguay sınırına ulaşıyor. Şelalelerin bir tarafı Brezilya, diğer tarafı ise Arjantin. Nasıl ki Niagara Şelalesi’nin bir tarafı ABD, bir tarafı Kanada, burası da 2 ülkeye sınır olan şelalelerden.

Iguasu

Nehir kenarına inince can yeleklerimizi giyip botlara biniyoruz. Yaklaşık 45 dakika süren şahane bir yolculuk yapıyoruz. Nehirde ilerliyor ve şelaleleri nehrin içinden görüyoruz. Şelalelere yaklaştıkça üzerimizde İguasu’nun sularını hissediyoruz. Burada yaptığımız bot gezisi çok keyifli ve macera dolu bir tecrübe oldu bizim için...

Iguasu şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Casa esmeralda, Suite Cardoso, Casa da Dulce güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Melhor Localização em Foz, Casa confortável, Nice place in downtown. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Iguassu Eco Hostel - Eco Suites, San Martin Resort & Spa, Pousada Guata Porã gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hostel Mandala, Ebenézer Hostel Suites, Manga Rosa Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Iguasu aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım. Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım. Her şehrin kendine has olan dokusu beni her zaman etkilemiştir. Eşimle birlikte kızlarımız daha çok küçükken Türkiye’nin neredeyse tamamını gezme fırsatımız...