Iguazu Şelaleleri Gezisi

Hayallerimizin ülkesi Brezilya'daki ilk durağımız Foz De Iguazu oldu. Dünyanın en büyük şelalelerini gezmek için konaklayacağımız bu yere gelmek hiç de kolay olmadı. 4 uçak yolculuğu ardından nihayet gelebilmiştik.

Havaalanından kalacağımız otele belediye otobüsü ile gittik.

Foz De Iguazu'ya gitmeden önce sınır şehri olmasından dolayı endişelerim vardı. Nasıl bir yerdir, tehlikeli midir, rahatça gezebilir miyiz? Fakat hiç de korktuğum gibi çıkmadı. Sakin, endişesiz, huzurlu, yeşil ve gördüğümüz kadarıyla güvenilir bir yer. Burada kaldığımız otel de fiyat performans açısından çok iyiydi.

Foz De Iguazu'nun sakin, huzurlu caddelerinden biriBurada tek bir alışveriş merkezi var ve sanırım o da yeni açılmış. Gençler alışveriş merkezinin önünde saatlerini geçirebiliyorlar :) Biz de kaldığımız iki akşam boyunca buraya geldik, yemek yedik, market alışverişimizi yaptık, döviz bozdurduk. Döviz bozdurmak için şehir merkezinde pek bir yer göremedik. Döviz kurları arasındaki dengesizlikten de nasibimizi aldık tabi.

Gelelim şelale kısmına. Foz De Iguazu'ya öğleden sonra vardığımız için şelalelerin Brezilya kısmını gezmek bize daha mantıklı geldi. Çünkü hem yakın hem de gitmeden önce forumlarda okuduğumun kadarıyla aktiviteleri Arjantin tarafında yapmaya karar vermiştik ve Brezilya tarafını gezmek için 3-4 saat yeterli olur diye düşündük. Düşündüğümüz gibi de oldu, oyalanmadan ama keyfini çıkararak çok rahat bir şekilde gezimizi tamamladık.

Ulaşım için tercihimizi yine otobüsten yana kullandık. Zaten küçük bir yer, bu yüzden otobüs kullanmamız hiç sıkıntı yaratmadı. Aksine o bölgenin insanını daha çok gözlemleme fırsatımız oldu. Otobüs beklerken, çevredekilere hangi otobüse bineceğimizi sorduğumuzda buradaki halkın İngilizce'ye çok uzak olduğunu anladık ve ilk defa orada cataratas kelimesini duyduk. Cataratas, şelale demekmiş. Kulağımıza çok hoş geldi ve biz de kullanmaya başladık :)

Iguzau Şelaleleri'ni görebilmek için düzenlenmiş park  alanına giriş ücretleri çok yüksek olsa da başka çare yok. Giriş kapısından seyir alanlarına kadar olan mesafe çok uzun olduğundan burada shuttle otobüsler çalışıyor. Belli bir yere kadar götürüyor, sonrasında geze geze sonuna kadar kendiniz gidiyorsunuz. Dönüş için yine otobüse biniliyor.

İlk manzarayla karşılaştığımızda büyülendik adeta, onlarca şelaleyi bu şekilde görebilmenin verdiği keyfi anlatamam. Kartpostal tadındaydı adeta. Yalnız hava çok nemliydi, vücudunuz yapış yapış, saçlarınız kabarmış bir şekilde gezmek durumunda kalıyorsunuz. Tek tatsız yanı buydu diyebilirim. Burayı anlatabilmek için fotoğraflar çok yetersiz kalıyor.

Bazı noktalarda şelalenin çok yakınına kadar gidilebilecek yollar yapmışlar, tabi buraya gidildiğinde sırılsıklam olmayı göze almak lazım :) Kullan at yağmurluklar bir numaralı yardımcınız olabilir. Ayrıca bozulmasını göze alamayacağınız teknolojik eşyaları bu noktaya kadar götürmeyin ya da güzelce muhafaza edin.

Son olarak rakunları da unutmamak gerek. Hayvanın boyutuna ve şirinliğine aldanıp tehlikesiz sanılmamalı ve yiyecek verilmemeli. Hayvanlara yiyecek vermek hem doğal dengeyi bozuyor hem de rakunlar yiyeceği elinizden almaya çalışırken ciddi zarar görebilirsiniz.

Dönüş zamanı :( Nereye bakacağımız şaşırarak geçirdiğimiz 3-4 saatin ardından parktan ayrılmak için yine shuttle otobüsümüze biniyoruz. Buradaki shuttle otobüsler Türkiye'deki turist otobüsleri gibi iki katlı ve üst katı açık.

Iguazu için Önemli Bilgiler

• Pietro Angelo Otel'de kaldık. Temiz, konumu güzel, kahvaltıları başarılı bir oteldi. Rezervasyonumuzu booking'den yaptık ve hiç sorun yaşamadık.
  • Uluslararası ulaşım için Alitalia Havayollarını kullandık fakat ben memnun kalmadım ve bir daha tercih edeceğimi düşünmüyorum.
  • Yerel havayolları için GOL havayollarını kullandık. Gayet konforluydu, tercih edilebilir.
  • Şehir içi ulaşımda da otobüs kullandık. Zaten otobüsler bomboş, yollar trafiksiz ve otobüs saatleri çok sık. Kullanmamak için hiçbir sebep yoktu. Bilet fiyatları Türkiye'dekine yakındı.
  • Yeme-içme konusunda yol üzerinde de restoranlar var fakat kullanmadığım için bir önerim olamayacak. Biz alışveriş merkezinde yemek yedik. Lezzet olarak damak tadımıza yakın lezzetler. Fiyatlar Türkiye'ye göre biraz pahalı.
  • Döviz bozdurma olayı çok sıkıntılı, hem döviz bürosu çok az hem de kurlar çok düşük. Tavsiyem gitmeden aşağı yukarı harcama yapacağınız tutar kadar BrezilyaReali almanız. Beyazıt'taki döviz bürolarından veya bankalarda alabilirsiniz.
  • Iguazu Şelalerini gezmek için herhangi bir tura ihtiyaç duymayın, kendiniz çok rahat bu geziyi yapabilirsiniz. Zamanınızı da kendiniz planlamış olursunuz.
  • Doğal park alanında kesinlikle hayvanlara yiyecek vermeyin. Yiyecek vermeniz hem doğal yaşamı etkiliyor hem de zarar görebilirsiniz.
  • Şelalelere giderken yanınıza içecek ve yağmurluk almanızda fayda var.