İstanbul Ulupelit Köyü ve Lavanda Otel

Aslında burnumun dibinde olan ama benim şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmemiş bir köyü anlatmak istiyorum bu kez. Aslında böyle anlattıkça, bazen de biz gezginlerin doğanın bir parçası olarak kalması gereken yerlere fazlaca dikkat çektiğimizden endişe de ediyorum. Malum biz İstanbullular nereyi popüler yaparsak orası giderek yaşanmaz bir hale geliyor. Bodrum’dan sonra, Çeşme’nin de başına geldiği gibi..

Eşimin 45. yaş günü için ona özel birşeyler ararken bir arkadaşımın önerisi ile buldum Lavanda Otel’i ve tabii otelin bulunduğu lokasyon olan Ulupelit Köyü’nü. Ulupelit Köyü’ne Şile’ye giderken ayrılan Kömürlük yolundan ulaşabiliyorsunuz. Küçücük, şirin mi şirin bir köy Ulupelit. Bu küçücük köye ise hedefleri bir hayli yukarıdan başlamış ama 3 sene gibi kısa sürede bu hedefine ulaşmış çok özel bir otel yapılmış. Hatta araştırmayı yaparken otelin, Türkiye’nin 150 Butik Oteli’nin arasına girdiğini görünce şaşırmadım desem yalan olur.

Otel büyük ve güzel yemyeşil bir alana yayılmış. Odaların her birinin özel isimleri ve stilleri var. Odalar hem geniş hem de yüksek tavanlı. Bir de butik otele yakışacak değişik hizmetler var. SPA ve masaj hizmetleri çok çeşitli. Ben daha önce hiç denemediğim Bali masajını denedim bu kez, masajı yapan bayanlar da Asyalı olunca sanki Bali’de masaj yaptırıyormuşuz gibi hissettik. Akşam yemeğinde yediğimiz tavuk biraz soğuktu ama ertesi gün otelden ayrılmadan bu konu ile ilgili geri bildirim yaptığımızda personelin profesyonelliği çok hoşuma gitti. Zaten sabah kahvaltısıyla bizi fethetmişlerdi.

Otel, butik oteller listesinde olduğu için hizmetleri ve fiyatlandırmasıyla biraz yukarıda kalıyor. Ama özel bir gününüzde, kendinizi ya da sevdiklerinizi şımartmak isterseniz neden olmasın? Bu arada kır düğünü için de gözüme muhteşem gözüktü : )

BANU DEMİR

İstanbul Üniversitesi Radyo-TV bölümü ve Marmara Üniversitesi Contemporary Business Management’tan (gece bölümü) mezun olduktan sonra İngiltere Nescot College’da okudum.