İSKANDİNAVYA’NIN EN’LERİ, GÖTEBORG

641606 Eki 2011Gezi Notu
NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar06 Eki 201164160 Yorum

Kopenhag’dan tren ile Malmö üzerinden yaklaşık 3,5 saatlik tren yolculuğu sonrasında Göteborg’a ulaşıyoruz. Trenler çok dakik. Biletin üzerinde yazdığı gibi saat 8:33’te bindik, 12:17’de indik. Yol boyunca rüzgar değirmenlerini gördük. Bu rüzgar değirmenlerini rüzgardan enerji elde etmek için gerek karaya gerekse denize kurmuşlar.

Göteborg 930 bin nüfusu ile İsveç’in ikinci en büyük, İskandinavya’nın ise dördüncü büyük kentidir. Kentte 2 tane büyük üniversite yer almaktadır; Göteborg Üniversitesi ve Chalmers Teknoloji Üniversitesi. Bu 2 üniversitede eğitim alan 60.000 öğrenci ile İskandinavya’nın en fazla öğrenci barındıran kentidir.

Göteborg

Göteborg, 1621 senesinde Gostav Adolf tarafından kurulmuş. Şehir kurulurken İsveç kralının şehir planlamacıları Göteborg'un planlarını çizerken Jakarta'yı örnek almışlardır. Nereden nereye…

Göteborg, kuzeyde yer alıyor olsa da, Gulf stream akıntıları nedeniyle iklimi, İskandinavya bölgesindeki diğer şehirlere göre daha yağışlı ve yumuşaktır.

Göteborg şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri IQsuites, Feels Like Home, Dorsia Hotel & Restaurant. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz At Home Bed & Breakfast, Mornington Hotel Stravaganza Göteborg gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz BoSmart Apartments, First Hotel G, Hotel Maria Eriksson tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Göteborg aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kent, konumu nedeniyle jeopolitik öneme sahiptir. İskandinavya’nın en büyük limanına sahip olması, kenti ticaret hacmini de büyütmüştür. Özellikle şehirdeki endüstri ve hizmet sektörlerinin gelişmesi Volvo ve Ericsson gibi büyük şirketlerin burada yerlerini alması ile hız kazanmıştır.

Göteborg-1

Ayrıca Göteborg'da çok sayıda yüksek teknoloji ve yazılım şirketleri de bulunmaktadır. Bu durum da, kentin yıllardır yabancı ülkelerden göç almasına neden olmuştur.

Göteborg, yıllardır bir ticaret merkezi olduğundan, kültür ve sanat anlamında da bir hayli gelişmiştir. Şehirde 18 tiyatro ve 25 müze bulunmaktadır. İskandinavya’nın en büyük eğlence parkı Lisaberg de kentte yer almaktadır. Öğrenci nüfusunun da etkisi ile gece hayatı oldukça yoğun bir kenttir. Göteborg'un gece hayatı Kungsportsavenyn Caddesi'nde toplanmıştır. İki kilometre uzunluğundaki caddede farklı zevklere hitap eden eğlence mekânları, çok sayıda cafe ve bar bulunmaktadır.

Göteborg-2

Her sene Göteburg’da İskandinavya’nın en büyük film festivali olan Göteborg Film Festivali düzenlenmektedir.

Göteborg’da futbol bir tutkudur. 60 bin kişinin oturarak maç seyredebildiği İskandinavya’nın en büyük stadyumu da buradadır. Ayrıca futbol olduğu kadar kış sporları da çok gelişmiştir.

Göteborg-3

2008 senesinde Dünya Artistik Patinaj Şampiyonasının Göteborg’da düzenlenmiş olması da buna bir kanıt niteliğindedir.

Göteborg'da alışveriş merkezlerine yakınlığı ve yemekleri ile IQsuites ve Dorsia Hotel & Restaurant konaklamak için tercih edilebilir.